Twoja marka reklamuje się na Facebooku i Instagramie, jednak efekty wciąż nie są zadowalające? A może wciąż omijają ją profity z obecności na największych portalach społecznościowych?
Tak nie musi być! Już dzisiaj podejmij pierwsze kroki, aby w pełni wykorzystać Facebook Ads. Zbuduj rozpoznawalność swojej marki, pozyskaj nowych klientów i pozyskuj wartościowe konwersje dla Twojej marki!
Każdego miesiąca z Facebooka korzysta 2,8 miliarda osób. Komunikuje do nich aż 160 milionów firm. Czy jest wśród nich Twoja?
93% marketerów tworzy kampanie na Facebooku. 73% z nich korzysta z płatnej reklamy na Instagramie. Czy Twój zespół wykorzystuje potencjał tych platform?
Na Facebooku reklamują się światowi giganci, tacy jak Google, Amazon czy Samsung. Prawdopodobnie jest tam też Twoja konkurencja. Czy wiesz, jak za pomocą odpowiedniego targetowania i angażujących kreacji osiągnąć co najmniej tak samo dobre wyniki jak oni?
Odpowiedź brzmi: „nie”, „niekoniecznie” lub „nie wiem”? Nic straconego! Nie musisz być znawcą Facebook Ads, aby czerpać z niego zaskakujące profity dla swojej marki. Wystarczy, że podejmiesz współpracę z partnerem, który tworzenie efektywnych kampanii opanował do perfekcji.
Musisz wiedzieć, że dzisiaj coraz więcej użytkowników robi zakupy przez Social Media. W Space Ads wiemy, jak sprawić, aby Twoja marka była dla nich widoczna.
Przeciętny post dociera do 6,4% osób, które obserwują daną stronę na Facebooku. Każdego roku ten odsetek się zmniejsza. To znacząco obniża konwersję i utrudnia proces budowania rozpoznawalnej marki. Dlatego jeśli nie zaczniesz wykorzystywać płatnych reklam na Facebooku i Instagramie, w przyszłości przyjdzie Ci z żalem patrzeć na to, jak zrobiła to Twoja konkurencja.
Prawdopodobnie ominie Cię:
- wzrost liczby nowych klientów,
- zwiększenie wartości koszyka zakupowego,
- zmniejszenie kosztów konwersji,
- zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki,
- zbudowanie przewagi, która sprawi, że klienci zapomną o konkurencji
- i szereg innych korzyści związanych z obecnością Twojej marki na Facebooku oraz Instagramie.
Nie zakładajmy jednak pesymistycznego scenariusza! Jesteś w stanie pozyskiwać potencjalnych klientów i osiągać wysokie wyniki sprzedażowe szybciej niż konkurencja. A my wiemy, jak to zrobić. Dlatego zapraszamy Cię do rozmów o potencjalnej współpracy, w ramach których pokażemy Ci jak wznieść działania Twojej marki na wyższy poziom.
Jak działa Reklama na Facebooku i jak ją zrobić?
Reklama na portalach Facebook oraz Instagram sprawia, że ogromnej liczbie osób udaje się wypromować stronę internetową, wzrasta poziom rozpoznawalnoci marki oraz dochodzi do wzrostu sprzedaży usług lub produktów. Kampanie reklamowe i związane z nimi szczegółowe opcje targetowania to bardzo ważne aspekty marketingu internetowego w mediach społecznościowych. Reklama na Facebooku oraz Instagramie jest doskonała, gdy chcemy dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów.
Kiedy reklama na Facebooku będzie skuteczna?
Skuteczne kierowanie reklamy na Facebooku oraz Instagramie jest możliwe dzięki istnieniu narzędzia takiego, jak menadżer reklam. Odpowiedni content marketing, optymalny dobór grupy odbiorców, właściwa forma reklamy oraz ustalenie budżetu przeznaczonego na Facebook Ads to kluczowe zagadnienia dla osób, które chcą zyskać dzięki kreacji reklamowej. W 2012 roku Instagram został wykupiony przez Facebook i w związku z tym, działania związane z kierowaniem reklamy na obu portalach ustawić można przy pomocy menadżera reklam.
