Agencja SEO, czyli pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepów internetowych!

Zwiększ pozycje organiczne z nastawieniem na budowę konwersji wraz z naszymi specjalistami!

Czy w TOP 3 wyników wyszukiwania Google można znaleźć się przez przypadek? Czy istnieją magiczne sztuczki, żeby się tam dostać? A może TOP 3 jest zarezerwowane tylko dla największych marek?

Na każde z tych pytań odpowiedź brzmi: „Nie”!

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google to następstwo wielu, regularnie prowadzonych działań. Są one elementem długoterminowej strategii, która nigdy nie jest dziełem przypadku. Jednak realizując ją konsekwentnie, możesz z powodzeniem konkurować z największym markami w Twojej branży. W Space Ads możemy Ci w tym pomóc.

Nie zwlekaj! Umów się na bezpłatną konsultację i zwiększ efekty swojej marki!

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.

    MUSISZ WIEDZIEĆ, ŻE:

    Ponad 70% kliknięć w wyszukiwarce Google przypada na wyniki organiczne.

    Aż 75% użytkowników nigdy nie przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania Google.

    Ponad 90% stron internetowych nigdy nie zostanie odnalezionych w Google ze względu na brak inwestycji w SEO.

    Dla właścicieli stron internetowych, którzy inwestują w pozycjonowanie, statystyki dotyczące SEO to tylko teoria. Nie muszą martwić się o widoczność swojej marki w sieci, ponieważ klienci trafiają na ich witrynę organicznie z pierwszych stron wyszukiwania.

    Jednak Ty trafiłeś/aś na stronę Space Ads. Widzisz potrzebę podniesienia pozycji swojej witryny w Google. Prawdopodobnie więc powyższe statystyki nie napawają Cię optymizmem. Mamy jednak dla Ciebie dobrą wiadomość. Niezależnie od miejsca, w jakim znajduje się Twoja firma w internecie, jesteśmy w stanie ją wypozycjonować na konwertujące słowa kluczowe.

    Space Ads - wygrana w rankingach na najlepszą agencję reklamową

    Czym jest i jak wykorzystać SEO?

    SEO (ang. Search Engine Optimization) to zespół działań z pogranicza IT mających na celu zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron www jest szczególnie przydatne dla właścicieli sklepów internetowych, portali promocyjnych oraz posiadaczy blogów i firm usługowych, którzy chcą, aby ich strona miała wysoką pozycję w Google. Parametr ten przekłada się bowiem na większą liczbę wizyt na stronie i ma bezpośredni wpływ na popularnośc marki, konwersję oraz sprzedaż.

    Czym dokładnie jest SEO i kiedy powstał ten termin?

    Na wstępie, kilka informacji o SEO oraz możliwych do osiągnięcia przy jego użyciu efektach. Jak podaje Wikipedia, optymalizacja SEO powstała wraz z początkiem pierwszych wyszukiwarek internetowych i była używana przez webmasterów do podniesienia pozycji ich stron www.

    Jednym z założeń całego procesu SEO jest zmiana kodów źródłowych strony tak, aby były one, jak najbardziej przyjazne robotom wyszukiwarek i rządzącym nimi algorytmom. Celem tych działań, niezmiennie od lat jest maksymalna poprawa pozycji strony www na liście organicznych wyników wyszukiwania.

    Jednym z głównych elementów SEO jest również efektywna optymalizacja witryny www na frazy kluczowe, która skutkuje tym, że po wpisaniu konkretnych słów kluczowych najlepiej zoptymalizowane strony są na pierwszych miejscach w wyszukiwarce — zaraz po linkach sponsorowanych.

    Z pojęciem SEO związana jest także optymalizacja techniczna, która polega na usuwaniu błędów technicznych ze struktury strony i dostosowywaniu jej pod algorytmy wyszukiwarek internetowych.

    SEO a pozycjonowanie stron

    SEO (ang. Search Engine Optimization)  i pozycjonowanie strony www to pojęcia ściśle ze sobą połączone. I choć definicje obu działań są zgoła inne, należy pamiętać, że trudno jest skutecznie wypozycjonować stronę www, która nie jest zoptymalizowana zgodnie z wytycznymi Google i na odwrót — optymalizacja SEO strony, która nie zawiera odpowiednio dobranych słów kluczowych i linków zewnętrznych również nie jest łatwa. Należy więc łączyć techniki z zakresu obu tych pojęć.

    “SEO i pozycjonowanie są formą tworzenia relacji pomiędzy posiadaczem witryny, jej użytkownikiem i decydującymi o popularności strony robotami. Znalezienie kompromisu w tej sytuacji, skutkuje tym, że serwis staje się atrakcyjny zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i również internautów. Pierwszym krokiem, który zapewnia wyższą skuteczność pozycjonowania, jest Audyt SEO”.

    Optymalizacja dzieli się na tę przeprowadzoną na Twojej stronie oraz tę, która jest wykonywana poza nią. Analogicznie mamy wtedy do czynienia z SEO on-page i SEO off-page. Oto czym różnią się od siebie te dwa istotne w SEO pojęcia.

    Co to jest on-page SEO?

    W przypadku on-page SEO zwanym również on-site SEO  — jak wskazuje angielska nazwa  — optymalizacja SEO przeprowadzana jest w obrębie wybranej strony www. Co to oznacza w praktyce? W skrócie są to działania o charakterze pozycjonerskim analizujące i optymalizujące zawartość witryny oraz jej aspekty techniczne. Do działań on-page SEO należy więc m.in.:

    • zamieszczanie wartościowego contentu z użyciem słów kluczowych,
    • staranny projekt architektury strony (przejrzystość, atrakcyjność wizualna),
    • przemyślane rozmieszczenie linków wewnętrznych,
    • optymalizacja kodu HTML,
    • dbałość o to, by strona była dostępna robotom wyszukiwarek.

    Pamiętaj więc, że on-page SEO to po prostu kompleksowa optymalizacja strony internetowej polegająca na działaniach, które sprawią, że będzie ona atrakcyjna dla użytkowników oraz łatwo dostępna dla internetowych crawlerów, czyli kluczowych w SEO robotów sieciowych.

    Dzięki temu Google traktuje zoptymalizowaną witrynę jako bardziej wartościową, a trafiający na nią użytkownik doświadcza pozytywnego wrażenia i chętniej dokonuje zakupu, konwersji lub po prostu zapamiętuje dany serwis jako bardziej zaufany.

    Co to jest off-page SEO?

    Off-page SEO to działania sprzyjające pozycjonowaniu stron poprzez budowanie linków zewnętrznych oraz zwiększenie autorytetu witryny. W skład off-page SEO wchodzą m.in.:

    • zamieszczanie postów promocyjnych w Social Media,
    • zamieszczanie w sieci linków zewnętrznych prowadzących do oferty na Twojej stronie,
    • zespół innych kreatywnych działań poprawiających wizerunek marki.

    Off-page SEO ma więc olbrzymie znaczenie podczas budowania opinii o Twojej witrynie oraz zwiększa ilości wejść na stronę. Połączenie działań z zakresu on-page i off-page to właśnie kompletny proces optymalizacji strony internetowej, i jej pozycjonowania.

    “Warto pamiętać, że obecnie, aby osiągnąć maksymalne korzyści z SEO i poprawnie przeprowadzić optymalizację witryny, należy dogłębnie tę dziedzinę zrozumieć lub skorzystać z usług profesjonalistów. Fachowcy SEO zoptymalizują każdy element serwisu i dostarczą robotom wyszukiwarki Google wielu przekonujących argumentów, aby to właśnie Twoja strona www znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania i dotarła do potencjalnych klientów. “

    Wskazówka SEO:

    Pamiętaj, że SEO, czyli Search Engine Optimization, nie jest internetowym marketingiem i nie powinno być mylone z pojęciem SEM, które jest powiązane z reklamami Google Ads i Pay Per Click, czyli płatnymi kliknięciami w linki sponsorowane.

    Jak działa wyszukiwarka Google?

    Aby lepiej zrozumieć, czym jest SEO, warto dowiedzieć się, jak dokładnie działa wyszukiwarka Google. Sposób jej funkcjonowania związany jest z algorytmem, który segreguje obecne w internecie serwisy www w kontekście zawartych na nich treści. Roboty sieciowe analizują wpisane do wyszukiwarki Google zapytanie i na podstawie algorytmu tworzą listę konkretnych stron odpowiadających oczekiwaniu określonego użytkownika.

    Choć brzmi to dość prosto, w praktyce warto pamiętać, że algorytm Google składa się z setek parametrów i jest wciąż aktualizowany. Z tego powodu specjaliści SEO muszą być na bieżąco, a raz wypozycjonowana strona nie zawsze na długo utrzymuje wysokie wyniki wyszukiwania. Działania SEO polegają więc na nieustannym doskonaleniu metod i budowaniu nowych linków oraz treści zgodnych z zasadami Google.

    Jak wykorzystać pozycjonowanie i SEO w wyszukiwarce internetowej?

    Pozycjonowanie stron jest doskonałą metodą, aby zwiększyć widoczność strony w sieci i przyciągnąć uwagę większej liczby użytkowników lub potencjalnych klientów. Kiedy witryna wyświetla się na pierwszej stronie wyszukiwarki, można mieć pewność, że zwiększy się konwersja, sprzedaż oraz ogólna popularność marki.

    Pozycjonowanie i SEO to rozwiązania dedykowane dla właścicieli każdej witryny w sieci. Największe korzyści odniosą jednak posiadacze sklepów online, firm usługowych, portali promocyjnych oraz blogów.

    Co to jest SEM, czyli Search Engine Marketing?

    SEM składa się z SEO (ang. Search Engine Optimization) i PPC (ang. Pay Per Click). Różnica pomiędzy SEO i SEM polega na tym, że działania z zakresu SEO mają wpływ na to, co wyświetla się w organicznych wynikach wyszukiwania — SEM natomiast jest powiązane z linkami sponsorowanymi i reklamami Google Ads.

    Można więc powiedzieć, że linki sponsorowane, banery reklamowe i inne kreacje marketingowe w wynikach wyszukiwania są wynikiem działań związanych z SEM. Działania z zakresu SEM (Search Engine Marketing) również podnoszą popularność strony www, jednak nie wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania.

    Proces SEO i skuteczne pozycjonowanie stron www w pigułce

    Proces, jakim jest optymalizacja strony internetowej, nie polega — jak niektórzy sądzą — wyłącznie na analizie słów kluczowych i zamieszczaniu w witrynie contentu z odpowiednimi frazami. Na proces ten składają się techniki SEO takie jak m.in.:

    • audyt SEO,
    • analiza słów kluczowych,
    • optymalizacja treści na stronie,
    • sprawdzenie konkurencji,
    • analiza widoczności witryny,
    • optymalizacja techniczna,
    • pozyskiwanie linków zewnętrznych (link building).

    “Tylko profesjonalne i umiejętne połączenie wszystkich narzędzi do optymalizacji SEO może skutkować zwiększoną widocznością strony w wyszukiwarce Google, wyższym wskaźnikiem konwersji i skuteczną promocją oferty konkretnej marki. “

    Jeśli już wiesz, jakie metody SEO (ang. Search Engine Optimization) składają się na skuteczną optymalizację i pozycjonowanie strony www w wynikach wyszukiwania — przeczytaj, na czym opisane sposoby polegają.

    Audyt SEO

    Proces optymalizacji strony internetowej rozpoczyna się zwykle od audytu SEO, który ma na celu przeanalizowanie najważniejszych elementów witryny www, wykrycie błędów struktury strony oraz sprawdzenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo przydatne narzędzie umożliwiające odnalezienie ewentualnych niedociągnięć, które można udoskonalić dzięki optymalizacji strony.

    Zalety SEO audytu

    Po dogłębnej analizie optymalizacja przebiega sprawniej, a specjalista świadczący usługi SEO dokładnie wie, jak przeprowadzić działania SEO podczas planowania strategii poprawiającej pozycję witryny. Audyt SEO umożliwia optymalizację strony internetowej zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i również użytkowników.

    Co sprawdzane jest podczas Audytu SEO?

