Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter i YouTube to media, w których Twoi klienci spędzają nawet kilka godzin dziennie. Prowadząc przemyślaną komunikację, możesz do nich dotrzeć i sprawić, że pokochają Twoją markę.
Teoria brzmi świetnie, prawda? W Space Ads wiemy, jak przekuć ją w efektywne działania.
Dla naszych klientów tworzymy posty w social mediach, które zachęcają do dyskusji. Dbamy o to, aby wszystkie treści były spójne z marką. Stawiamy na oryginalny content, który wyróżnia spośród tłumu konkurentów.
SZACUJE SIĘ, ŻE W POLSCE AŻ:
42% użytkowników, czyli 16 mln osób, korzysta z Facebooka,
17% użytkowników, czyli 6,5 mln osób, ma konto na Instagramie,
16% użytkowników, czyli 6 mln osób, śledzi wypowiedzi pojawiające się na Twitterze,
50% użytkowników, czyli 19 mln osób, ogląda filmy na YouTube,
5% użytkowników, czyli 2 mln osób, zainstalowało TikToka.
Polacy w mediach społecznościowych spędzają 2,5 godziny dziennie, czyli 17 godzin tygodniowo i aż 75 godzin miesięcznie. Twoja marka może to wykorzystać.
Social media w marketingu
Social media marketing ma ogromne znaczenie zarówno ze względów sprzedażowych, jak i finansowych czy wizerunkowych. Dlatego też powinien być zbudowany w odpowiedni sposób, wykorzystując korzystne rozwiązania i prowadząc spójne kanały. Najczęściej wykorzystywane są tutaj wielotorowe działania w różnych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn, ale nie tylko. Podczas tworzenia odpowiednich kampanii marketingowych warto zadbać o to, aby publikowane treści były komplementarne i pasujące do siebie. Dzięki temu odbiór marki w poszczególnych kanałach będzie taki sam. Jednak w zależności od wybranych social media, zamieszczane treści będą różnić się pomiędzy sobą. Facebook i LinkedIn oferują najszersze możliwości pod kątem dodawanych treści, z kolei Instagram skupia się głównie na publikowaniu zdjęć. Twitter zapewnia natomiast pewne ograniczenia względem ilości treści.
Social media marketing to wiele różnych kanałów
Social media marketing daje nam ogromne możliwości przede wszystkim ze względu na sporą liczbę różnych dostępnych kanałów dystrybucji, pozwalających na skuteczne promowanie treści. Wiele z nich wydaje się podobnych względem siebie, jednak są to całkowicie różne platformy, przeznaczone do umieszczania odmiennych treści. Warto więc przyjrzeć się najpopularniejszym z nich, które mogą mieć znaczenie ze względów biznesowych oraz zapoznać się z ich możliwościami i ograniczeniami.
Facebook to najpopularniejszy z dostępnych social mediów, za pomocą którego możemy zarówno umieszczać treści, pozwalać użytkownikom na swobodne wymienianie się nimi, jak również skutecznie zarabiać. To dużo korzyści, biorąc pod uwagę fakt, jak ogromny ma on zasięg wśród użytkowników. Facebook umożliwia również płatne promowanie postów. Dzięki temu wrzucane przez nas informacje będą wyświetlane do pożądanej grupy docelowej. Ale to nie jedyne możliwości, jakie oferuje to sprawne narzędzie.
Dzięki profilowi możemy udostępniać wszystkie niezbędne dane kontaktowe, adresy stron internetowych, czy najważniejsze informacje odnośnie prowadzonej działalności. To również odpowiednie miejsce do budowania lojalności i zaufania wśród potencjalnych klientów. Ten kanał ma duże znaczenie również ze względu na rozpoznawalność marki. Użytkownicy Facebooka będą chętnie obserwować udostępniane treści oraz zechcą nawiązać kontakt, gdy uznają to za słuszne. To z kolei pozwoli Ci skutecznie zarabiać za pomocą tego portalu internetowego.