Ustawienia menadżera reklam pod kątem efektywnych kampanii Facebook Ads – metoda płatności
System reklamowy Facebooka daje możliwość wyboru metody płatności za publikowane reklamy. W menedżerze reklam ustawić można 3 metody płatności:
- Karta kredytowa
- PayPal
- kupony promocyjne Facebooka
Jeżeli chodzi o dokonywanie płatności za pomocą karty kredytowej, po podaniu swoich danych (numer karty kredytowej, data przydatności i kod zabezpieczający) wystarczy chwila i pojawia się możliwość ustawienia szczegółów pierwszej reklamy. W przypadku pozostałych form płatności, również można szybko i sprawnie uruchomić kampanię.
Przy bardzo wysokich wydatkach miesięcznych dla rozpoznawalnych marek istnieje możliwość przejścia na fakturowanie miesięcznie. W takim przypadku Facebook wysyła fakturę do opłacenia przelewem bankowym.
Cel jaki ma Twoja reklama na Facebooku
Platforma Facebook na samym początku daje Ci możliwość ustalenia celu reklamy. Na Facebooku możliwe jest ustalenie celów marketingowych takich, jak:
- rozpoznawalność marki,
- zasięg,
- ruch,
- aktywność,
- instalacje aplikacji,
- wyświetlenia filmu,
- pozyskiwanie kontaktów,
- wiadomości,
- konwersja,
- sprzedaż z katalogu,
- ruch w firmie.
Kampanie reklamowe, których celem jest rozpoznawalność marki w internecie, pozwalają dotrzeć do szerokiego grona użytkowników Facebooka i zbudować oraz podtrzymać ich zainteresowanie marką.
Reklamy, których celem jest zasięg, sprawiają, że grupa odbiorców jest jak najszersza.
Gdy cel kampanii to ruch, możemy skutecznie promować naszą stronę www.
Cel: Aktywność daje możliwość promowania fanpage’a.
Instalacja aplikacji to cel kampanii, który warto wybrać, gdy grupa docelowa ma zainstalować na swoich telefonach, a także tabletach naszą aplikację mobilną.
Gdy cel kampanii to wyświetlenia filmu, skuteczna reklama na Facebooku skłania do odtwarzania materiału audiowizualnego.
Gdy reklama zajmuje się pozyskiwaniem kontaktów, może sprawić, że na przykład użytkownicy na Facebook oraz Instagram rozpoczną subskrypcję biuletynu.
Gdy cele kampanii to wiadomości, reklamy skupione są na pozyskaniu odbiorcy, który do nas napisze. Możliwość wysyłania wiadomości na Facebook możliwa jest dzięki natywnej aplikacji Messenger.
Gdy kampania ma za cel konwersję, najważniejsze w reklamach jest podjęcie akcji przez odbiorców. Dla przykładu może być to dokonanie zakupów.
Sprzedaż z katalogu to cel Facebook Ads, który sprawia, że zwiększa się poziom sprzedaży produktów oraz usług u odbiorców.
Celem reklamy na Facebooku może być także ruch w firmie. Możliwa dzięki niemu jest promocja sklepów, które działają stacjonarnie.
Każda firma powinna zastanowić się przed uruchomieniem kampanii reklamowej, jaki jest jej priorytet. Bardzo ważne jest także, że wybrany przez nią cel kampanii reklamowej ma wpływ na możliwości reklamowe oraz algorytmy. Ustawienie właściwego celu reklam jest zatem podstawą skutecznego marketingu na Facebooku oraz Instagramie. Bardzo ważnym aspektem takiej jest także odpowiedni target, czyli ustalenie grupy odbiorców.
Targetowanie za pomocą menadżera reklam
W reklamie na Facebooku chodzi o to, aby była skuteczna. Dotarcie do odpowiedniego odbiorcy zwiększa szanse powodzenia u reklamodawców. Facebook daje możliwość stworzenia kampanii, które połączą między innymi zainteresowania użytkowników Facebooka, ich status związku, dane demograficzne i wiele innych zmiennych z naszym materiałem reklamowym.