    Efektem przeprowadzenia audytu SEO jest przejrzysty dokument, w którym precyzyjnie zaprezentowane są kwestia takie jak m.in.:

    Widoczność strony w wynikach wyszukiwania (sprawdzenie aktualnej pozycji witryny w wyszukiwarce Google),

    Meta title i meta descriptions (analiza poprawności tych metadanych takich jak: struktura, długość, obecność CTA),

    • Struktura adresu URL (sprawdzenie struktury adresu i obecność słów kluczowych w adresie strony głównej i każdej strony kategorii),
    • Nagłówki H1,H2,H3 itd. (korekta nagłówków tak, aby były ustawione hierarchicznie i zawierały słowa kluczowe),
    • Słowa kluczowe (analiza treści na stronie pod względem obecności słów kluczowych oraz ich jakości i nasycenia),
    • Atrybuty alt w grafikach (sprawdzenie, czy wszystkie grafiki i zdjęcia mają alternatywne opisy),
    • Szybkość ładowania strony www (sprawdzenie tego parametru pozwala wyeliminować błędy spowalniające ładowanie),
    • Unikalność treści w serwisie (analiza unikalności tekstów na stronie, która ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce i zapobiega banowaniu oraz blokowaniu przez Google — więcej o tym, przeczytasz w dalszej części tekstu pod nazwą Black Hat SEO),
    • Obecność mapy serwisu (sprawdzenie, czy serwis posiada mapę witryny, która usprawnia pracę wyszukiwarek internetowych podczas przeszukiwania i indeksowania).

    Sprawdzenie konkurencji w SEO

    Analiza konkurencji ma z punktu widzenia SEO kluczowe znaczenie. To właśnie ten czynnik może bowiem sprawić, że Twoja witryna lub sklep internetowy znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania. W tym celu agencje SEO korzystają najczęściej z płatnych programów wspomagających analizę fraz kluczowych oraz sprawdzenie skąd pochodzi ruch na stronie konkurencji.

    Wpisując w odpowiedni program nazwę domeny o podobnym profilu, poznasz swoich największych konkurentów oraz czynniki, które decydują o tym, że ich witryny są obecnie wyżej w wynikach wyszukiwania. Stan ten może się jednak zmienić, jeśli skorzystasz z usług SEO i wdrożysz działanie, jakim jest profesjonalna optymalizacja strony.

    Optymalizacja techniczna w SEO

    Aby rozwinąć pojęcie optymalizacji technicznej warto zacząć od wymieniania wszystkich aspektów, które są w tym procesie brane pod uwagę. Techniczne SEO jest częścią wspomnianych powyżej działań on-page SEO i bywa uznawane za najtrudniejszy element optymalizacji.

    To właśnie techniczne działania SEO są zaraz obok budowania linków oraz doboru słów kluczowych najważniejszym elementem optymalizacji. 

    Elementy optymalizacji technicznej SEO

    Można powiedzieć, że optymalizacja techniczna jest działaniem mającym na celu budowanie przyjacielskich stosunków pomiędzy witryną a analizującymi ją robotami Google. Jeśli więc zadbasz o kwestie takie jak:

    • szybkość ładowania,
    • rozmiar obrazków,
    • struktura linków,
    • cache kontent,
    • poprawne szyfrowanie,
    • uzupełnianie meta-tagów,
    • kompresja danych,
    • tworzenie mapy strony,
    • obecność pliku robots.txt,

    istnieje duża szansa, że roboty Google zakochają się właśnie w Twojej witrynie i będą ją skutecznie promować w obszarze organicznych wyników wyszukiwania. W budowaniu strategii SEO należy uwzględnić wszystkie wymienione czynniki.

    Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne — link building w SEO

    Jak przeprowadzić działania off- page SEO, aby pozyskać wartościowe linki? Jak już wiesz, wyszukiwarki internetowe są niezwykle inteligentne i z pewnością przychodzi Ci do głowy, że link building powinien być tworzony w sposób przyjazny zarówno Tobie, robotom Google, jak i również użytkownikom.

    Obecnie najlepszym sposobem na pozyskanie skutecznych i co ważne, zaaprobowanych przez Google linków budujących wysoką pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, jest zamieszczanie ich w miejscach takich jak:

    Renomowane portale zewnętrzne

    Algorytmy Google rozpoznają kontekst analizowanych linków. Z tego powodu powinny być one zamieszczane na powiązanych tematycznie portalach lub zewnętrznych serwisach promocyjnych.

    Przykładem może być zainwestowanie w zewnętrzny artykuł ekspercki i umieszczanie w nim anchora z linkiem do Twojej witryny. Wydźwięk powinien być jednak maksymalnie naturalny i brzmieć np. więcej dowiesz się na ( i tu link) lub podane dane pochodzą ze strony internetowej ( i tu link).

    Artykuły blogowe

    Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub firmę usługową, bardzo ważnym narzędziem z perspektywy SEO jest posiadanie firmowego bloga. W takim miejscu można praktykować linkowanie wewnętrzne do produktów, strony głównej lub też otworzyć bloga zewnętrznego z odnośnikami do Twojej witryny handlowej.

    Katalogi typu NAP dla serwisów lokalnych

    Katalog typu NAP (Name, Adress, Phone number)  jest doskonałym miejscem, w którym można umieścić nie tylko link do Twojej witryny, ale również dane kontaktowe firmy i jej krótki opis. Przykładem miejsca, w którym warto zamieścić link zewnętrzny jest panorama firm. W takim miejscu stworzysz wizytówkę NAP wspomagającą pozycjonowanie lokalne.

    Social Media

    Portale takie jak: Facebook, Instagram, TikTok lub Linkedin umożliwiają zamieszczanie postów z grafikami, artykułami i innymi ciekawymi kreacjami. W takich postach można umieszczać linki tekstowe do Twojej witryny.

    Zaleta social mediów w link buildingu polega na tym, że użytkownicy często sami przekazują sobie odnośniki do postów i w ten sposób coraz większa liczba osób odwiedza Twoja witrynę www. Wada tego rozwiązania związana jest z faktem, że linki z social media są typu nofollow, czyli mają oznaczenie informujące roboty sieciowe o tym, aby nie brać ich pod uwagę podczas oceny serwisu, z którego pochodzi dany link.

    Powyższe rozwiązania do link buildingu, są sprawdzone i usprawniają pozycjonowanie serwisu internetowego. Pamiętaj jednak, że ważne są także linki wewnętrzne na podstronach witryny. Przykładowo posiadając sklep internetowy z naczyniami, możesz w opisie filiżanki zamieścić link prowadzący do produktu, jakim są małe łyżeczki do kawy lub dzbanek do mleka.

    Analiza słów kluczowych i optymalizacja treści w SEO

    Działania SEO w dużej mierze polegają na analizie i dobieraniu słów kluczowych. To właśnie wpisując je w pole wyszukiwarki Google, użytkownik może znaleźć się na Twojej witrynie. Pozycjonowanie stron i SEO są więc w dużej mierze powiązane ze słowami kluczowymi i umieszczaniem ich w odpowiedniej ilości, w obszarze strony głównej, oraz podstronach serwisu internetowego.

    Dostosowanie zawartości strony internetowej w kontekście danego zapytania w wyszukiwarce Google to jeden z najważniejszych filarów strategii SEO. Posiadając sklep online, bloga lub inny serwis, zwróć uwagę na tę ważną kwestię, która przyspiesza pozycjonowanie stron.

    Wskazówka SEO:

    Pamiętaj, że słowa kluczowe pomocne w dotarciu do potencjalnych klientów nie zawsze są hasłami, które pierwsze przychodzą Ci na myśl. Aby dobrać skuteczne słowa kluczowe, należy posłużyć się dedykowanymi programami, których używają specjaliści świadczący usługi SEO.

    Popularnym i powszechnie dostępnym narzędziem do fraz jest Google Keyword Planner. Można także użyć wtyczek instalowanych w przeglądarkach internetowych.

    Słowa kluczowe i frazy long tail w SEO

    Najlepszymi i prostymi przykładami efektów, jakie można osiągnąć, poprawnie wdrażając działania SEO, są witryny w wynikach wyszukiwania, które pojawiają się na pierwszych pozycjach po wpisaniu słów kluczowych takich jak, np.: czarne buty albo fotel biurowy. W tym przypadku, sklepy internetowe efektywnie zoptymalizowane pod te konkretne słowa kluczowe będą najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania.

    Stronę internetową optymalizuje się często również, używając bardzo długich słów kluczowych. Takie frazy kluczowe noszą nazwę long tail i umożliwiają użytkownikom sieci odnalezienie na Twojej stronie www wysoce sprecyzowanych produktów lub usług. 

    Przykładem fraz kluczowych long tail są słowa czarne buty za kolano sznurowane lub biały fotel biurowy z wysokim oparciem skórzany. Łatwo domyślić się, że zoptymalizowany pod takie długie słowa kluczowe sklep z butami lub meblami będzie na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli potencjalny klient, ma precyzyjne oczekiwania.

    Sprawdź, na jakie frazy SEO wyświetla się Twoja strona

    Jeśli chcesz lepiej zrozumieć działania SEO związane z frazami — zrób eksperyment, wpisując w Google krótkie słowa kluczowe np. czarne buty i sprawdź wyniki wyszukiwania, a mianowicie, która strona internetowa jest na pierwszym miejscu. Następnie powtórz eksperyment wpisując frazę long tail taką jak: czarne buty z siatki damskie i zauważ, że pośród darmowych wyników wyszukiwania najwyżej będzie często zupełnie inny sklep.

    Wniosek nasuwa się sam — aby optymalizacja Search Engine Optimization  była jak najskuteczniejsza, należy m.in. umieszczać na stronie internetowej treści z odpowiednią ilością popularnych słów kluczowych. O tym, jak je dobierać przeczytasz w dalszej części tego tekstu pod nazwą Programy do analizy słów kluczowych.

    Czym jest nielubiane przez wyszukiwarki internetowe Black Hat SEO?

    Oprócz legalnych i efektywnych metod optymalizacji istnieją również niedozwolone techniki, które noszą nazwę Black Hat SEO i są przeciwieństwem tzw. White Hat SEO. Warto wspomnieć o nich już na tym etapie i unikać takich działań. Dlaczego? Używanie niedozwolonych przez Google metod na pozycjonowanie stron może skutkować banowaniem portalu lub nałożeniem filtrów algorytmicznych i przynieść efekty wprost przeciwne do zamierzonych. 

    Geneza SEO Black Hat

    Aby dokładnie zobrazować, czym jest Black Hat SEO i jaka była geneza tego zjawiska, warto cofnąć się do czasów, gdy wprowadzono algorytm wyszukiwarki Google umożliwiający pozycjonowanie stron na podstawie ilości linków zewnętrznych oraz słów kluczowych.

    Z tego powodu powstało wiele stron, które dla potencjalnych klientów były niemal bezużyteczne, a zawarty na nich content w żaden sposób nie korelował z tematyką pozycjonowanego serwisu. Tak przygotowane strony miały za zadanie zbudować zewnętrzne linki tekstowe, których celem było “przekonanie” algorytmów Google o tym, że niskiej jakości strona zapleczowa, z której pochodził link, jest wartościowa.

    Panda i Pingwin, czyli algorytmy Google anty Black Hat

    W 2013 roku Google stworzył algorytm o nazwie Pingwin, który w pewnym stopniu powstrzymał niewłaściwe praktyki związane z linkowaniem zewnętrznym i zmienił branżę SEO na zawsze. Pingwin miał na celu weryfikacje stron, które w szybkim tempie zdobywały dużą ilość niskiej jakości linków.

    Warto także wspomnieć, że dwa lata przed powstaniem Pingwina w 2011 roku, powstał przeciwdziałający Black Hat SEO algorytm, o nazwie Panda. Po wdrożeniu jego mechanizmów, strony internetowe, na których znajdowało się zbyt wiele nienaturalnie użytych fraz kluczowych oraz nieunikalnych treści znalazły się na niższych pozycjach w wyszukiwarce.

    Przykłady Black Hat SEO

    Linki tekstowe o niskiej jakości i zamieszczanie nieunikalnego contentu to tylko część praktyk Black Hat SEO. Do innych działań tego typu należą m.in.:

    Cloaking

    Maskowanie treści, polegające na tworzeniu dwóch wersji strony — jednej dla użytkownika, a drugiej, najczęściej nafaszerowanej słowami kluczowymi — dla robotów Google.

    Keyword stuffing

    Działanie polegające na zamieszczaniu na stronie niemal bezsensownych tekstów, które składają się z przypadkowych sekwencji słów kluczowych. Celem jest jak najwyższa pozycja witryny w miejscu jakim są organiczne wyniki wyszukiwania.

    Przekierowanie 301

    Zjawisko to polega na zamieszczaniu ukrytych przekierowań, które po kliknięciu w link przekierowują potencjalnych klientów na stronę internetową, niezgodną z ich zapytaniem.

    Doorway Pages

    Działanie polega na kreowaniu wielu podstron, które w efekcie mają za zadanie przenosić użytkownika do jednej z nich, najistotniejszej dla danej marki. Doorway może mieć również postać tworzenia nienaturalnie dużej liczby domen, które powstają tylko po to, aby przekierować do jednego serwisu.

    Linki w natywnych komentarzach

    Zamieszczanie spamujących przekierowań w komentarzach pod niekomercyjnymi artykułami także jest uznawane za jedną z form  Black Hat SEO.

