Dlaczego założyłem Space Ads?

Poznaj historię Rafała Chojnackiego, założyciela agencji.

Jako strateg z głęboko zakorzenionym krytycznym myśleniem, zawsze dążę do poprawy czegoś, co, moim zdaniem, nie funkcjonuje prawidłowo. Rozpocząłem swoją zawodową ścieżkę w świecie digital marketingu, pragnąc zrozumieć i opanować ten dynamiczny obszar. Z czasem dołączyłem do szeregów coraz większych korporacji, gdzie teoretycznie miałem możliwość realizacji moich ambicji.

Jednak rzeczywistość nie zawsze spełniała moje oczekiwania.

W praktyce, pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych firmach z szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi, nigdy w pełni nie byłem zadowolony z agencji, z którymi miałem okazję współpracować. Ich usługi były po prostu niskiej jakości.

Współpraca okazywała się nieefektywna, a wyniki nie tylko nieskuteczne, ale czasami nawet szkodliwe.

Nie mogłem tego zaakceptować, więc podjąłem decyzję o działaniu!

Słabe agencje i ich bolączki

Jako menedżer w korporacji miałem dosyć pracy ze słabymi agencjami! Problemy, jakie zaobserwowałem to na przykład:

  • Dezorganizacja

    Kiedy pracowałem jako menedżer w różnych przedsiębiorstwach, nigdy nie wiedziałem, na jakim etapie jest wdrożenie kampanii przez agencje, co mają w planach, jakie nowości wdrażają i na czym polega ich praca optymalizacyjna. Czułem, że praca jest chaotyczna. Nie było nakreślonych kamieni milowych i celów do osiągnięcia. Wielokrotnie poruszałem ten temat, ale nigdy nie został on odpowiednio rozwiązany.

  • Opóźnienia

    Agencje nagminnie powtarzały ten sam błąd. Nie utrzymywały sprawnego kontaktu ze specjalistami. Bardzo długi czas oczekiwania na odpowiedź generował opóźnienia. Między innymi opóźnienia w realizacji ustaleń założonych wewnątrz firmy. W takich warunkach nie dało się nic zaplanować. Nie było mowy o na przykład wyjątkowej akcji promocyjnej na weekend, skoro wiedziałem, że zostanie ona wdrożona dopiero w poniedziałek lub wtorek, czyli po zakończeniu promocji…

  • Ukrywanie dostępów i danych

    Niejednokrotnie musiałem również czekać tydzień lub dłużej na odpowiedź na prostego e-maila z zapytaniem o dane. Gdybym tylko miał dostęp do konta reklamowego, mógłbym je sprawdzić w mgnieniu oka. Agencje zasłaniały się jednak tajemnym „know-how”, przez co nie mogły udzielić mi dostępu do kont reklamowych i kluczowych informacji.

  • Brak dedykowanego zespołu

    Na moją niekorzyść wpływały również ciągłe zmiany w personelu oraz brak dedykowanej osoby do współpracy. W wielu przypadkach pracownicy agencji zmieniali się z dnia na dzień, a realizacja wdrożeń kampanii krążyła z rąk do rąk.

    Współpracując ciągle z nowymi osobami, ciężko było zaplanować systematyczne działania, ustalić KPI oraz docelowe wyniki kampanii.

  • Brak kreatywności

    Nie wspominając już o tym, że agencje trzymały się sztywnych schematów. Powielały je jeden za drugim, a to przynosiło dość mierne rezultaty. Co więcej, taki brak innowacyjnego podejścia oraz kreatywności był narzucany odgórnie. Jakiekolwiek moje propozycje kreatywnych działań były przez agencje tępione. Słyszałem argumenty w stylu „ale zawsze tak robiliśmy i było dobrze, więc po co to zmieniać”, lub „to jest niemożliwe do wdrożenia”.

  • Przepalanie budżetu

    Kroplą, która przelała czarę goryczy, było bezmyślne przepalanie budżetu. Rozczarowujące było również to, że podejmowane przeze mnie próby jego optymalizacji napotykały się z oporem i niechęcią. W pewnym momencie poczułem, że natrafiłem na ścianę, której nie mogłem sforsować w pojedynkę. Czułem, że prowadzone działania nie są profesjonalne i mogę zrobić to znacznie lepiej.

I tak wystrzeliła nasza turkusowa rakieta!