Za jego pośrednictwem możemy publikować dowolne posty i wpisy, opatrzone zdjęciami, oznaczeniami innych profilów oraz hashtagami. To narzędzie poprzez odpowiednie działania pozwoli nam trafić do wybranej grupy docelowej. Postaw więc na dobrej jakości zdjęcia i treści postów, które przyciągną wzrok i uwagę użytkownika oraz zachęcą go do nawiązania interakcji.
Instagram służy do umieszczanie zdjęć i relacji (stories), połączonych z odpowiednim podpisem i opatrzonych odpowiednimi hasztagami. Za ich pomocą możliwe jest dotarcie do szerokiej grupy docelowej użytkowników, co pozwoli Ci przyciągnąć nowych potencjalnych klientów oraz zbudować zaangażowaną społeczność internetową.
Profil na Instagramie składa się z odpowiedniego (krótkiego) opisu BIO oraz opublikowanych zdjęć w formie kafelków. Użytkownicy, wchodząc w poszczególne z nich, mogą zapoznać się z ich treścią.
Co warto umieszczać w tych social mediach? Postaw na dobrej jakości, ciekawe zdjęcia, które przyciągną uwagę użytkowników. Udostępniaj zwięzłe, krótkie i angażujące posty, również ze zwrotami Call To Action. Spraw, aby potencjalni klienci chcieli zainicjować kontakt i zaangażować się w tworzenie społeczności. Dodaj odpowiednie hashtagi, maksymalnie 30 na jeden post. Za ich pomocą opisz zdjęcie, treści lub specyfikę marki. Zadbaj o odpowiedni dobór hasztagów, które przyciągną do Ciebie zupełnie nowych użytkowników. Istnieje również możliwość wykupienia promowania dla postów lub udostępnianych relacji.
Oto przykłady poprawnych hashtagów: #socialmedia #social_media #social #media
Twitter to szczególny rodzaj social mediów, który przy odrobinie zaangażowania i wykorzystaniu dobrego pomysłu pozwoli Ci wybić się i zachęcić szersze grono odbiorców do podejmowania interakcji z Twoją firmą. Ale to nie wszystko. Wbrew pozorom, przy zastosowaniu odpowiedniej strategii social media marketingu, możesz wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki oraz zbudować pozytywne relacje z potencjalnymi klientami.
Oto najważniejszy słowniczek pojęć, bez których nie możesz się obejść:
- Tweet – to nazwa wiadomości umieszczanej na portalu (do 280 znaków)
- Tweetować – czyli umieszczać wiadomości.
- Retweetować- udostępniać wiadomości innych użytkowników.
- Oś czasu- wiadomości umieszczane chronologicznie.
- Hashtagi – tak, jak w przypadku Instagrama, to krótkie frazy nakierowujące użytkowników na zawartość treści.
Jeśli chcesz cieszyć się możliwościami tych mediów społecznościowych, musisz zadbać przede wszystkim o to, aby konto marki robiło dobre pierwsze wrażenie. Dlatego też uzupełnij wszystkie dane i informacje zgodnie z opracowaną strategią i wizerunkiem firmy.
Doskonałą propozycją działania social media w marketingu jest LinkedIn. To międzynarodowy kanał służący do nawiązywania kontaktów biznesowych i zawodowych. Dzięki możliwościom tego social media możliwe jest zarówno umieszczanie ofert pracy jak również i szukanie kandydatów na te stanowiska.
Dla nas może być to odpowiednie miejsce do zbudowania pozytywnego wizerunku marki w środowisku biznesowym. Niezależnie od branży, rodzaju prowadzonej działalności zdecydowanie warto założyć tu swój profil biznesowy, który może pozytywnie wspomóc Cię w rozwoju ścieżki kariery zawodowej. To narzędzie oferuje naprawdę ogromne możliwości, z których naprawdę nie sposób nie skorzystać.
Oto kilka skutecznych pomysłów na treści LinkedIn:
- nowinki z Twojej branży,
- relacja z nowych projektów „od środka”,
- rady i tipy,
- krótkie wideo,
- udostępnianie artykułów,
i inne. Ważne, aby aktywnie uczestniczyć w mediach społecznościowych. Wrzucać, udostępniać i komentować. To prosty sposób na sukces.