    Filtry algorytmiczne i kary Google, czyli skutki Black Hat SEO

    Sposób działania wyszukiwarki Google często wychwytuje wyżej wymienione praktyki Black Hat i nakłada na tak skonstruowaną witrynę karę lub filtr algorytmiczny, o którym posiadacz strony nie jest informowany. Warto więc stosować metody, które z perspektywy wyszukiwarki Google są aprobowane. Jeśli jednak taka sytuacja już się zdarzyła i wyniki strony nagle spadły, należy uważnie przyjrzeć się swojej strategii SEO.

    Warto usunąć linki, które naruszają zasady Google i przebudować content na bardziej wartościowy, unikalny i sformatowany pod SEO. O tym, jak tworzyć zgodne z SEO treści przeczytasz w akapicie o nazwie Optymalizacja SEO a Copywriting.

    Podstawowe narzędzia SEO

    Każdy specjalista SEO posługuje się zestawem narzędzi, które wykorzystuje niczym uzdrawiający witrynę lekarz. W skład tego niezbędnika wchodzi mnóstwo programów, wtyczek i aplikacji umożliwiających przeprowadzenie audytu, dobór słów kluczowych, usunięcie technicznych błędów na stronie oraz stworzenie wartościowego i unikalnego contentu. Oto przykłady.

    Bezpłatna usługa Google Search Console

    Google Search Console umożliwia monitoring strony w wynikach wyszukiwania. Jest to bezpłatne narzędzie, do którego wystarczy się zarejestrować. Google Search Console oferuje dostęp do danych posiadanej witryny, jednak nie umożliwia monitorowania konkurencji.

    Search Console oferuje opcję sprawdzenia pozycji witryny w wyszukiwarkach oraz słów kluczowych na jakie strona wyświetla się w nich wyświetla. Z Google Search Console sprawdzisz również profil linków przychodzących i stworzysz praktyczny raport, w którym zawarte będą szczegółowe dane o tym, czy wybrane słowa kluczowe generują zyski lub zwiększają liczbę wejść na stronę.

    Programy do analizy słów kluczowych

    Ważnym ogniwem SEO są dedykowane programy i aplikacje do analizy oraz doboru słów kluczowych. Przykładowe z nich to m.in.:

    • Surfer SEO,
    • SemStorm,
    • Senuto,
    • Answer The Public,
    • Ubersuggest.

    Używając tych aplikacji SEO można ustalić listę fraz kluczowych, sprawdzić, które z nich umożliwią wyprzedzenie konkurencji oraz zaobserwować na jakie frazy dana witryna wyświetla się w Google.

    Optymalizacja SEO a Copywriting

    Jeśli Twoja strona jest już technicznie zoptymalizowana pod SEO i posiadasz listę słów kluczowych należy przystąpić do tworzenia wartościowych tekstów z użyciem wspomnianych fraz. Aby treści były poprawne językowo, zawierały naturalnie użyte słowa kluczowe oraz sprawiały, że użytkownik strony chętnie je przeczyta — pisaniem zajmują się Copywriterzy.

    Zlecając optymalizację profesjonalnej agencji SEO możesz liczyć na wsparcie osób, które sprawnie stworzą interesujące opisy produktów lub kategorii w sklepie online lub też artykuły blogowe na stronę firmową. Copywriter jest więc ściśle powiązany z SEO i to właśnie on dba o to, aby zamieszczone w Twoim serwisie treści były przyjazne zarówno algorytmowi Google, jak i odwiedzającym stronę potencjalnym klientom.

    Strona internetowa — 7 praktycznych wskazówek jak ją zoptymalizować

    1. Posiadaj bloga firmowego. To właśnie blogi generują duża ilość linków, a ich treści sprawiają, że stajesz się prawdziwym przyjacielem swojego potencjalnego klienta.
    2. Dbaj zarówno o off-page SEO jak i on-page SEO. Stosuj metody optymalizacji w obrębie swojej strony, ale nie zapominaj o zewnętrznym pozycjonowaniu, np. przy użyciu linków w artykułach sponsorowanych.
    3. Pamiętaj o zachowaniu jakości linkowania. Linki powinny być dobrej jakości. W przeciwnym razie klienci mogą się zrazić i potraktować Twój serwis w mało poważny sposób, a algorytm Google może obniżyć pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.
    4. Często analizuj stronę przy użyciu programów SEO. SEO to proces. Analizuj na bieżąco swoje linki, zyski ze słów kluczowych i sprawdzaj swoją pozycję w wyszukiwarce. Przyglądaj się także konkurencji.
    5. Dbaj o jakość treści na stronach. Opisy produktów, kategorii i artykuły powinny być przystosowane do ludzi, a nie tylko do robotów Google. W praktyce więc zawartość słów kluczowych jest ważna, ale powinny być one użyte naturalnie. Tekst musi być przyjemny w czytaniu i zachęcać do zapoznania się z nim.
    6. Unikaj kopiowania treści. Zadbaj o to, aby treści nie były skopiowane z innych podstron. Pamiętaj także, iż powielanie obecnych w sieci tekstów jest utożsamiane z plagiatem.
    7. Kompresuj zdjęcia i przyspiesz czas ładowania strony. Duży rozmiar zdjęć na stronie może spowalniać jej ładowanie. Szczególnie jeśli jest ich bardzo dużo. Zapobiegaj zniechęceniu się użytkowników i przyspiesz ładowanie kompresując grafiki.

    Najczęstsze pytania z zakresu SEO

    Jakie są największe zalety SEO?

    Są to wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach, efektywne pozyskiwanie klientów, zwiększona sprzedaż usług i produktów oraz zdobywanie przewagi nad konkurencją w sieci www.

    Czy samodzielny dobór słów kluczowych to dobry pomysł?

    Wybór słów kluczowych warto zostawić ekspertom. Dlaczego? Jest to bez wątpienia jedna z najważniejszych kwestii podczas pozycjonowania witryn. Dzięki pozycjonowaniu podstron serwisu na dobrze dobrane frazy możesz liczyć na większą konwersję i sprzedaż, a Twoi klienci po wpisaniu w Google słowa „białe filiżanki” trafią na podstronę, w której oferujesz właśnie filiżanki, a nie przykładowo talerze obiadowe. Profesjonaliści zapobiegną także tzw. kanibalizacji słów kluczowych.

    Czy każdą witrynę da się skutecznie wypozycjonować?

    Skutecznie wypozycjonować można niemal każdą stronę. Musi ona jednak spełniać szereg wymogów technicznych i zawierać wartościowy content. Odpowiednia analiza parametrów serwisu i wdrożenie przemyślanej strategii SEO umożliwiają poprawę pozycji w wyszukiwarce nawet strony, która początkowo była niemal niewidoczna.

    Po jakim czasie widać efekty pozycjonowania strony i SEO?

    W zależności od regularności działań, wejścia na stronę mogą zacząć pojawiać się po około 2-4 miesiącach. Wejście na pierwszą stronę wyników może zająć od 4 do 12 miesięcy. Wszystko zależy od rodzaju podjętych działań SEO, budowy strony oraz innych niezależnych czynników.

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

    Ceny pozycjonowania stron zaczynają się na kilkuset, a kończą na kilku tysiącach złotych. W kwestii cennika warto pamiętać, że im większa konkurencja danej witryny i skala podjętych działań, tym koszt będzie wyższy.

    Czy nazwa domeny ma wpływ na jej pozycję w wyszukiwarce?

    Jeśli nazwa domeny jest powiązana ze specyfiką danego biznesu, strona szybciej może stać się popularna. Usilne próby użyciu w nazwie słów kluczowych nie powinny być jednak priorytetem. 

    Jak prowadzić pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Branża e-commerce przeżywa w ostatnich latach bardzo dobry czas, ponieważ setki milionów klientów z całego świata coraz częściej decydują się na dokonywanie zakupów online. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że na rynku pojawia się również coraz więcej sklepów internetowych. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność zadbania o optymalizację witryny i wysoką pozycję strony sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania w Google. Czym zatem jest i z czego się składa pozycjonowanie sklepu internetowego? Dlaczego warto zainwestować w tę usługę?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego – co to?

    Ruch na stronie sklepu internetowego zależy w dużym stopniu od jego pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ to właśnie za pomocą wyszukiwarki większość użytkowników wybiera strony do zakupów w internecie. Żaden sklep internetowy nie zajmuje wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google zaraz po stworzeniu i pierwszym indeksowaniu. Duża konkurencja w sieci sprawia, że konieczne jest przeprowadzenie działań pozycjonujących. Pozycjonowanie sklepu internetowego to długotrwały proces, który obejmuje różnorodne działania mające na celu optymalizację strony i poprawę jej zawartości w celu dostosowania zawartości strony do wymagań Google. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania sklepów internetowych jest SEO (z angielskiego Search Engine Optimization), czyli w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod silnik wyszukiwarki.

    Zoptymalizowanie strony sprawia, że z czasem poprawia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania, co z kolei prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie internetowej i większej liczby potencjalnych klientów, którzy mogą zainteresować się produktami dostępnymi w sklepie internetowym. Pozycjonowanie sklepów internetowych to zatem działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. W odróżnieniu od płatnych metod promocji sklepu (np. kampanii reklamowych) pozycjonowanie to sposób na osiągnięcie długotrwałych rezultatów i wysokiej pozycji w wyszukiwarce, którą można będzie utrzymać przez dugi okres.

    Na jakiej podstawie Google decyduje o pozycji sklepu internetowego w internecie?

    Pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google ma ogromny wpływ na zyski sklepu internetowego. Pozycja sklepu internetowego w Google to miejsce, na którym pojawia się strona na dane słowo kluczowe (frazę) w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarka pokazuje wyniki wyszukiwania w postaci listy stron – Search Engine Results Page (SERP). Pozycja w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od tego, jak stronę sklepu zinterpretują algorytmy Google.

    Mimo że tak naprawdę nie są znane dokładne kryteria, na podstawie których algorytmy oceniają jakość strony, istnieją pewne informacje umożliwiające stworzenie odpowiedniej strategii pozycjonowania sklepu internetowego. Trzeba przy tym pamiętać, że algorytmy są regularnie aktualizowane i poprawiane. Spójrzmy zatem na najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycję strony sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Takimi czynnikami są m.in. title i meta description, nagłówki (H1-H6), przyjazne adresy URL, treść na stronie (content), link building, user experience, dopasowanie strony do urządzeń mobilnych, struktura strony, brak duplikatów, atrybuty ALT, zakup certyfikatu SSL i wiele innych.

    Pozycjonowanie w branży e-commerce – różnice w porównaniu ze standardowym pozycjonowaniem

    Mimo że podstawowe elementy pozycjonowania sklepów internetowych i standardowych stron internetowych są identyczne, przy dokładniejszej analizie działań pozycjonujących można zauważyć kilka wyraźnych różnic. Pierwsza podstawowa różnica dotyczy meta danych. O ile w przypadku bloga lub strony firmowej właściwie każdy element strony można optymalizować ręcznie, w przypadku sklepów internetowych jest to czasem niemożliwe ze względu na ogromną ilość podstron produktów i kategorii. Warto jednak mimo wszystko poświęcić czas na przygotowanie title i meta description.

    Następnym bardzo istotnym elementem, który różni się w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych jest kwestia dotycząca contentu. Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby na stronie sklepu internetowego nie było treści skopiowanych z innych stron, czyli duplikatu. Obecność duplikatu na stronie może przeszkodzić w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że dla każdego produktu trzeba stworzyć unikalny opis. Pozostając w temacie contentu na stronie sklepu nie można zapomnieć o tym, że różni się także tematyka postów na blogu i sposób komunikacji z klientem w swoich artykułach i opisach. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego istnieje również bardzo ciekawa możliwość wykorzystania słów kluczowych long-tail, czyli tzw. długiego ogona. Znaczącym szczegółem jest również liczba linków wewnętrznych, czyli linków łączących oddzielne produkty i podstrony w sklepie internetowym.

    W przypadku stron e-commerce liczba linków wewnętrznych jest znacznie większa niż w przypadku blogów lub strony firmowych. Szybkość strony ma z kolei ogromne znaczenie zarówno w przypadku blogów, jak i sklepów internetowych, jednak trzeba przyznać, że w branży e-commerce szybkość ładowania to kluczowy czynnik. Jest to zatem jeden z najważniejszych elementów dla właścicieli stron z branży e-commerce. Jeśli strona sklepu internetowego będzie ładować się zbyt wolno, to najprawdopodobniej potencjalny klient zrezygnuje z zakupów na niej.

    Korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego

    W przypadku branży e-commerce wyszukiwarka internetowa jest jak rynek, na którym można znaleźć wszystkich konkurentów sklepu internetowego. Wyszukiwarki analizują wszystkie dostępne w sieci strony internetowe i oceniają je na podstawie setek parametrów, takich jak m.in. treść, wygląd, kompatybilność z urządzeniami mobilnymi, struktura, linki wewnętrzne i zewnętrzne, liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, współczynnik kliknięć i tak dalej. Kilkanaście lat temu praca nad optymalizacją strony była znacznie łatwiejsza – wystarczyło tak naprawdę dodać odpowiednią ilość słów kluczowych w tekstach oraz w tzw. meta danych. Dzisiaj wyszukiwarki rozpoznają jedną i karzą różne praktyki optymalizacyjne, które nie wnoszą dodatkowej wartości dla czytelników. Z tego powodu pozycjonowaniem sklepu internetowego powinni zająć się specjaliści.

    Wyszukiwarka Google to od wielu lat najlepsze miejsce na promocję swojego biznesu. Zdecydowana większość użytkowników korzysta z Google (w Polsce właśnie tę przeglądarkę wybiera ponad 90% użytkowników) i każdy z nich wykorzystuje ja do znalezienia odpowiedni na swoje pytania oraz do dokonania zakupów w internecie. Oznacza to, że każdy przedsiębiorca, który zadba o to, aby jego strona pojawiała się bezpośrednio w czołówce wyników wyszukiwania, może liczyć na ogromny zysk z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach ma bardzo dużą przewagę nad innymi działaniami marketingowymi: potencjalny klient nie musi być przekonywany do tego, aby skorzystać z oferty, ponieważ sam pokazał chęć znalezienia konkretnej informacji lub produktu (wpisując dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania). Przyczyna skuteczności pozycjonowania sklepu internetowego w Google jest bardzo prosta: Klient szuka rozwiązania (np. produktu), wpisując słowa kluczowe. Firma (sklep internetowy) oferuje rozwiązanie. Następnie klient decyduje się (lub nie) na skorzystanie z oferty.

    Ważną zaletą SEO i pozycjonowania sklepu internetowego jest to, że praca nad pozycjonowaniem nie zawsze jest tania, ale prawie zawsze się opłaca. Pomimo niemałych kosztów na początku współpracy z firmą zajmującą się pozycjonowaniem, rezultaty poprawy pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania sprawiają, że taka inwestycja po prostu się opłaca. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza znacznie większy ruch na stronie, co w konsekwencji sprawia, że zwiększa się liczba potencjalnych klientów i zyski sklepu. Poprawa pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania to najskuteczniejszy sposób na osiągnięcie dużych zasięgów i dotarcie do szerokiej grupy odbiorczej w każdej branży. Dla wielu przedsiębiorców nie mniej istotne jest to, że rezultaty pracy nad pozycją strony w wynikach wyszukiwania są mierzalne. Dzięki temu można się upewnić, że inwestycja w pozycjonowanie naprawdę się opłaca. Współpraca z profesjonalistami w dziedzinie SEO oznacza, że ​​wszystkie działania są rejestrowane, analizowane i oceniane. Pozwala to na bardzo łatwe mierzenie zwrotu z inwestycji (ROI).

    Etapy pozycjonowania sklepów internetowych

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to skomplikowany proces, który wymaga nie tylko umiejętności, ale również czasu, a niekiedy również odrobiny szczęścia. Jednak z racji tego, że każda firma w dłuższej perspektywie czasowej zwiększa swoje zyski dzięki pozycjonowaniu, nie warto zwlekać z rozpoczęciem prac nad poprawą pozycji strony sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Każda strona jest inna i każdy klient musi być traktowany indywidualnie. Nie oznacza to jednak, że nie można wyróżnić kilku elementów, które niemal zawsze muszą wystąpić w procesie pozycjonowania. Zwiększenie sprzedaży w e-commerce jest możliwe tylko po odpowiednim przeanalizowaniu branży oraz konkurencji. Trzeba wiedzieć, z kim się konkuruje oraz jakie są mocne i słabe strony innych sklepów internetowych z podobnym asortymentem. Nie mniej istotnym elementem pracy nad optymalizacją strony jest analiz słów kluczowych, czyli tzw. keywords research.

    Kolejnym krokiem jest audyt SEO dla sklepu internetowego, czyli bardzo dokładna analiza strony. Na podstawie przeprowadzonej analizy sporządza się raport i ustala się strategię optymalizacji strony. Optymalizacja strony obejmuje poprawę wszystkich elementów, które mogą mieć znaczenie dla poprawy strony w wynikach wyszukiwania Google. Nie mniej istotna jest rozbudowa i dodanie treści na stronę internetową, czyli content marketing. Ważnym czynnikiem dla pozycji strony jest także profil linków zewnętrznych, który można zbudować poprzez link building. Pozycjonowanie strony trwa zazwyczaj co najmniej kilka miesięcy, jednak klienci przez cały okres współpracy ze specjalistami otrzymują dostęp do bardzo dokładnych danych o podejmowanych działaniach.

    Analiza konkurencji i branży

    Praca nad pozycją sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania zawsze rozpoczyna się od analizy konkurencji i całej branży, w której funkcjonuje sklep internetowy. W tym celu trzeba przeglądnąć nie tylko sklepy internetowe, które cechują się podobnym asortymentem, ale również inne strony internetowe (np. blogi), które mogą pomóc w lepszym zrozumieniu oczekiwań potencjalnych klientów, którzy szukają produktów z konkretnej dziedziny. Podczas analizy konkurencyjnych sklepów internetowych konieczne jest zwrócenie uwagi na konstrukcję i architekturę sklepów, content na innych sklepach internetowych (np. opisy produktów, zdjęcia itd.), pozycję w wynikach wyszukiwania oraz profil linkowy.

    Zebranie tak obszernych danych umożliwia specjalistom od pozycjonowania stworzenie zarysu strategii pozycjonowania. W niektórych niszowych branżach nie ma jednak zbyt dużej konkurencji, co sprawia, że strategii marketingowej nie można podeprzeć skutecznymi działaniami konkurencji. W takiej sytuacji o wiele większe znaczenie od analizy konkurencji i samej branży, w której działa sklep internetowy, ma analiza słów kluczowych używanych przez potencjalnych klientów do znalezienia oferowanych produktów.

    Analiza słów kluczowych

    Słowa kluczowe to najważniejsze „znaki”, które pokazują wyszukiwarce Google, co znajduje się na stronie sklepu internetowej. Słowa kluczowe wpływają również na to, czy potencjalny klient po wpisaniu keywords w wyszukiwarce trafi na sklep internetowy. Analiza słów kluczowych i wybór odpowiednich słów kluczowych dla pozycjonowania jest zatem bardzo istotnym elementem pracy nad pozycją strony. Podczas analizy słów kluczowych trzeba również sprawdzić obecną widoczność i pozycję sklepu, asortyment oraz content na stronie (np. kategorie produktowe i opisy).

    Na podstawie specyfiki firmy oraz branży, w której funkcjonuje sklep internetowy, dobiera się słowa kluczowe i najlepiej ją opisują. Bardzo duże znaczenie ma także wyselekcjonowanie słów kluczowych, które mogą najbardziej pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Jest to spowodowane tym, że nie wszystkie słowa wpisywane w wyszukiwarkę są słowami sprzedażowymi, a niektóre z nich to zapytania informacyjne. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych można nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale również automatycznie przyciągnąć użytkowników, którzy z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się na dokonanie zakupów.

    Audyt SEO dla sklepu internetowego

    Po przeanalizowaniu konkurencji i wybraniu odpowiednich słów kluczowych przychodzi czas na przeprowadzenie audytu SEO sklepu internetowego. Audyt SEO to analiza strony WWW, uwzględniająca praktycznie wszystkie czynniki, które mają wpływ na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Audyt SEO jest bardzo ważną częścią całego procesu pracy nad poprawą pozycji strony. Dzięki przeprowadzeniu bardzo dokładnego audytu SEO można sprawdzić, które elementy witryny wymagają optymalizacji, a które są już stworzone w odpowiedni sposób.

    Po przeprowadzeniu audytu SEO sklepu internetowego gromadzi się otrzymane dane i przygotowuje się raport zawierający wskazówki dotyczące możliwych zmian na stronie. Do przykładowych elementów, które analizuje się podczas audytu SEO, należą m.in. content na stronie, pliki sitemap.xml, nagłówki na stronie, meta tagi, przyjazne linki URL, atrybuty alt grafiki i wiele więcej. Audyt zawiera również informacje o profilu linków przychodzących ze stron zewnętrznych. Najważniejszym elementem audytu SEO są rekomendacje, które pomagają następnie w przygotowaniu strategii pozycjonowania.

    Optymalizacja strony

    Optymalizacja strony sklepu internetowego to praktyka obejmująca szereg działań mających na celu poprawę oddzielnych elementów strony i dostosowania ich do lepszego odbioru przez wyszukiwarkę internetową. Optymalizacja strony www (znana również jako on-site SEO) odnosi się do wszelkich działań, które wykonuje się bezpośrednio na stronie, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO to fundament, który trzeba położyć przed wszelkimi dalszymi działaniami pozycjonującymi. Do optymalizacji warto przystąpić po przygotowaniu dokładnej strategii zawierającej informacje o wykorzystaniu konkretnych słów kluczowych oraz dane o elementach, które muszą być poprawione w pierwszej kolejności. Przy prowadzeniu działań optymalizacyjnych można również rozpocząć dodawanie artykułów na bloga sklepu internetowego i opisy produktów. Działania SEO na stronie poprawiają możliwości crawlowania i indeksowania strony. Oznacza to, że po optymalizacji strony kolejne działania mające na celu pozycjonowanie będą przynosić lepsze rezultaty. Optymalizacja strony pozwala wyszukiwarkom lepiej interpretować i poruszać się po sklepie internetowym. Nie bez znaczenia jest również to, że zoptymalizowany sklep internetowy jest również lepiej odbierany przez potencjalnych klientów.

    Rozbudowa i dodanie treści na stronę

    Pozycjonowanie sklepu internetowego nie może się odbywać bez pracy nad contentem na stronie. Treść to właściwie najważniejszy element każdej strony, ponieważ to na podstawie contentu przeglądarka ocenia zawartość strony. Od treści zależy również to, czy sklep internetowy będzie się wyświetlać po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych słów kluczowych. Rozbudowa i dodanie treści na stronę to zatem nieodłączny element pracy nad pozycją strony w wynikach wyszukiwania.

    Część treści modyfikuje się już na etapie optymalizacji SEO, np. poprzez dodanie słów kluczowych w odpowiednich miejscach oraz umieszczeniu odpowiednich nagłówków w artykułach i opisach. Praktycznie zawsze konieczne jest jednak dodanie dużej ilości treści lub gruntowna modyfikacja opisów produktów w sklepie internetowym i artykułów na bloku (o ile takie istnieją). Content na stronie sklepu internetowego musi być zarówno dostosowany do odbioru przez wyszukiwarki, jak i do dobrego przyjęcia przez potencjalnych klientów, ponieważ to od ich decyzji zależą zyski sklepu.

    Link building dla sklepu internetowego

    Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania jest profil linków zewnętrznych (zwrotnych). Część linków z innych stron można zdobyć w sposób organiczny, ale zdecydowana większość linków zewnętrznych na stronach jest wynikiem systematycznej pracy. Link building polega na systematycznym pozyskiwaniu linków przychodzących do pozycjonowanej domeny. W ten sposób można zwiększyć autorytet strony sklepu internetowego w przeglądarce Google. Jednym ze sposobów na zdobycie linków zewnętrznych jest tworzenie treści bardzo wysokiej jakości i zachęcania odbiorców do dzielenia się artykułami z bloga firmy. Niestety, taka metoda nie jest zbyt skuteczna, ponieważ czytelnicy, a szczególnie konkurenci, niechętnie udostępniają artykuły z blogów sklepów internetowych.

    Zazwyczaj największą część linków zdobywa się poprzez zlecanie publikacji sponsorowanych na różnych blogach i forach internetowych. Dzięki zwiększeniu ilości linków zewnętrznych poprawia się rozpoznawalność sklepu wśród uzytkowników oraz zwiększa się świadomość marki. Link building jest pośrednio związany z content marketingiem, dlatego pozyskiwanie linków powinno trwać nieustannie, nawet po zakończeniu najważniejszego etapu pozycjonowania.

    Monitoring i raportowanie efektów pozycjonowania

    Żadne działania nie mogą być skuteczne, jeśli nie są monitorowane w odpowiedni sposób i regularnie kontrolowane. Regularne raportowanie wyników i informowane o podejmowanych działaniach pozycjonujących to bardzo ważne etapy działań SEO. W ten sposób można śledzić na bieżąco zmiany w wyszukiwarce i to, jak podejmowane działania wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego. Raporty i konsultacje mają jednak największe znaczenie dla klientów, czyli przedsiębiorców zlecających pozycjonowanie ich sklepu internetowego.