Dlatego też pewnego dnia postanowiłem zaryzykować, postawiłem wszystko na jedną kartę. Stworzyłem Space Ads! Wiedziałem, że nie chcę popełniać błędów innych agencji, a dodatkowo mogę udoskonalić swoje działania, mając doświadczenie z wewnątrz różnych korporacji.

Postanowiłem na turkusowany model zarządzania, który jest najbliższy mojej empatii i stylowi zarządzania przez pryzmat wiedzy i doświadczenia, gdzie nie ma standardowej relacji pracownik-szef.

Space Ads funkcjonuje od maja 2018 roku, na początku jako jednoosobowa działalność gospodarcza, a od stycznia 2023 roku w formie bardziej profesjonalnej, jako Space Ads Sp. z o.o.

Dziś Space Ads to wieloosobowy zespół, stworzone od podstaw na bazie doświadczeń całej załogi procesy i strategie, które zawsze gwarantują sukces.

Agencja Space Ads – czas na rewolucję!

Fatalne doświadczenia z agencjami, z którymi współpracowałem, sprawiły, że wiedziałem, czego chcę uniknąć. W związku z tym zamiast chaotycznych działań, które opisałem, agencja Space Ads proponuje dla Twojej marki systematyczną realizację uporządkowanej, długofalowej i przemyślanej strategii. Jeżeli chcesz, możemy omówić i przedstawić w jasnej formie każdy aspekt realizowanych usług.

W miejsce wiecznych opóźnień, które zapamiętałem z dawnych firm, proponuję Ci pełną terminowość, żeby uniknąć ryzyka bycia w peletonie.

Komunikacja w zespole Space Ads jest błyskawiczna, a to, co zapamiętałem z poprzednich agencji, pozostało na szczęście tylko wspomnieniem.

Z kolei budżety kampanii wykorzystujemy z maksymalną opłacalnością, a środki reklamowe nigdy nie są wydawane nieefektywnie. Po negatywnych doświadczeniach z agencjami, które były pełne mankamentów, doceniłem to, że mam pełen wpływ na to, jak pracuje Space Ads!

Dlaczego warto pracować w Space Ads?

Jako założyciel dokładam wszelkich starań ku temu, by współpracować z najlepszymi specjalistami z zakresu Ads. Kontakt z klientami odbywa się za pomocą wszystkich dostępnych platform – mailowo i poprzez Slack.

Odbywają się także cykliczne spotkania z klientami za pośrednictwem Google Meet. Z zespołem Space Ads można kontaktować się również przez telefon. Dzięki temu nasi klienci czują, jakbyśmy byli częścią ich firmy. Zdecydowanie nie jesteśmy agencją, która jest „gdzieś daleko”, gdyż można nas traktować jak zdalnych pracowników. Członkowie załogi mogą dowolnie kształtować drogę swojego rozwoju, a ich wynagrodzenie nie ma limitu, bo jest oparte o stawkę godzinową i premię za realizowane kampanie.

  • Strategia

    Rozpoczynając każdą współpracę, przygotowujemy audyt, a także strategię działań. Wiem, że klient agencji reklamowej potrzebuje wiedzieć, na jakim etapie jest aktualnie wdrożenie kampanii, a działania podejmowane przez agencję muszą być uzasadnione. Marki, które korzystają z usług agencji Space Ads, mają zatem pełen dostęp do tych informacji.

  • Dedykowany zespół

    U nas każdy klient został otoczony opieką we właściwy sposób – od początku aż do końca. Dlatego też nad każdym projektem pracują dwie osoby – Project Manager i Ekspert. Osoby te są na stałe przypisane do danego klienta. To pozwala uniknąć popełniania błędów, wynikających ze zmian w zespole. Każdy z ekspertów od początku do końca zajmuje się konkretną kampanią.

    Nasza praca jest sprawnie zorganizowana przez Slack, Asana, Google Workspace i wiele innych, przydatnych narzędzi.

    Dzięki temu, że każdy projekt ma przypisany dedykowany zespół, działamy sprawnie i można z nami zaplanować długoterminowe akcje, jak i te ad-hoc.

  • Szczere intencje

    Wyczulony na praktyki przyjęte przez agencje, z jakimi przyszło mi pracować, rozmawiam z klientami o wszystkim – również o słabych stronach danych projektów i koncepcji.