Social Media Marketing i jego korzyści
Bardzo duże znaczenie podczas prowadzenia działań marketingowych w mediach społecznościowych ma wybór odpowiednich kanałów, które pozwolą jak najlepiej przekazać interesujące treści oraz zdobędą uwagę potencjalnych klientów. Oczywiście, pomóc w tym może dokładne określenie grupy docelowej, czyli wyodrębnienie płci, wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani naszą ofertą. Warto więc poświęcić odpowiednią ilość czasu, aby jak najlepiej dopasować reklamę do potrzeb i oczekiwań naszej grupy odbiorców.
Możliwości kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.
Wielu przedsiębiorców nie doceniało możliwości portali społecznościowych. Obecnie widząc ogromny trend sprzedażowy i marketingowy właśnie w tym miejscu, jest to obowiązkowy element działań sprzedażowych. Kampanie reklamowe realizowane z ich pomocą są o wiele tańsze i prostsze do przeprowadzenia, dzięki czemu tak często są one wybierane w opozycji dla innych rozwiązań i kanałów dystrybucji. Budowanie lojalności i pozytywnego wizerunku firmy, informowanie o aktualnych promocjach i ofertach w bardzo przystępnej formie – to główne zalety wykorzystania możliwości social mediów.
Social media marketing i jego zalety i wady
Media społecznościowe to odpowiednie miejsce do przeprowadzania wielokanałowych i wielotorowych działań marketingowych dla Twojego biznesu. Dodatkowo możesz umieścić je na swojej stronie internetowej, dzięki czemu użytkownicy, którzy znajdą Twoją stronę, mogą lepiej poznać markę poprzez sprawdzenie jej w mediach społecznościowych. W zależności od wybranych rozwiązań to skuteczne profile biznesowe, które pozwolą zainteresować ofertą nie tylko potencjalnych klientów, ale również partnerów biznesowych do współpracy. Większość użytkowników czerpie informacje na temat danych firm, ofert czy produktów właśnie za ich pośrednictwem. To skuteczna broń marketingowa, którą zdecydowanie warto wykorzystać.
Media społecznościowe to również kilka aspektów negatywnych, do których możemy zaliczyć brak kontroli nad informacjami, szum informacyjny czy dużą czasochłonność prowadzonych działań marketingowych. Jednak w porównaniu do aspektów negatywnych, korzyści jest zdecydowanie więcej. Co ciekawsze, większość korzystających z social media nie jest w stanie wskazać wad użycia mediów społecznościowych. Jednak, jak w każdym aspekcie, warto zachować umiar i zdrowy rozsądek, aby nie popełnić żadnych rażących błędów.
Dlaczego obecność w social mediach ma znaczenie?
Media społecznościowe dają ogromne możliwości i są skutecznym narzędziem, szczególnie ważnym podczas prowadzenia własnej firmy. Dzięki wykorzystaniu ich potencjału, możliwe jest ukształtowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz realizacja działań sprzedażowych, promocyjnych, a także prowadzenie sprawnej obsługi klientów i nie tylko. Social media marketing to nieoceniona pomoc w prowadzeniu wielu kanałów dystrybucji treści oraz prosty przepis na to, jak skupić wobec siebie jak największe zaangażowanie ze strony użytkowników.
W zasadzie w obecnych czasach trudno nam sobie wyobrazić popularną i dobrze prosperującą markę w sieci, która nie posiada swoich social mediów. Nic w tym dziwnego, media społecznościowe to skuteczna reklama oraz doskonały sposób na dzielenie się interesującymi informacjami dotyczących wybranej marki. Dzięki temu możemy szybko przykuć uwagę odbiorców na różnych platformach, co pozwoli na zwiększenie ruchu zarówno na profilach społecznościowych, jak i na stronie firmowej. Poprzez szybkie reagowanie na treści, możesz na bieżąco analizować podjęte działania marketingowe oraz ich skuteczność.