    Dzięki regularnemu przepływowi informacji przedsiębiorcy dokładnie wiedzą, na co wydają swoje środki i czy ich inwestycja się zwraca. Raporty przygotowywane przez specjalistów od pozycjonowania dostarczają również najważniejsze informacje o sklepie internetowym oraz wskazówki, co ewentualnie można jeszcze poprawić w celu osiągnięcia większego ruchu i wyższej sprzedaży.

    Najważniejsze elementy pozycjonowania sklepów internetowych

    Proces pozycjonowania i optymalizacji sklepu internetowego wymaga cierpliwości i dokładnie zaplanowanych działań. Po dokładnym przeanalizowaniu strony i wyborze słów kluczowych można przejść do optymalizacji SEO strony sklepu internetowego. W ramach pozycjonowania sklepów internetowych można wyróżnić następujące elementy pracy nad stroną: poprawa struktur witryny sklepu, sprawdzenie indeksowania sklepu przez googleboty, przyśpieszenie ładowania strony, poprawa responsywności i user experience, analiza poprawności plików sitemap.xml i robots.txt, sprawdzenie poprawności wdrożenia danych strukturalnych, poprawa adresów url, umieszczenie linków wewnętrznych, meta title, meta description oraz zadbanie o treść na stronie. Przyjrzyjmy się teraz bliżej kilku najważniejszym elementom pozycjonowani sklepów internetowych.

    Czas ładowania i szybkość strony

    Użytkownicy są przyzwyczajeni, że w internecie wszystko odbywa się bardzo szybko. Z tego powodu jest to bardzo logiczne, że strona internetowa powinna wczytywać się jak najszybciej. Czas ładowania i szybkość strony mają ogromny wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym. Jak szybko powinna się zatem ładować strona internetowa? Przyjmuje się, że czas ładowania powyżej 5 sekund jest już zdecydowanie za wolny. Szybkim ładowaniem strony można określić ładowanie w czasie poniżej 3 sekund. Główną przyczyną zbyt wolnego ładowania strony jest zbyt duży rozmiar obrazów. Warto zatem dostosować wielkość plików graficznych do realnych potrzeb. Kolejną przyczyną zbyt wolnego ładowania strony może być również zbyt duża ilość kodu na stronie. Kolejnym, tym razem zewnętrznym problemem związanym z czasem ładowania strony, może być zbyt wolne działanie hostingu.

    Meta tagi dla kategorii i produktów

    Meta tagi to specjalne znaczniki HTML, których zazwyczaj nie mogą zobaczyć użytkownicy korzystający ze sklepu internetowego. Meta tagi mają jednak bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarek internetowych i tego, jak strona będzie odbierana przez algorytmy Google. Meta tagi znajdują się w sekcji nagłówkowej dokumentu HTML. Trzeba jednak pamiętać, że niektóre tagi są widoczne dla użytkowników – przede wszystkim meta tagi TITLE i Description. Meta tagów description nie widać z kolei na stronie. Są to krótkie opisy kategorii lub produktu. Zazwyczaj zawierają od 120 do ok. 170 znaków. Meta dane mają przede wszystkim znaczenie w odpowiednim przedstawianiu strony sklepu internetowego wyszukiwarkom internetowym.

    Linkowanie wewnętrzne

    Wspominaliśmy już o link building i zwiększaniu profilu linków zewnętrznych. Teraz musimy jednak zająć się inną istotną kwestią w pozycjonowaniu sklepów internetowych, a mianowicie linkowaniem wewnętrznym. Linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym to przemyślane i spójne wykorzystanie hiperłączy i połączenie ze sobą różnych podstron (np. produktów i kategorii). Linkowanie wewnętrzne można wykorzystać w postach blogowych, kiedy poleca się jeden z produktów dostanych w sklepie lub w opisach produktów, kiedy można polecić również zakup produktu podobnego lub dopełniającego.

    Linki wewnętrzne pojawiają się na każdej stronie internetowej, nie tylko w sklepach online, jednak w przypadku sklepów internetowych mają znacznie większe znaczenie niż w przypadku blogów lub stron firmowych. Linkowanie wewnętrzne pomaga w nawigacji i poruszaniu się po stronie internetowej. Pozytywnie wpływają również na odbiór strony przez wyszukiwarkę Google i razem z linkami zewnętrznymi są znaczącym elementem każdego sklepu internetowego.

    Mapa xml sklepu internetowego

    Mapa strony w formacie XML to narzędzie, które ułatwia Google skanowanie dużych stron. A jak wiadomo, sklepy internetowe to stosunkowo duże strony internetowe. Szczególnie jeśli mowa o sklepach internetowych z dużą liczbą produktów. Dzięki właściwie zbudowanemu plikowi sitemap.xml Google może pokazywać w wynikach wyszukiwania każdą podstronę w sklepie internetowym. Sitemapa to lista adresów URL, które będą wyświetlane botom Google. Mapa strony powinna zawierać wszystkie adresy, które są ważne i mają się wyświetlać użytkownikom, czyli np. strony główne, strony produktów, kategorii, podkategorii, kontaktu itd. Stworzenie odpowiedniej mapy xml znacznie przyśpiesza indeksowanie podstron sklepu internetowego.

    Struktura strony sklepu internetowego

    Logiczne zaprojektowanie architektury (struktury) strony sklepu internetowego ułatwia zbieranie informacji przez boty Google oraz pozwala potencjalnym klientom sprawnie poruszać się po witrynie. W sklepie internetowym strukturę strony można stworzyć z następujących podstron: Strona główna, Kategorie produktów, Podkategorie produktów, Producenci, Strony produktów, Blog oraz Kontakt. Przyjmuje się, że sklep internetowy z odpowiednio stworzoną strukturą strony charakteryzuje się tym, że każdy użytkownik może swobodnie za pomocą kilku kliknięć dotrzeć do każdego miejsca na stronie. Ułożenie struktury strony jest często bagatelizowane przy tworzeniu sklepu internetowego, co jest dużym błędem. Struktura witryny pozwala zrozumieć, nie tylko wyszukiwarkom, ale również odwiedzającym, w jaki sposób poszczególne podstrony są ze sobą związane.

    Duplicate i thin content

    Content is king! Treść na stronie sklepu internetowego jest najważniejsza. Od kilku lat wyszukiwarka Google zwraca ogromną uwagę na to, aby na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania znajdowały się tylko te strony, które cechują się treścią na najwyższym poziomie. Zawartość witryny jest zatem jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Ważna jest jednak nie tylko publikacja wartościowych treści, ale również unikanie kilku pułapek, które mogą bardzo zaszkodzić w procesie pozycjonowania strony. Przede wszystkim mowa o thin content i duplicate content.

    Pod pojęciem thin content kryją się wszystkie błędy, zbiorczo określane treścią niskiej jakości. Określenie treści jako thin content może być wywołane np. publikacją automatycznie wygenerowanej treści, zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi, ukryta treść (jedna z taktyk tzw. black hat SEO) oraz po prostu słabo czytelne teksty na stronie. W przypadku duplicate content mamy do czynienia z contentem, który został skopiowany z innej strony. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli producent pewnego produktu umożliwia kopiowanie opisu z jego strony, Google może potraktować taką treść jak duplicate content i zaszkodzić pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

    Rich Snippets (fragmenty rozszerzone)

    Rich snippets, czyli tzw. fragment rozszerzone to jeden ze sposobów na wykorzystanie bloga w sklepie intenretowym. Fragmenty rozszerzone to elementy wyników wyszukiwania, które można uzyskać dzięki dodaniu do kodu HTML danych strukturalnych. Rich snippets to krótkie fragmenty tekstu, które mogą wyświetlić się na szczycie wyników wyszukiwania, jeśli użytkownik wyszukiwarki szuka w Google odpowiedzi na określone pytanie. Głównym zadaniem rich snippetów jest kategoryzacja treści. Wykorzystanie danych strukturalnych pozwala jednak również na zwiększenie przestrzeni, którą zajmuje strona w wynikach wyszukiwania Google, co może bardzo pomóc przy docieraniu do klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

    Responsywność sklepu internetowego, czyli dopasowanie strony do urządzeń mobilnych

    Choć jeszcze kilka lat temu wydawało się to niemożliwe, dziś znacznie więcej klientów sklepów internetowych dokonuje zamówień z poziomu urządzenia mobilnego (np. telefonu lub tabletu). Z tego powodu przedsiębiorcy w branży e-commerce muszą zadbać o to, aby potencjalni klienci na urządzeniach mobilnych mogli swobodnie korzystać ze strony sklepu. Aby było to możliwe trzeba zadbać o dopasowanie strony do urządzeń mobilnych. M-commerce już dawno przestał był niszą, dlatego stworzenie oddzielnej platformy dla takich klientów może być bardzo dobrą decyzją. Strony projektowane z myślą o urządzeniach mobilnych i stacjonarnych cechują się inną nawigacją, grafiką, layoutem oraz sposobem prezentowania treści.

    User Experience

    User Experience (UX) określa doświadczenie użytkownika, jakie towarzyszy mu podczas korzystania ze sklepu internetowego. Obecnie klienci mają naprawdę wysokie oczekiwania dotyczące tego, jak powinny wyglądać i funkcjonować strony internetowe. Oznacza to, że każdy przedsiębiorca, który chce poprawić sprzedaż w swoim sklepie musi zadbać o bardzo dobry user experience i design strony. Trzeba przy tym pamiętać, że użyteczność strony jest tym większa, im bardziej jest zbieżna z oczekiwaniami i przyzwyczajeniami docelowej grupy odbiorców. W User Experience bardzo duże znaczenie ma rozmieszczenie elementów na stronie oraz ogólny design (szata graficzna) strony sklepu. Jest to spowodowane tym, że zazwyczaj klienci najpierw oceniają wygląd a dopiero na końcu content.

    Strona główna i każda podstrona sklepu internetowego muszą być przejrzyste, aby potencjalny klient mógł od razu znaleźć interesujące informacje. Nie mniej istotna jest nawigacja na stronie, ponieważ to ona umożliwia klientom szybkie znalezienie produktów. Ważnym elementem designu wpływającym na user experience jest także umieszczenie na stronie wyszukiwarki produktów i kategorii. Warto również wykorzystać opcję wyszukiwania zaawansowanego, aby jeszcze bardziej ułatwić potencjalnym klientom korzystanie ze strony.

     Optymalizacja i skrócenie kodu źródłowego strony

    Jak już wspominaliśmy, zbyt długi kod źródłowy strony może być jedną z przyczyn wolnego ładowania się strony internetowej. Zatem, aby wyeliminować ten problem, konieczna jest optymalizacja kodu źródłowego. Kod źródłowy musi być tak przygotowany, by strona internetowa wyświetlała się poprawnie na różnych urządzeniach. W tym samym czasie nie może być go zbyt dużo i nie powinien zawierać żadnych błędów. Działaniami optymalizacyjnymi kodu powinien zająć się programista, który dobrze zna HTML i CSS. HTML odpowiada za tworzenie struktury strony internetowej i umożliwia wstawianie na nią różnych elementów jak np. teksty, grafiki, linki, tabele itd. Optymalizacja kodu strony obejmuje przede wszystkim optymalizację kodu JavaScript. Częściowo optymalizacja kodu dotyczy także CSS, czyli języka odpowiedzialnego za wygląd witryny w internecie i jej szatę graficzną.

    Przyjazne linki URL

    Kolejnym ważnym elementem w pozycjonowaniu sklepu internetowego jest upewnienie się, że na stronie znajdują się przyjazne linki URL. Takie adresy URL pokazują z jednej strony wyszukiwarkom Google, co znajduje się na konkretnej stronie, a z drugiej strony zachęcają użytkowników do kliknięcia w link. Przyjazne linki to takie adresy URL, które zawierają logicznie powiązany ciąg znaków oraz odwołania do treści podstrony. Najważniejszą wskazówką jest unikanie przypadkowych parametrów (ciągu losowych znaków i liczb) w linkach URL na stronie sklepu. Przyjazne linki URL nie tylko pomagają pozycjonować sklep internetowy, ale również znacznie lepiej wyglądają w mediach społecznościowych i kiedy użytkownicy przesyłają między sobą linki do produktów ze sklepu internetowego.