Reklamowanie produktów może być jeszcze bardziej skuteczne dzięki ustaleniu, kim są potencjalni konsumenci. Możliwe jest także targetowanie geograficzne. czyli dostosowanie do obszaru, na którym znajdują się użytkownicy Facebooka. W momencie, gdy udaje nam się trafnie ustalić informacje na temat grupy docelowej, nasze reklamy po prostu nie marnują nam budżetu.
W reklamach warto wyciągać wnioski, gdyż czasami skorzystanie z drugiej opcji targetowania lub inna kreacja pozwala diametralnie zmienić rezultaty kampanii. Na przykład branża, w której pracują odbiorcy, ma ogromny wpływ na to, na jakie produkty oraz usługi mogą się zdecydować. Gdy inwestujemy w kampanię, warto dopiąć targetowanie na ostatni guzik.
Zakup produktu w wyniku wyniku wyświetlenia reklamy jest skutkiem nie tylko odpowiedniego contentu, ale także stworzenia pewnego obrazu grupy docelowej. Grupę docelową można dokładnie przeanalizować, gdyż przykładowo w reklamach PPC (Pay per click), reklamodawca ponosi koszt za każde pojedyncze kliknięcie. Pewien czas warto zatem poświęcić na dobór właściwej grupy docelowej.
Reklama na Facebooku i jej szczegółowe opcje targetowania
Szczegółowe opcje targetowania dają możliwość doboru grupy docelowej przekazów reklamowych ze względu na dane:
- demograficzne,
- behawioralne,
- zainteresowania.
Informacje demograficzne to na przykład data urodzin, branża zawodowa, posiadanie lub nieposiadanie dzieci, wiek dzieci itp. Dane behawioralne dotyczą z kolei zachowań użytkowników Facebooka. Mogą być to: osoby podróżujące, osoby, które posiadają sprzęt określonej marki itp. Z kolei rubryka zainteresowania pozwala wybrać na przykład: biznes, jedzenie i rozrywkę. Można oczywiście wybrać dużo bardziej szczegółowe informacje związane z zainteresowaniami.
Połączenia, czyli dodatkowa opcja targetowania Facebook Ads
Reklama na Facebooku może być wyświetlana jedynie między naszymi fanami, czyli osobami, które lubią nasz fanpage, to znaczy firmową stronę na Facebook. Bardzo często tego typu targetowanie sprawia, że skuteczne stają się kampanie remarketingowe.
Ponowne sprowadzenie użytkownika na naszą stronę internetową jest możliwe na przykład w wyniku dotarcia do niego poprzez tzw. Facebook Piksel – narzędzie pozwalające na skuteczne kampanie remarketingowe ze strony internetowej oraz grupy podobnych odbiorców. Ustawienie reklamy na Facebooku w taki sposób, aby wyświetlała się ona użytkownikom naszej aplikacji może przynieść podobny efekt.
Możliwe jest również ustawienie targetowania reklam w taki sposób, aby wyświetlały się jedynie użytkownikom, którzy zareagowali na wydarzenia, które stworzyliśmy na Facebooku.
Mamy także możliwość ustawienia, aby odbiorcami reklamy byli znajomi osób, które lajkują nasz fanpage. Co ważne, istnieje także opcja wykluczenia z grona odbiorców konkretnych osób. Można ich wyeliminować z listy fanów, a także z listy osób, które zareagowały na nasze wydarzenie.
Podsumowując, w reklamach na Facebooku możliwa jest kampania, która ma bardzo szeroki, jak i bardzo wąski target. Ten drugi wariant dobrze sprawdza się w przypadku niewielkich firm. To właśnie one mogą najbardziej docenić pojedynczych klientów. Zestaw reklam powinien, zatem mieć nie tylko właściwy content i formę, ale także jak najlepiej dobrany target. Ważne jest również miejsce, w którym wyświetlają się reklamy.