Social media marketing – wybierz odpowiednie kanały
Marketing w mediach społecznościowych daje nam ogromne korzyści. Wśród najpoularniejszych social mediów niekwestionowanie króluje Facebook, Instagram, Twitter oraz biznesowy LinkedIn. To tutaj własnie warto rozpocząć swoje pierwsze kroki podcza tworzenia swoich własnych treści sprzedażowych i marketingowych. Do dyspozycji mamy zdecydowanie wiele różnych ciekawych form reklamy oraz kontaktu z naszymi klientami. Nie ma mowy o dobrze prosperującym biznesie bez mediów społecznościowych. Dlatego też zdecydowanie warto pamiętać, jak duże mają znaczenie podczas wdrażania skutecznych technik marketingowych.
Obecność w social mediach nie jest obowiązkowa. Jednak czy stać Cię na to, aby zignorować tak potężne kanały komunikacji?
Kiedy Twojej marki nie ma w mediach społecznościowych, tracisz możliwość:
- pokazania się użytkownikom, którzy spędzają tam średnio 2,5 godziny dziennie,
- budowania lojalności klientów,
- dotarcia do nowych osób zainteresowanych Twoimi produktami, a tym samym zwiększenia sprzedaży,
- pozyskiwania kontaktów, które w przyszłości zostaną stałymi klientami,
- budowania rozpoznawalności marki i jej pozytywnego wizerunku,
- inicjowania angażujących dyskusji, obok których nie można przejść obojętnie.
W mediach społecznościowych nie wystarczy tylko być. Przemyślana strategia i kreatywne treści to klucz do zdobycia uwagi użytkowników.
Jeśli chcesz realizować cele związane z performance marketingiem i:
- nie chcesz odbijać się od drzwi kolejnych agencji, które „znają się na wszystkim”,
- masz dość specjalistów, którzy „w 3 prostych krokach” powiedzą Ci jak rozwiązać każdy problem,
- nie wierzysz w zapewnienia: „Pozyskałem klientów w innej branży, więc w Twojej firmie też bez problemu zrealizuję cele”…
… sprawdź ofertę agencji specjalizującej się w marketingu nastawionym na efekt!
Dzięki Space Ads możesz mieć pewność, że:
- mamy doświadczenie w Twojej branży,
- jeszcze przed rozpoczęciem współpracy jesteśmy w stanie powiedzieć Ci, jakie działania z dużym prawdopodobieństwem sprawdzą się w Twojej firmie,
- znamy i wykorzystujemy najnowsze narzędzia, które sprawiają, że osiągamy wysokie efekty kampanii reklamowych,
- mamy gotowe procedury, które dostosujemy do naszej współpracy, dlatego sprawnie przejmujmy działania marketingowe nawet dużych marek,
- wiemy, o co zapytać i jak poprowadzić współpracę, żeby realizować kampanie bez nieefektywnych rozmów i marnowania Twojego czasu.
Zlecając ekspertom Space Ads prowadzenie profili na Facebooku, Instagramie oraz innych mediach społecznościowych:
- masz pewność, że wszystkie działania prowadzone są na podstawie przemyślanej strategii,
- nie musisz martwić się o kreatywny content, dostosowany do misji i charakteru Twojej marki – to wszystko otrzymujesz w ramach usługi,
- obserwujesz zwiększające się zaangażowanie fanów Twojej marki,
- masz pewność, że wokół Twoich profili gromadzą się tylko jakościowi obserwujący, którzy są zainteresowani Twoimi produktami,
- masz pełną kontrolę nad swoją marką – wszystkie treści przesyłamy do akceptacji,
- komentarze i wiadomości od fanów nigdy nie pozostaną bez odpowiedzi,
- informacje, które pojawiają się na profilach społecznościowych Twojej marki, są zawsze aktualne i zgodne z rzeczywistością,
- Twoja marka wyróżnia się zarówno pod względem graficznym, jak i pod względem sposobu komunikacji,
- wykorzystujesz ekspercką wiedzę doświadczonego zespołu Space Ads.
- profil Twojej marki będzie aktywny nawet przez 24 godziny na dobę…
…a Ty będziesz mógł/mogła skupić się na pozostałych zadaniach w swojej firmie, których z pewnością nie brakuje.