    Wielkość zdjęć w sklepie internetowym

    Grafika w sklepach internetowych ma znacznie większe znaczenie niż w przypadku blogów i stron firmowych. Jest to związane z tym, że potencjalni klienci muszą zobaczyć, co kupują. W sklepach internetowych znajdziemy więc zazwyczaj znacznie więcej zdjęć niż na innych stronach. Optymalizacja sklepu internetowego i pozycjonowanie stron musi więc obejmować edycję wielkości zdjęć w sklepie internetowym. Optymalizacja wielkości zdjęć pomaga w przyśpieszeniu działania strony oraz w poprawie responsywności strony. Warto również zadbać, aby grafiki w sklepie internetowym wiernie przedstawiały oferowane produkty. Nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak znacznie poprawia odbiór oferty przez potencjalnych klientów.

    Certyfikat SSL

    Przy zakupach w internecie bezpieczeństwo jest dla większości klientów priorytetem. Sklep internetowy powinien zatem zawierać potwierdzenie tego, że jest bezpieczny. W tym celu warto kupić certyfikat SSL. SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, potwierdzający odpowiednie szyfrowanie danych na stronie. Dzięki niemu można nawiązywać bezpieczne połączenia między przeglądarką internetową oraz serwerem, na którym jest strona sklepu internetowego. Bez certyfikatu SSL skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardzo utrudnione, dlatego certyfikat SSL to podstawowe narzędzie potwierdzającą wiarygodność strony i jej właściciela.

    Atrybuty ALT grafiki w sklepie internetowym

    Optymalizacja sklepu internetowego obejmuje również poprawę atrybutów ALT grafiki. Atrybut alt wykorzystuje się do wstawienia alternatywnego opisu obrazka. Nie jest widoczny dla użytkowników, jednak pomaga wyszukiwarkom internetowym i botom Google zrozumieć, co znajduje się na zdjęciu. W inny sposób boty nie mogą odczytać, co znajduje się na grafice, ponieważ roboty wyszukiwarek nie odbierają obrazków tak, jak ludzie.

    Content marketing w pozycjonowaniu sklepów internetowych

    Content to podstawowy element każdej strony. Niezależnie od tego, czy prowadzimy stronę firmową, czy sklep internetowy, treść to jeden z najważniejszych elementów wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz odbioru sklepu przez klientów. Aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy, potrzebujemy więc m.in. unikalne opisy produktów oraz kategorii. Nie obejdzie się również bez content marketingu w postaci artykułów na blogu sklepu internetowego. Content marketing, czyli marketing treści to metoda marketingowa, która ma na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. W ramach content marketingu publikuje się wartościowe artykuły oraz przygotowuje się unikalne opisy produktów. Trzeba przy tym pamiętać, że opis danego produktu to zazwyczaj ostatnia szansa, aby przekonać do swojej oferty potencjalnego klienta. Dzięki marketingowi treści poprawia się nie tylko zasięg, ale również współczynnik konwersji i link building (pojawiają się nowe linki zwrotne). Najważniejsze jest jednak budowanie marki. Czytelnicy, którzy choć raz znajdą na stronie sklepu interesujące ich informacje lub odpowiedzi na pewne pytania, ze znacznie większym prawdopodobieństwem zdecydują się na skorzystanie z oferty.

    Sklep internetowy a blog

    Obecnie blogi znajdują się nie tylko na stronach firmowych i personalnych stronach blogerów. Dziś są również nieodłącznym elementem każdego sklepu internetowego. Blog internetowy ma ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu, ponieważ to po treści algorytmy Google określają tematykę i wartość strony. Blog potrzebny jest nie tylko, aby pozycjonować sklep, ale również do zdobycia zaufania potencjalnych klientów. Bardzo często czytelnicy szukają najpierw informacji o pewnych produktach lub o możliwych rozwiązaniach ich problemów.

    Oznacza to, że przeczytanie artykułu na blogu sklepu internetowego może ich zachęcić do natychmiastowego skorzystania z oferty. O czym pisać na blogu sklepu internetowego? Swoje wpisy warto podzielić na kilka kategorii i stopniowo dodawać do każdej z nich nowe artykuły. Pierwszą z nich jest poruszanie popularnych tematów w branży związanej z asortymentem sklepu internetowego. Drugą kategorią są odpowiedzi na możliwe pytania potencjalnych klientów. Aby wymyśleć odpowiednie tematy i tytuły artykułów, bardzo ważny jest dobór słów kluczowych. Kolejną kategorią są oczywiście opisy charakterystyki i zastosowania produktów dostępnych w sklepie internetowym.

    Opisy produktów w sklepie internetowym

    Opisy produktów to jeden z kluczowych elementów każdego sklepu internetowego. Każdy potencjalny klient dokładnie czyta przed finalizacją transakcji opis produktu. Trzeba więc zrobić wszystko, aby opisy w sklepie internetowym naprawdę skutecznie przemawiały do potencjalnych klientów. Aby przykuć uwagę swoich klientów i zdobyć ich zaufanie, trzeba ich dobrze poznać. Kim są więc klienci sklepu internetowego? W jaki sposób można wpłynąć na ich emocje? Przed rozpoczęciem pracy nad przygotowaniem opisów trzeba pamiętać o dwóch bardzo istotnych kwestiach.

    Z jednej strony opisy to content wykorzystywany w procesie pozycjonowania sklepu internetowego, a z drugiej sposób na zdobycie przychylności klientów. Pisanie opisów produktów trzeba więc zaplanować w taki sposób, aby ich publikacja pomogła w poprawie pozycji w wyszukiwarce Google, a same opisy były pozytywnie odbierane przez użytkowników. W tym celu trzeba zastosować się do podstawowych zasad SEO (np. podzielić treść na nagłówki, wykorzystać odpowiednie słowa kluczowe oraz zadbać o oryginalność treści), a także przygotować tekst w taki sposób, aby wpływał na emocje klientów.

    Opisy kategorii w sklepie internetowym

    Mimo że opisy kategorii nie są koniecznym elementem sklepu internetowego, w niektórych sytuacjach mogą być bardzo ciekawym dodatkiem i ułatwić pozycjonowanie sklepów internetowych. Co prawda znacznie większy wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym mają opisy produktów, jednak opisy kategorii mogą pomóc w pozycjonowaniu. Każda treść, którą da się zamieścić na stronie sklepu internetowego, może wesprzeć działania prowadzone w ramach SEO, dlatego nie warto rezygnować z opisu kategorii. W opisach kategorii powinny znaleźć się takie elementy jak np. słowa kluczowe, nagłówki H1, H2 i H3 oraz linkowanie wewnętrzne. Co prawda potencjalni klienci rzadko czytają opisy kategorii, jednak dodatkowa treść może pomóc w poprawie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

    Jak tworzyć treści na stronę sklepu internetowego?

    Tworzenie treści dla sklepów internetowych, nieważne czy chodzi o artykuł na blog, czy opisy produktów. Pierwszym krokiem do treści na wysokim poziomie jest ustalenie tzw. buyer persona, czyli profilu potencjalnego klienta. Następnie trzeba zadbać o dobór fraz kluczowych dla każdego oddzielnego artykułu lub opisu. Treści na stronie sklepu internetowego powinny być napisane językiem korzyści i wpływać na emocje potencjalnego klienta. Najważniejsza jest jednak jakość, ponieważ to od merytoryki treści zależy odbiór marki przez czytelników.

    Tytuły artykułów i opisów produktów powinny być czytelne i natychmiastowo zrozumiałe dla odbiorców. Nie można również zapomnieć o hierarchii nagłówków i wykorzystaniu w nich odpowiednich słów kluczowych. Aby sprawić, żeby opis był jeszcze bardziej wyraźny, warto wykorzystać różne pogrubienia, podkreślenia itd. W ten sposób można zwrócić uwagę czytelnika na najważniejsze informacje. Równie istotnym elementem jest SEO. Dobrze zoptymalizowany tekst powinien zawierać linkowanie wewnętrzne oraz odpowiednie słowa kluczowe, które pasują do tematyki treści. Aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy, zaleca się dodanie do treści grafiki oraz wypełnienie title i meta description.

    Link building w sklepie internetowym

    Optymalizacja stron obejmuje też link building, czyli budowę profilu linków zewnętrznych. Proces linkowania zewnętrznego jest zbiorem działań realizowanych w ramach pozycjonowania sklepu. Dzięki podejmowaniu różnych działań z czasem do sklepu internetowego prowadzi coraz więcej linków znajdujących się na różnych stronach i portalach. Pozycjonowanie sklepu www z wykorzystaniem link building polega na ustanowieniu hiperłącza prowadzącego użytkownika ze strony internetowej A, do strony internetowej B (np. sklepu internetowego).

    W odróżnieniu od linkowania wewnętrznego link building polega na zdobywaniu linków kierujących użytkowników do sklepu z zewnętrznych stron internetowych. Aby poprawić widoczność sklepu w Google, warto więc publikować artykuły sponsorowane na innych stronach oraz promować swoje treści i zachęcać czytelników do dzielenia się nimi na innych stronach i w mediach społecznościowych.

    Przydatne narzędzia do pozycjonowania sklepu internetowego

    Można wyróżnić wiele narzędzi, które znacząco ułatwiają pozycjonowanie sklepów internetowych. W pewnym sensie skuteczne pozycjonowanie sklepów bez wykorzystania niektórych z nich jest praktycznie niemożliwe. Niektóre z nich pomagają w doborze najlepszych fraz kluczowych, inne pozwalają lepiej zrozumieć, jak postrzegają sklep użytkownicy wyszukiwarki, natomiast pozostałe z dostępnych narzędzi ułatwiają zaplanowanie skutecznej strategii wykorzystywanej w promocji sklepu online. Przyjrzyjmy się teraz kilku najważniejszym narzędziom, bez których pozycjonowanie sklepów w internecie jest bardzo utrudnione.

    Google Search Console

    Google Search Console, czyli podstawowe narzędzie wykorzystywane w pozycjonowaniu stron, jest bezpłatną aplikacją od Google. Ułatwia ono sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz optymalizację widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki Google Search Console można częściowo zrozumieć, jak wygląda strona sklepu w oczach indeksu wyszukiwarki. Indeks wyszukiwarki – to lista podstron danego serwisu, zaindeksowanych przez Google. Na podstawie tych danych algorytmy Google określają pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że razem z Google Analytics Google Search Console jest podstawowym narzędziem dla każdej osoby i firmy prowadzącej działania optymalizacyjne na stronie.

    Google Planer Słów Kluczowych (Keywords Planner)

    Jak już wspominaliśmy, jednym z pierwszych działań w procesie pozycjonowania jest wybór słów kluczowych. Bardzo popularnym sposobem na odkrycie tego, na jakie słowa kluczowe warto pozycjonować sklep internetowy, jest skorzystanie z Google Planer. Mimo że jest to narzędzie wykorzystywane przede wszystkim do przeprowadzania płatnych kampanii reklamowych Google Ads, dzięki ogromnej ilości danych Google Planer ułatwia wybór słów kluczowych dla artykułów na bloga i opisów produktów.

    Google Analytics

    Sam proces pozycjonowania może wydawać się skomplikowany, jednak rezultaty wszystkich działań można dokładnie kontrolować. Zazwyczaj wykorzystuje się do tego Google Analytics, czyli darmowe narzędzie od Google, które służy do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Dzięki dokładnej analizie danych uzyskanych za pośrednictwem Google Analytics można sprawdzić, jakie działania optymalizacyjne pomagają w osiągnięciu pożądanych rezultatów, a jakie okazały się nieskuteczne.

    Google PageSpeed Insights

    Google PageSpeed Insights to kolejne darmowe narzędzie od Google. Google PageSpeed Insights pozwala na bardzo łatwe sprawdzenie czasu ładowania się strony na urządzeniach mobilnych i na komputerach. Dzięki wykorzystaniu tego narzędzia można przeanalizować szybkość strony głównej i innych podstron sklepu internetowego. Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie dla sklepu internetowego, ponieważ zbyt długi okres oczekiwania na otwarcie podstron z produktami jest jednym z głównych powodów rezygnacji z zakupów w sklepie internetowym.

    AnswerThePublic i UberSuggest

    Prawdopodobnie najpopularniejszym narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych jest Google Keywords Planner. Nie oznacza to jednak, że nie istnieją równie przydatne alternatywy. Jedną z nich jest Answer The Public, czyli darmowe narzędzie SEO dostępne online, które dla każdego wpisanego słowa kluczowego pokazuje setki kombinacji słów kluczowych. Answer The Public świetnie sprawdza się do znalezienia tematów na bloga, ponieważ przedstawia liczne pytania związane z konkretnym słowem kluczowym. Jeszcze jedną popularną alternatywą jest Ubersuggest, czyli jedno z najpopularniejszych darmowych narzędzi SEO, służącym do badania słów kluczowych. Można je wykorzystać do znalezienia słów kluczowych tzw. długiego ogona.