    Nie toleruję wazeliniarstwa i uważam, że z klientem należy być szczerym. Czasem nawet do bólu. Dlatego Space Ads przedstawia prawdziwe wyniki kampanii, co pozwala zlokalizować słabe elementy i poprawić to, co wymaga optymalizacji. Również w zakresie budżetu.

  • Pełna transparentność

    Nasi klienci mają dostęp do wszystkiego – narzędzi, kont reklamowych oraz analiz. Ponadto każdy klient Space Ads otrzymuje od nas dostęp do tzw. Ultimate Plannera, czyli stworzonego przez nas narzędzia, które zapewnia wgląd w prowadzone kampanie. Z jego poziomu można monitorować ustalone budżety reklamowe oraz wdrożone akcje reklamowe. Znajduje się tam także Roadmapa, która pokazuje, na jakim aktualnie etapie jest kampania, którą prowadzimy. Może ona również przedstawiać postęp w optymalizacji dotychczasowych działań marketingowych.

  • Ciągły rozwój

    Zespół Space Ads jest w pełni zaangażowany na każdym etapie prowadzenia kampanii reklamowych. Przed wdrożeniem ich w ruch zawsze przyglądam się wynikom przeprowadzonych konsultacji strategicznych. W ten sposób upewniam się, czy kampania na pewno jest zgodna z oczekiwaniami oraz wytycznymi klientów. W końcu zarówno mi, jak i wszystkim ekspertom Space Ads zależy na rezultatach prowadzonych kampanii tak samo mocno, jak osobom, które zaufały naszej agencji.

    Wiem również, że branża Digital Marketingu rozwija się w zawrotnym tempie. Dlatego nie spoczywam na laurach i stale podnoszę poprzeczkę sobie, a także członkom naszej załogi. Zależy mi nie tylko na tym, aby rekomendować klientom to, co sprawdzone, ale również, aby nieustannie sięgać po nowe i dodatkowe działania, które pozwolą być o krok przed konkurencją. A ta jak powszechnie wiadomo, nigdy nie śpi…

  • Kreatywność i szkolenia

    Kończąc współpracę ze swoimi byłymi pracodawcami, wiedziałem, że chcę coś zmienić. Nie tylko dotychczasowe podejście agencji reklamowych, ale i całą branżę. Dlatego też w naszym zespole stawiam silny nacisk na rozwój, kreatywność i otwartość. W związku z tym jako zespół systematycznie uczestniczymy w konferencjach oraz inwestujemy swój czas, a także pieniądze we wszelkie dostępne na rynku szkolenia i książki. Jesteśmy głodni wiedzy i z tego powodu bierzemy udział w licznych szkoleniach oraz zdajemy certyfikaty.

Jak wygląda praca w Space Ads?

Space Ads to agencja reklamowa, która wciąż się rozwija i nie ogranicza jedynie do projektów, które są „wygodne”. Współpracujemy z klientami z różnych krajów oraz prowadzimy kampanie marketingowe na całym świecie.

Agencja pracuje w modelu zdalnym, co daje okazję do współpracy z wieloma zagranicznymi markami. Takie projekty pozwalają się rozwijać, a pracownicy nie muszą tracić czasu na dojazdy do biura lub na miejsce spotkania z klientem. Praca zdalna sprzyja motywacji naszych specjalistów. Zamiast stać w korkach, mogą oni zainwestować czas w realizację własnych zainteresowań. W Space Ads odchodzi się bowiem od korporacyjnego stylu pracy. Z tego powodu mamy solidny zespół ekspertów od marketingu, dla których Space Ads jest miejscem odpowiednim do kreatywnej pracy.

Czym zajmuje się Space Ads?

Space Ads działa w obszarze kampanii Ads, których celem jest zwiększenie rozpoznawalności marek, liczby zaangażowanych użytkowników, liczby klientów, przychodów i innych kluczowych wskaźników.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, nieustannie rozbudowuję ofertę agencji o nowe usługi. Współpracując z załogą Space Ads, uzyskasz pełne wsparcie najlepszych specjalistów – nie tylko z zakresu kampanii, ale również optymalizacji konwersji, budowy lejków marketingowych i analityki. Powierzając swoją kampanię w ręce Space Ads, skorzystasz z usług całego sztabu ekspertów, a nie tylko jednej osoby. Możesz również liczyć na otwarte głowy najlepszych marketingowców. Jesteśmy zawsze pełni kreatywnych pomysłów. Zadowolenie klientów to nasz priorytet – w końcu to oni są paliwem dla naszego statku!