Reklama na Facebooku i jej odpowiednie umiejscowienie
Odpowiednie umiejscowienie reklam na Facebooku jest naprawdę ważne dla ich skuteczności. Reklamę można ustawić tak, aby wyświetlała się na Facebooku, Instagramie lub Audience Network. Ta ostatnia sieć reklamowa ma aktualnie w Polsce niską użyteczność. W związku z tym, najlepiej jest wyłączyć w tym przypadku Audience Network, a także nie skupiać się na artykułach ekspresowych. Jeżeli reklamę mamy zamiar umieścić na Instagramie, kreacja reklamowa powinna być naprawdę atrakcyjna. Pojedynczy obraz, który nie będzie zachwycał na Instagram, nie zainteresuje nikogo Twoją marką. Atrakcyjne zdjęcia i wideo pozwalają jednak na skuteczne kampanie na Instagramie.
Jeżeli chodzi o bardzo szczegółowe określenie miejsc, w których wyświetlają się reklamy, możliwe jest to:
- w aktualnościach na Facebook oraz Instagram,
- w prawej kolumnie na Facebooku,
- w materiałach wideo na Facebooku,
- w Marketplace na Facebooku,
- w relacji na Facebooku, Messengerze, a także Instagram Stories,
- wśród artykułów ekspresowych i video in-stream na Facebooku,
- w karcie „eksploruj” na Instagramie,
- w wiadomościach sponsorowanych na Messenger,
- w skrzynce odbiorczej Messenger,
- w witrynach i aplikacjach Audience Network.
Budżet i harmonogram kampanii Facebook Ads – System reklamowy Facebooka
Jeżeli chodzi o budżet, a także czas trwania kampanii reklamowych, są to niezwykle ważne ustawienia. W kwestii budżetu, możemy wybrać: całkowity oraz dzienny. Budżet całkowity to kwota, którą dysponujemy na całą kampanię reklamową. Budżet dzienny określa z kolei średnią kwotę, jaką reklamodawca chce przeznaczyć na kampanię każdego dnia. Ustawienie harmonogramu daje z kolei możliwość określenia, czy reklama ma wyświetlać się ciągle, czy też mieć konkretny dzień oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia kampanii. Dzięki temu, że Facebook daje możliwość, aby kampanie były planowane, praca bardzo wielu przedsiębiorców oraz specjalistów od marketingu staje się dużo prostsza i bardziej zorganizowana. Można zatem dla przykładu w taki sposób dopasować harmonogram kampanii, aby dotrzeć z konkretną okresową reklamą do odpowiedniej grupy klientów. Tym sposobem reklamę nart warto publikować w porze zimowej – na przykład od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia sezonu narciarskiego.
Optymalizacja pod kątem wyświetleń reklamy
Możliwe w tym przypadku jest na przykład ustawienie CPC (Cost-per-click), czyli rozliczenie w postaci ponoszenia kosztu za każde kliknięcie w reklamę. To doskonały wariant dla reklamodawców, których grupa docelowa jest średniej wielkości. Jeżeli grupa docelowa ma około kilkadziesiąt – kilkaset tysięcy osób, to rozwiązanie jest optymalne. Z kolei przy mniejszej grupie docelowej warto zdecydować się na wariant: optymalizacja pod wyświetlenia. Ciekawym rozwiązaniem jest także ustawienie: optymalizacja pod unikalne wyświetlenia. Jeden użytkownik widzi przy takim ustawieniu reklamę tylko raz dziennie. Doskonale sprawdza się to w sytuacji, gdy reklamodawca promuje nowy produkt lub nową usługę.
Odpowiednia kreacja reklamowa
To od reklamodawcy zależy, czy reklamą jest pokaz slajdów, materiał graficzny, czy też wideo z tekstem reklamowym. Na Facebooku dostępnych jest kilka formatów reklam, a każdy z nich powinien być przemyślanie dobierany. Jeżeli reklamodawca zdecyduje się na przyciągnięcie klientów poprzez użycie w reklamie grafiki lub filmu może doskonale przedstawić markę. Facebook daje także w takich przypadkach możliwość zaprezentowania odbiorcom reklamy pokazu slajdów z wybranymi przez reklamodawcę grafikami.