    Ahrefs

    Profil linków zewnętrznych to jeden z ważniejszych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Bez odpowiednich narzędzi ciężko jednak sprawdzić, ile linków zewnętrznych prowadzi na stronę sklepu internetowego. Z pomocą przychodzi Ahrefs, czyli narzędzie stworzone w celu ułatwienia analizy profilu linkowania. Dzięki wykorzystaniu tego narzędzia można nie tylko dowiedzieć się, ile linków zwrotnych ma strona sklepu. Bardzo pomocna dla pozycjonowania sklepu jest również możliwość poznania źródeł linków zewnętrznych i ich jakość.

    SurferSEO

    Jednym z najlepszych narzędzi do analiz strony i pracy nad pozycjonowaniem sklepu internetowego jest SurferSEO. Ten instrument pracy specjalistów od pozycjonowania obejmuje m.in. przedstawianie statystyk najważniejszych czynników rankingowych na pozycję strony. Pozwala również na przeprowadzenie wstępnej analizy strony sklepu. Największą zaletą tego narzędzia jest jednak możliwość wykorzystania SurferSEO do tworzenia tekstów zoptymalizowanych pod SEO.

    Senuto

    Senuto to polskie narzędzie analityczne, które ułatwia analizowanie i wykorzystywanie różnych istotnych dla pozycjonowania danych. Senuto przydaje się wszystkim specjalistom zajmujących się pozycjonowaniem. Senuto wykorzystuje się przede wszystkim do przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO. Jednak Senuto oferuje swoim użytkownikom znacznie więcej. Dzięki wykorzystaniu tego narzędzia można sprawdzić widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google, sprawdzić statystyki oraz sezonowość słów kluczowych, dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe jest widoczna strona oraz porównać treści na stronie z contentem na stronach konkurencji. Bardzo ciekawymi opcjami są możliwość wykrycia problemów z kanibalizacją oraz możliwość uzyskania wskazówek odnośnie użycia linków wewnętrznych.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Jedno z najczęstszych pytań właścicieli sklepów dotyczy tego, ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego. Nie jest to jednak bezpośrednio zależne od szybkości działań specjalistów. Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na czas pozycjonowania są wiek domeny, ilość linków przychodzących oraz obecny stan sklepu (tj. treść i optymalizacja innych elementów strony sklepu). Z reguły praca nad pozycjonowaniem nieco starszej strony jest łatwiejsza niż pozycjonowanie nowego sklepu, jednak odpowiednio zaplanowana strategia pozwala na skuteczne pozycjonowanie nawet świeżo założonego sklepu internetowego. Poza tym warto pamiętać, że nawet jeśli optymalizacją sklepu internetowego zajmie się cały zespół specjalistów, który może stosunkowo szybko wykonać potrzebne działania na stronie, największe znaczenie ma to, jak przeglądarka i boty Google zareagują na dokonane zmiany. Zazwyczaj pierwsze rezultaty pozycjonowania sklepów internetowych są widoczne już po kilku tygodniach. Na naprawdę zadowalający wzrost ruchu i sprzedaży w sklepie online trzeba jednak poczekać co najmniej kilka miesięcy, a w przypadku pozycjonowania pod bardzo konkurencyjne frazy, nawet ponad rok.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie stron i sklepu online to inwestycja na przyszłość. Jeśli chcesz więcej zarabiać na swoim sklepie internetowym, z pewnością interesuje Cię cena pozycjonowania sklepu. Niestety nie można odpowiedzieć na to pytanie w jednym zdaniu. Cena pozycjonowania każdej strony internetowej i każdego sklepu jest szacowana indywidualnie na podstawie branży, historii strony oraz oczekiwań klienta. Zazwyczaj cenę działań pozycjonujących można podać tylko po przeprowadzeniu konsultacji z potencjalnym klientem agencji i wykonaniu wstępnej analizy zawartości strony sklepu. Niezależnie od wybranych fraz kluczowych, czasu i ceny pozycjonowania, osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zapewnia długotrwałe efekty, a nie jak w przypadku Google Ads, kiedy efekty są widoczne tylko w czasie przeprowadzenia kampanii reklamowej.

    Pozycjonowanie sklepu internetowego pod długie słowa kluczowe (tzw. long tail)

    Z roku na rok liczba sklepów internetowych rośnie. Większa konkurencja oznacza, że dziś sama optymalizacja techniczna pod kątem pozycjonowania i dodanie słów kluczowych nie wystarczają do tego, aby znacząco poprawić widoczność sklepu. Proces pozycjonowania jest szczególnie utrudniony w przypadku pozycjonowania sklepu, który dopiero pojawił się w internecie. Strony internetowe bez dużej historii nie są od razu indeksowane przez przeglądarkę Google. Nie oznacza to jednak, że pozycjonowany sklep (nawet nowy) nie może znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Proces pozycjonowania takich sklepów warto zacząć od pozycjonowania pod długie słowa kluczowe (tzw. long tail). Takie frazy składają się z większej ilości słów. Zazwyczaj cechują się nieco niższą popularnością niż krótki słowa kluczowe, jednak potencjalni klienci wpisujący w wyszukiwarkę takie frazy są zazwyczaj bardziej zdecydowani na zakup. Najważniejsze jest jednak to, że w przypadku sklepu internetowego pozycjonowanego pod słowa kluczowe long tail proces pozycjonowania będzie nieco krótszy i szybciej będzie można zauważyć efekty.

    Jak pozycjonować sklep internetowy – samodzielnie, czy z agencją?

    Wielu przedsiębiorców waha się, czy zlecić optymalizację sklepu internetowego specjalistom, którzy mają wieloletnie doświadczenie, czy jednak rozpocząć pracę nad poprawą pozycji strony sklepu w wyszukiwarkach na własną rękę. Trzeba przy tym pamiętać, że samodzielna optymalizacja Twojego sklepu internetowego powinna być wykonana przez osoby z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami.

    Osoby bez specjalistycznej wiedzy powinny zrezygnować z samodzielnego pozycjonowania sklepu, ponieważ nieodpowiednie działania nie tylko nie pomogą w poprawie pozycji strony, ale mogą nawet skutkować karą od Google. Mimo że współpraca ze specjalistami wiąże się często z niemałą inwestycją, to tylko agencje SEO lub doświadczeni freelancerzy zapewniają skuteczne pozycjonowanie sklepu, które gwarantuje efekty pozycjonowania sklepów internetowych. Współpraca z profesjonalistami to również bardzo duża oszczędność czasu – nie trzeba martwić się o dobór odpowiednich słów kluczowych. Poza tym w takiej sytuacji przedsiębiorcy nie muszą się obawiać błędów w optymalizacji technicznej sklepu. Specjaliści zapewniają obsługę najwyższej jakości. Większość firm oferuje przy tym bardzo dokładne i regularne raporty podsumowujące podjęte działania i ich efekty. Dzięki temu zawsze wiesz, na co są wydawane środki przeznaczone na pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego.

    Dużą zaletą nawiązania współpracy z profesjonalistami jest również to, że przed podpisaniem umowy firmy zajmujące się pozycjonowaniem zawsze przeprowadzają szereg konsultacji i rozmów z potencjalnym klientem. Podczas konsultacji można dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego oraz jakie strategie pozycjonowania będą wykorzystywane w celu poprawy ruchu na stronie sklepu.

    Pozycjonowanie strony sklepu – branding

    Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google to nie tylko optymalizacja techniczna, wybór odpowiednich fraz kluczowych i sprawdzenie tego, czy na stronie jest prawidłowa struktura sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepu to również branding i działania poprawiające rozpoznawalność marki. Klienci kupują u firm, którym ufają i które kojarzą im się z należytą jakością. Zatem praca nad brandem jest nie mniej ważna od pozycjonowania sklepu internetowego. Specjaliści od pozycjonowania sprawiają, że strona sklepu nie tylko staje się lepiej zoptymalizowaną pod algorytmy wyszukiwarki, ale dbają również o to, aby klienci pozytywnie odbierali markę.

    W sklepie internetowym treści powinny podkreślać jakość oferowanych produktów i wysokie standardy obsługi klienta. Osiąga się to nie tylko poprzez estetyczny wygląd strony, ale również przez zaplanowany marketing treści i promocję sklepu za pomocą innych kanałów marketingowych. Jednym z istotnych faktów, o którym powinni pamiętać przedsiębiorcy, jest to, że w większości przypadków niezależnie od tego, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu, inwestycja w tę usługę już po kilku miesiącach prowadzi do ogromnego zwiększenia zysków w sklepie internetowym.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych – podsumowanie

    Pozycjonowanie sklepu online to długi proces, który obejmuje wiele etapów optymalizacji strony, content marketing, link building i wiele innych ważnych czynności. Korzyści z pozycjonowania mówią jednak same za siebie, dlatego większość przedsiębiorców z branży e-comemrce powinna zdecydować się na inwestycję w pozycjonowanie strony sklepu internetowego. Wszystkich zainteresowanych przedsiębiorców, którzy cenią sobie profesjonalizm i indywidualne podejście zapraszamy do kontaktu z nami.

    Jeśli Twoja strona internetowa:

    • nie pozycjonuje się na najlepsze słowa kluczowe w Twojej branży,
    • znajduje się daleko w wynikach wyszukiwania,
    • generuje zbyt mały ruch z wyszukiwarki Google,
    • pozycjonuje się tylko na słowa kluczowe, które nie przynoszą konwersji,
    • zdaje się być niewidoczna dla Twoich klientów,
    • i sprzedaje znacznie poniżej Twoich oczekiwań…

    Eksperci Space Ads stworzą długoterminową strategię SEO / SXO / SCO dla Twojej firmy. Jej konsekwentna realizacja zaprowadzi Cię na szczyt wyników wyszukiwania.

    PERFORMANCE SEO

    Czyli SEO z nastawieniem na konwersję!

    Jeśli chcesz realizować cele związane z performance marketingiem i:

    • nie chcesz odbijać się od drzwi kolejnych agencji, które „znają się na wszystkim”,
    • masz dość specjalistów, którzy „w 3 prostych krokach” powiedzą Ci jak rozwiązać każdy problem,
    • nie wierzysz w zapewnienia: „Pozyskałem klientów dla innej branży, więc w Twojej firmie też bez problemu zrealizuję cele”…

    … sprawdź ofertę agencji specjalizującej się w marketingu nastawionym na efekt!

    Dzięki Space Ads możesz mieć pewność, że:

    • mamy doświadczenie w Twojej branży,
    • jeszcze przed rozpoczęciem współpracy jesteśmy w stanie powiedzieć Ci, jakie działania z dużym prawdopodobieństwem sprawdzą się w Twojej firmie,
    • znamy i wykorzystujemy najnowsze narzędzia, które sprawiają, że osiągamy wysokie efekty kampanii reklamowych,
    • mamy gotowe procedury, które dostosujemy do naszej współpracy, dlatego sprawnie przejmujmy działania marketingowe nawet dużych marek,
    • wiemy, o co zapytać i jak poprowadzić współpracę, żeby realizować kampanie bez nieefektywnych rozmów i marnowania Twojego czasu.

    Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

    Oferujemy pozycjonowanie stron internetowych, dzięki któremu Twoja marka zyskuje poprawę widoczności, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ruchu, a także buduje przewagę na rynku.

    • Poprawa widoczności strony internetowej – sprawiamy, że strona internetowa Twojej firmy wyświetla się wyżej na wartościowe frazy kluczowe. Rezultaty, które uzyskujemy, są trwałe. Twoi potencjalni klienci łatwo znajdują stronę Twojej marki za pośrednictwem komputera, smartfona bądź też dowolnego urządzenia, w którym działa wyszukiwarka Google.
    • Zwiększenie sprzedaży – dzięki realizacji tego celu utrzymujemy niesłabnące zainteresowanie aktualnych nabywców oraz pozyskujemy całkowicie nowych klientów. Dzięki temu Twoja marka rozwija się w kosmicznym tempie!
    • Zwiększenie ruchu – gwarantujemy Ci zwiększenie ruchu, czyli wzmocnienie świadomości istnienia Twojej marki, a także Twojego produktu. Twoi potencjalni klienci będą wiedzieć, kim jesteś i do kogo warto się zwrócić!
    • Budowa przewagi na rynku – gdy budujemy dla Twojej marki przewagę nad branżową konkurencją, masz możliwość rozwinięcia firmy i zwiększenia sprzedaży. W trakcie pozycjonowania strony internetowej Twojej firmy szczegółowo przeanalizujemy Twoich branżowych konkurentów.

    JEŚLI ZDECYDUJESZ SIĘ NA PRZEKAZANIE POZYCJONOWANIA W RĘCE NASZYCH EKSPERTÓW:

    • przestaniesz martwić się o widoczność Twojego biznesu w sieci,
    • Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów,
    • Twoja strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google,
    • zwiększy się współczynnik konwersji, ponieważ będziesz pozycjonować się na odpowiednie słowa kluczowe,
    • pojawią się nowi klienci, a wraz z nimi większa sprzedaż.