WIEMY, JAK WYKORZYSTAĆ SOCIAL MEDIA NA KORZYŚĆ TWOJEJ MARKI
W sytuacji, gdy działamy dla Twojej marki w wielu mediach społecznościowych, wykonujemy jedną spójną misję. Ekspercka wiedza i umiejętności z zakresu prowadzenia profili na: Facebooku, Instagramie, Tiktoku, LinkedIn, Twitterze i YouTube sprawia, że wyniki Twojej firmy wzrosną z kosmiczną prędkością!
W ramach współpracy
Analiza i audyt
profili w mediach społecznościowych, dotychczasowych działań, rekomendacje CRO.
Angażujące dyskusje w Twoich Social Mediach
które zbudują silną więź pomiędzy marką a klientami.
Przyciągające uwagę kreacje graficzne
do efektywnego wykorzystania w mediach społecznościowych.
Sukces mierzony wartością konwersji
i realnym zyskiem Twojej marki, a nie tylko liczbą reakcji pod postami.
Elastyczny zakres działań
zależny od Twoich potrzeb – przygotowanie planu komunikacji, publikowanie postów, obsługa komentarzy i wiadomości prywatnych.
Dynamiczny UTM
do śledzenia wyników kampanii w innych systemach reklamowych np. Google Analytics.
Rozbudowana strategia
obejmująca analizę marki, potrzeb klienta oraz konkurencję.
Real Time Marketing
czyli posty nawiązujące do najświeższych wydarzeń z kraju i ze świata, o których mówi się w Internecie.
Kreatywne i profesjonalne treści
które zaangażują Twoich odbiorów i sprawią, że marka na długo zapadnie w pamięć.
Przejrzysta wycena
zależna od liczby postów, stories oraz zakresu godzin obsługi komentarzy i wiadomości prywatnych.
Comiesięczne raporty
wartościowe dane, porównania do poprzednich okresów, omówienie wyników oraz przedstawienie wniosków.
Stały opiekun konta
oraz zespół składający się z co najmniej jednego eksperta, copywriterów i grafików, którzy sprawią, że konto Twojej marki będzie aktywne przez 24 godziny na dobę.
ETAPY WSPÓŁPRACY
Rozwiewamy wątpliwości
Zdecydowanie tak! Niezależnie od branży, w jakiej działasz, jesteśmy w stanie wskazać takie media społecznościowe, w których spędzają czas Twoi klienci.
Największa liczba internautów korzysta z Facebooka i Instagrama. Niemniej jednak miliony potencjalnych klientów pojawiają się także na TikToku, LinkedInie, Twitterze i YouTube.
Media społecznościowe to kilka rozbudowanych platform. Dlatego znajdziesz tam osoby o zróżnicowanym profilu demograficznym, behawioralnym i psychologicznym. Opowiedz nam o swojej marce, a my powiemy Ci, gdzie są Twoi klienci.
Każda współpraca jest wyceniana indywidualnie. Cena zależy od liczby postów, stories oraz materiałów udostępnianych w social mediach. Na ostateczną wycenę wpływa także liczba godzin moderacji, którą nasz zespół przeznaczy na udział w dyskusjach z Twoimi obserwującymi, odpisywanie na komentarze i wiadomości prywatne.
Pracujemy zarówno dla początkujących marek z niewielkim budżetem na social media, jak i dla większych, które wymagają wsparcia 24 godziny na dobę.
Skontaktuj się z nami, żebyśmy mogli wspólnie ustalić optymalny budżet.
Proponujemy umowę na okres nieoznaczony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia skutecznym na koniec miesiąca. Dla większych projektów wymagających kompleksowego zaangażowania zespołu okres wypowiedzenia rośnie do 3 miesięcy. Jesteśmy również otwarci na niestandardowe zapisy i z góry określony czas. Wolimy przywiązywać naszych klientów kosmicznymi wynikami i sprawną współpracą niż długoterminowymi umowami.