W reklamie karuzelowej z kolei wyświetlać mogą się filmy, obrazy, a także indywidualne nagłówki oraz odnośniki do stron internetowych. Reklamy karuzelowe przydają się zwłaszcza wtedy, gdy do zaprezentowania jest duża liczba produktów lub usług.
Jeżeli chodzi o filmy, warto pamiętać o tym, że wideo powinno być w formacie 16:9. Reklamy na Facebooku w takiej postaci mogą trwać nawet do 60 minut. Z kolei reklamy w postaci filmów na Instagramie nie mogą trwać dłużej niż 60 sekund.
Kolejną z możliwych kreacji reklamowych jest kolekcja. Gdy celem marketingowym jest: ruch, konwersja lub sprzedaż z katalogu możliwe staje się zastosowanie tego formatu reklam. Wymaga on stworzenia katalogu produktowego, a także wybrania oraz uzupełnienia właściwego szablonu.
Reklama na Faceboku czy Reklama na Instagram – co wybrać? A może oba warianty?
Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, warto prowadzić kampanie na obu portalach społecznościowych, a następnie przeanalizować uzyskane rezultaty. Spore znaczenie przy podejmowaniu właściwej decyzji mogą mieć także działania firm konkurencyjnych. Nie da się zatem jednoznacznie określić, które rozwiązanie jest lepsze, gdyż uzależnione jest to od konkretnego przypadku każdej firmy. Przy podejmowaniu właściwej decyzji w grę wchodzą także czynniki takie jak: obierane cele, lokalizacja, nawyki konsumentów oraz to kim są potencjalni klienci. Zarówno Facebook, jak i Instagram to jednak doskonałe miejsca do marketingu internetowego.
Jeśli chcesz realizować cele związane z performance marketingiem i:
- nie chcesz odbijać się od drzwi kolejnych agencji, które „znają się na wszystkim”,
- masz dość specjalistów, którzy „w 3 prostych krokach” powiedzą Ci jak rozwiązać każdy problem,
- nie wierzysz w zapewnienia: „Pozyskałem klientów w innej branży, więc w Twojej firmie też bez problemu zrealizuję cele”…
… sprawdź ofertę agencji specjalizującej się w marketingu nastawionym na efekt!
Dzięki Space Ads możesz mieć pewność, że:
- mamy doświadczenie w Twojej branży,
- jeszcze przed rozpoczęciem współpracy jesteśmy w stanie powiedzieć Ci, jakie działania z dużym prawdopodobieństwem sprawdzą się w Twojej firmie,
- znamy i wykorzystujemy najnowsze narzędzia, które sprawiają, że osiągamy wysokie efekty kampanii reklamowych,
- mamy gotowe procedury, które dostosujemy do naszej współpracy, dlatego sprawnie przejmujmy działania marketingowe nawet dużych marek,
- wiemy, o co zapytać i jak poprowadzić współpracę, żeby realizować kampanie bez nieefektywnych rozmów i marnowania Twojego czasu.
Facebook Ads – Jak realizujemy cele Twojej firmy
Cele kampanii na Facebooku podzielone są na trzy sekcje: świadomość, działania oraz konwersje. Jeżeli kierujemy kampanie Facebook Ads tak, aby stworzyć świadomość, budujemy rozpoznawalność Twojej marki bądź też zwiększamy zasięg wśród potencjalnych klientów.
- Rozpoznawalność marki – w tym przypadku dbamy o stabilną pozycję Twojej firmy. Budujemy Twój wizerunek, a nasze reklamy na Facebooku zapadają w pamięć użytkowników. To pierwszy krok do tego, aby wpłynąć na ich decyzje zakupowe.
- Zwiększenie zasięgu – dbając o zasięgi na Facebook Ads, gwarantujemy Ci, że dotrzesz do gigantycznego grona użytkowników, którzy wkrótce staną się Twoimi klientami. Kosmiczne zasięgi możliwe są tylko ze Space Ads.
Sekcja działania dzieli się na: ruch, aktywność, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów i wiadomości.