    I najważniejsze! Nigdy nie obiecujemy wyników, których nie jesteśmy w stanie dostarczyć. Skontaktuj się z nami i zapytaj, co możemy zrobić dla Twojej marki. Przyjrzymy się jej bliżej i przedstawimy Ci realne, możliwe efekty naszej współpracy.

    WIEMY, JAK WYKORZYSTAĆ SEO NA KORZYŚĆ TWOJEJ MARKI

    • DATA

      Każdy projekt SEO rozpoczynamy od przygotowania analizy, która pozwala określić odpowiedni kierunek pozycjonowania. Badamy aktualne pozycje na frazy kluczowe, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, treści na stronie, wykorzystane technologie i kluczowe wskaźniki SEO.

    • CONTENT

      Każda podstrona, która jest istotna z punktu widzenia SEO, musi mieć unikalne i zoptymalizowane treści. Zajmujmy się ich tworzeniem. Piszemy meta tagi, teksty na bloga, opisy do kategorii, opisy produktów oraz teksty na stronę główną.

      Treści, które tworzymy, są zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe oraz pisane językiem nastawionym na konwersję. To sprawia, że generują większą liczbę wejść na stronę z wyszukiwarki.

    • CODE

      Część programistów, tworząc strony, pisze kod, który jest dostosowany tylko do klientów. Zupełnie pomija kwestie SEO. To sprawia, że witryna znajduje się daleko w wynikach wyszukiwania lub w ogóle nie jest zaindeksowana na interesujące Cię słowa kluczowe. Dlatego w Space Ads zajmujemy się optymalizacją kodu pod kątem SEO.

      Skupiamy się m.in. na mapach witryny, PageSpeed Insights oraz optymalizacji Dwell Time.

    • LINK

      Kolejnym elementem SEO jest pozyskiwanie wartościowych linków, które wzmocnią pozycję domeny. Budujemy skuteczne profile linków, mające na celu zwiększenie popularności marki w wyszukiwarce. Skupiamy się na dywersyfikacji wartości linków, ciekawych i unikalnych treściach oraz pozyskiwaniu ich z różnych domen i adresów IP.

      Prowadzimy również wewnętrzny link-building, czyli linkowanie w obrębie danej domeny. To sprawia, że możemy skutecznie wypozycjonować wybrane podstrony z Twojego serwisu.

    • CRO

      Wiemy, że nie wystarczy sprowadzić użytkowników na stronę, żeby zostali Twoimi klientami. Dlatego skupiamy się na konwersji z ruchu pozyskanego przez SEO. Korzystamy ze skutecznych metod, które wpływają na jej podwyższenie. Systematycznie wysyłamy rekomendacje CRO, czyli proponowane działania, które mogą zwiększyć współczynnik konwersji na Twojej stronie.

    W RAMACH WSPÓŁPRACY

    Analiza i audyt
    dotychczasowych działań, strony www, rekomendacje CRO.

    Wartościowe linki 
    dzięki którym Twoja witryna zdobędzie lepszą reputację.

    SEO nastawione na konwersję
    dzięki czemu pozyskasz tylko wartościowy ruch, który pozytywnie wpłynie na Twój wynik finansowy.

    Przejrzysta wycena
    w której skład wchodzi stała opłata za zarządzanie oraz budżet na tworzenie treści i pozyskiwanie linków. Nie pobieramy opłat za osiągane pozycje w wyszukiwarce.

    Profesjonalne treści
    które pojawią się na Twojej stronie internetowej oraz w serwisach zewnętrznych.

    Elastyczne działania
    szyte na miarę Twojej witryny. Dla każdego klienta tworzymy indywidualną strategię dopasowaną do aktualnej pozycji w wyszukiwarce.

    Ciągła optymalizacja
    i analiza kluczowych wskaźników, dzięki której każdego miesiąca możemy dostarczać Ci coraz lepsze wyniki.

    Comiesięczne raporty
    wartościowe dane, porównania do poprzednich okresów, omówienie wyników oraz wnioski.

    JAK PRACUJEMY?

    • USTALENIE CELÓW I OCZEKIWAŃ

      Na początku rozmawiamy z klientem o oczekiwaniach względem współpracy i planowanych efektach pozycjonowania. Następnie uzgadniamy formy komunikacji, zespół projektowy i warunki współpracy.

      Pytamy także o dotychczasowe działania SEO. Jeśli istniały, rozmawiamy o ich efektach. Zebrane informacje służą nam do stworzenia dopasowanej strategii pozycjonowania (SEO), która jednocześnie podnosi pozycję domeny w wyszukiwarce oraz zwiększa konwersję.

    • PRZYGOTOWANIE STRATEGII SEO

      Przeprowadzamy dokładną analizę strony i decydujemy o priorytecie działań. Przykład? Jeśli witryna nie ma treści lub są one niezoptymalizowane pod SEO, należy skupić się na nich w pierwszej kolejności. Wówczas nad linkowaniem pracujemy w kolejnym miesiącu, ponieważ tylko taka strategia przyniesie oczekiwane efekty.

      Pracujemy strategicznie w ustalonej kolejności nad kodem strony, treściami, linkowaniem oraz optymalizacją konwersji. Dopiero kiedy te cztery elementy są właściwie rozwinięte, zaczynamy kompleksowo działać nad wszystkimi obszarami. Dlaczego? Nie pomoże nawet najbardziej przemyślany link-building, jeśli kod strony nie będzie przystosowany do wyszukiwarek. Tylko dzięki właściwej kolejności działań zobaczysz swoją stronę wysoko w Google.

    • ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH

      Czas na wybór słów kluczowych, na które będziemy pozycjonować Twoją stronę, czyli podnosić jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Podczas podejmowania decyzji wykorzystujemy różnego rodzaju narzędzia, algorytmy i sprawdzone działania obliczeniowe. Pomagają nam one podzielić frazy na „trudne”, „średnie” i „łatwe”.

      Działania SEO rozpoczynamy od fraz z niską konkurencją. Następnie przechodzimy do coraz bardziej konkurencyjnych. Pozwala to na uzyskanie lepszych wyników i stopniowe budowanie popularności marki.

    • START I BIEŻĄCA OPTYMALIZACJA

      Kiedy wszystko jest już gotowe, możemy ruszać z działaniami. W zależności od potrzeb klienta piszemy treści, przygotowujemy rekomendacje do wdrożenia technicznego (lub je wdrażamy), pozyskujemy linki oraz aktywnie uczestniczymy w procesie CRO (wraz z UX). Stale analizujemy wyniki po to, żeby uzyskać jak najlepsze efekty działań.

      Nad każdym projektem pracuje ekspert wraz z menedżerem projektu oraz pozostali członkowie działu SEO (m.in. copywriterzy, programiści). Specjaliści doskonale się uzupełniają i stale monitorują wyniki kampanii. Jednocześnie jesteśmy w ciągłej komunikacji z klientem.

    • RAPORT I ANALIZA WYNIKÓW

      Po każdym miesiącu współpracy przesyłamy szczegółowe raporty z prowadzonych działań i uzyskanych efektów. Wracamy z realnymi danymi, przedstawionymi w postaci szczegółowego, ale przystępnego raportu.

      Wszystko po to, żeby kolejne działania były jeszcze lepsze i przynosiły bardziej spektakularne efekty.

    ROZWIEWAMY WĄTPLIWOŚCI

    Pozycjonowanie to proces długotrwały, na który wpływ ma ogrom czynników. Jednym z nich jest odpowiednia strategia i przemyślane działania. To możemy Ci zagwarantować. Nie mamy jednak wpływu na algorytmy Google’a oraz ciągłe modyfikacje, którym są poddawane. Mimo wszystko na bieżąco śledzimy pojawiające się zmiany oraz dostosowujemy do nich strategię dla naszych klientów.

    Sam koncern Google potwierdza, że nie ma żadnych wytycznych, które dałyby danej marce pewne miejsce w czołówce wyników wyszukiwania. Są jednak ogóle zasady, do których się stosujemy podczas współpracy z naszymi klientami. Dzięki temu ich sklepy internetowe z miesiąca na miesiąc znajdują się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.

    Żadna uczciwa agencja nie obieca Ci określonego, sprecyzowanego miejsca na liście wyników wyszukiwania. My też tego nie zrobimy. Natomiast na podstawie doświadczenia możemy Cię zapewnić, ze efekty pozycjonowania zobaczysz już w pierwszych miesiącach współpracy. Będą to m.in. zwiększony ruch w Twoim sklepie internetowym, widoczność w wynikach wyszukiwania i pozycjonowanie na konwertujące słowa kluczowe. Na podstawie historii Twojej domeny oraz analizy konkurencji możemy przeprowadzić estymację spodziewanych wyników. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o możliwościach.

    Proponujemy umowę na okres nieoznaczony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia skutecznym na koniec miesiąca. Dla większych projektów wymagających kompleksowego zaangażowania zespołu okres wypowiedzenia rośnie do 3 miesięcy. Jesteśmy również otwarci na niestandardowe zapisy i z góry określony czas. Wolimy przywiązywać naszych klientów kosmicznymi wynikami i sprawną współpracą niż długoterminowymi umowami.

    Oczywiście! Pod skrzydłami naszej agencji mamy wielu klientów, którzy zdecydowali się na zmianę partnera biznesowego.

    Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że obecnie na rynku funkcjonuje wiele agencji marketingowych. Jedne dostarczają swoim klientom doskonałe wyniki, inne jedynie pobierają wysokie wynagrodzenie, oferując mierne efekty. Jeśli Twoja firma trafiła na ten drugi typ, skontaktuj się z nami! Pokażemy Ci, co można poprawić, aby Twoja marka mogła rozwijać się jeszcze szybciej. Poznasz nową perspektywę pozycjonowania, a ostateczną decyzję odnośnie zmiany agencji i tak podejmiesz Ty!

    A może sądzisz, że Twoja agencja marketingowa lub wewnętrzny zespół całkiem nieźle radzą sobie z pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego? Bardzo możliwe, że tak właśnie jest! Niemniej jednak na rynku usług zawsze jest pole do poprawy. Agencje marketingowe to nie księgowi, których efekty pracy zazwyczaj są podobne. Tutaj z bardzo dobrych wyników zawsze można przejść na ponadprzeciętne efekty. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co można zrobić lepiej, napisz do nas wiadomość, zadzwoń lub zamów rozmowę.

    W Space Ads na cenę pozycjonowania składają się:

    • wynagrodzenie agencji za prowadzone działania SEO w imieniu klienta,
    • budżet SEO potrzebny na zakup linków, stworzenie zapleczy oraz treści SEO.

    Z tego powodu nasi klienci dokładnie wiedzą, ile kosztują nasze usługi, a ile wydajemy na zakup linków. Budżet SEO może być dowolnie modyfikowany każdego miesiąca i ściśle zależy od planowanych działań.

    Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie, wiemy, że niemożliwe jest udzielenie jednakowej rekomendacji budżetowej dla wszystkich. Z każdym klientem indywidualnie ustalamy miesięczne wydatki. Podczas estymacji uwzględniamy aktualną pozycję witryny, słowa kluczowe, ruch z wyszukiwarki, zakres wymaganych działań oraz konkurencyjność branży.

    Pracujemy dla marek, które są zaangażowane, a wielkość budżetu na bieżąco dostosowujemy do planowanych działań SEO. Nam, tak samo jak i Tobie, zależy na tym, żeby osiągnąć jak najbardziej spektakularne efekty przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Wspólnie dążymy do jednego celu.

    Skontaktuj się z nami, żebyśmy mogli wspólnie ustalić optymalny budżet.

    SPACE ADS – TWÓJ PARTNER W POZYCJONOWANIU

    Usługa SEO w Space Ads to nie tylko profesjonalne działania, które rzeczywiście budują konwersję. To także partnerska współpraca oparta na transparentności, uczciwości i komunikatywności.

    Naszym klientom zawsze przedstawiamy realne przewidywane efekty współpracy. Rozliczamy się na podstawie zrozumiałego cennika, w skład którego wchodzi wynagrodzenie dla agencji oraz budżet na tworzenie contentu i pozyskiwanie linków. Nie pobieramy dodatkowych opłat za uzyskane pozycje w wyszukiwarce, a wycena współpracy zależy tylko i wyłącznie od zakresu planowanych działań.

    Masz pytanie? W każdej chwili możesz je zadać mailowo, telefonicznie lub przez Slacka. Wiadomości od naszych klientów traktujemy priorytetowo, dzięki czemu odpowiedź uzyskasz z prędkością światła.

    Jak myślisz? Zostaniemy partnerami?