To, jak często dodajemy posty w mediach społecznościowych naszych klientów, zależy od indywidualnych ustaleń. Podczas tworzenia harmonogramu publikacji bierzemy pod uwagę cel, jaki chce osiągnąć marka, analizujemy jej konkurencję oraz grupę docelową. Następnie przekazujemy klientowi konkretne zalecenia i wspólnie ustalamy częstotliwość publikacji. Duże znaczenie ma także budżet marki, który wpływa na tygodniową liczbę nowych postów.
Tak, każda grafika i każdy tekst zostaje przesyłany do akceptacji, zanim pojawi się w Twoich social mediach. W ramach współpracy otrzymasz dedykowany dokument z pełnym harmonogramem postów. Będziesz mieć nad nim pełną kontrolę. Jeśli pojawią się uwagi, nasze zespół ekspertów wprowadzi stosowne modyfikacje.
Reagujemy także na najświeższe wydarzenia z kraju i świata, tworząc kreacje Real Time Marketing. Ten rodzaj działania wymaga szybkiej reakcji, dlatego jesteśmy w stałym kontakcie z klientami. Proponujemy dodatkowe posty, jeśli tylko pojawi się szansa na zwiększenie zaangażowania wśród fanów Twojej marki.
Wszystkie posty, jakie przygotujemy, wysyłamy zawsze do finalnej akceptacji. W przypadku uwag wprowadzamy odpowiednie poprawki. Na życzenie klienta wykorzystujemy także dostarczone przez niego materiały, dzięki czemu kreacje graficzne są w 100% zgodne z wizją marki.
Współpraca na sprawdzonych schematach sprawia, że nasi klienci zawsze mają pełną kontrolę nad wizerunkiem marki. Działamy skutecznie, a przypadku uwag wprowadzamy odpowiednie modyfikacje. Nie robimy tego jednak bezmyślnie. Wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym powoduje, że klienci cenią nasze zdanie, którym chętnie się dzielimy w różnego rodzaju wątpliwościach.
Oczywiście! Pod skrzydłami naszej agencji mamy wielu klientów, którzy zdecydowali się na zmianę partnera biznesowego.
Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że obecnie na rynku funkcjonuje wiele agencji marketingowych. Jedne dostarczają swoim klientom doskonałe wyniki, inne jedynie pobierają wysokie wynagrodzenie, oferując mierne efekty. Jeśli Twoja firma trafiła na ten drugi typ, skontaktuj się z nami! Pokażemy Ci, co można poprawić, aby Twoja marka mogła rozwijać się jeszcze szybciej. Poznasz nową perspektywę social mediów, a ostateczną decyzję odnośnie zmiany agencji i tak podejmiesz Ty!
A może sądzisz, że Twoja agencja marketingowa lub wewnętrzny zespół całkiem nieźle radzą sobie z prowadzeniem social mediów? Bardzo możliwe, że tak właśnie jest! Niemniej jednak na rynku usług zawsze jest pole do poprawy. Agencje marketingowe to nie księgowi, których efekty pracy zazwyczaj są podobne. Tutaj z bardzo dobrych wyników zawsze można przejść na ponadprzeciętne efekty. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co można zrobić lepiej, napisz do nas wiadomość, zadzwoń lub zamów rozmowę.
SPACE ADS – TWÓJ SPECJALISTA SOCIAL MEDIA
Sukces w mediach społecznościowych zaczyna się od zrozumienia marki. Dlatego przed rozpoczęciem współpracy poświęcamy wiele godzin, aby dowiedzieć się jak najwięcej o Twoim biznesie i zaprojektować skuteczną strategię komunikacji.
Na jej podstawie tworzymy posty dopasowane do oczekiwań Twoich i Twoich klientów. Tylko takie działanie przynosi efekt, za którym idzie realna konwersja, czyli – najczęściej – sprzedaż produktów lub usług i rozwój firmy.
Przekonaj się, że wokół każdej branży można stworzyć lojalną i zaangażowaną społeczność. Nie ma lepszych ambasadorów marki jak fani na Facebooku, followersi na Instagramie i obserwatorzy w pozostałych social mediach.