- Ruch – przekierowujemy odbiorców reklamy Facebook Ads na cel, który znajduje się poza Facebookiem. Może być to Twoja firmowa strona internetowa. Dzięki temu zwiększamy liczbę wejść na Twojej witrynie i coraz więcej użytkowników dowiaduje się o Twojej ofercie. Większy ruch na stronie to więcej konwersji i rosnące zyski!
- Aktywność – gwarantujemy Ci pozyskiwanie lajków, reakcji, udostępnień i komentarzy. Mówiąc prościej, przyciągamy Twoich potencjalnych klientów z kosmiczną siłą!
- Instalacje aplikacji – mówiąc w skrócie docieramy do ogromnej liczby użytkowników i sprawiamy, że aplikacja Twojej marki błyskawicznie znajduje się w ich telefonach. Zachęcamy zarówno do pobrania aplikacji, jak i do wykonania w niej pożądanych działań!
- Wyświetlenia filmu – w tym przypadku sprawiamy, że jak największa liczba użytkowników wyświetla film trwający ponad 10 sekund. Doskonale wiemy, jak ważne są pierwsze 3 sekundy materiałów wideo!
- Pozyskiwanie kontaktów – zdobywamy dla Twojej marki kontakty, które są bazą do zwiększenia poziomu sprzedaży. Stworzenie bazy pozwala bezpośrednio kontaktować się z odbiorcami.
- Wiadomości – za pomocą naszych reklam w Facebook Ads zachęcamy użytkowników do rozpoczęcia konwersacji w Messengerze. Zdobywamy dla Twojej marki nowe kontakty, a docelowo pozyskujemy klientów! Mamy świadomość, jak dużą wartość ma wykonanie pierwszego kroku przez potencjalnego klienta!
W sekcji konwersje możemy zrealizować dla Ciebie następujące cele:
- Konwersje – w tym przypadku konfigurujemy Piksel Facebook bądź też zdarzenia w aplikacji. Dzięki temu gwarantujemy Ci ocenę skuteczności reklam oraz ich odpowiednią optymalizację. Działania Space Ads powodują kosmiczny wzrost konwersji!
- Sprzedaż z katalogu – realizujemy ten cel głównie dla sklepów internetowych. Wgrywamy katalog produktów do Menedżera Reklam i zdobywamy dla Ciebie klientów!
- Ruch w firmie – skutecznie zdobywamy ruch dla sklepów zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Osiągamy zawrotną skuteczność, gdy wyświetlamy reklamy użytkownikom, którzy znajdują się w pobliżu Twojej działalności.
W ramach współpracy
Zaawansowana integracja i konfiguracja
Facebook Piksel, połączenie katalogu produktów, Facebooka i Instagrama z kontem reklamowym, aktualizacja feedu produktowego.
Analiza i audyt
dotychczasowych działań, strony www, rekomendacje CRO.
Precyzyjne targetowanie i wykluczenia
kampanii na różnych grupach odbiorców (niestandardowych, zapisanych, podobnych).
Praca na koncie reklamowym klienta
umożliwiająca śledzenie na bieżąco trwających kampanii i obserwowania wyników.
Realizowanie celów reklamowych (KPI)
m. in.: sprzedaż, budowanie wizerunku, wzmocnienie rozpoznawalności marki, aktywność, ruch na stronie.
Dynamiczny UTM
do śledzenia wyników kampanii w innych systemach reklamowych np. Google Analytics.
Stała optymalizacja
strategii, kreacji reklamowych, targetowania, demografii, urządzeń, umiejscowień, celów i innych.
Stworzenie skutecznych treści reklamowych dla każdej kampanii
w oparciu o wiedzę i doświadczenie ekspertów.
Testy różnych konfiguracji reklam
pod kątem komunikatów tekstowych i reklamowych kreacji graficznych.
Stworzenie przyciągających grafik do reklam
z wykorzystaniem możliwych umiejscowień i typów kampanii (baner, karuzela, kolekcja, wideo, relacje).
Comiesięczne raporty
wartościowe dane, porównania do poprzednich okresów oraz omówienie wyników i wnioski.
Stały opiekun konta
oraz minimum jeden ekspert pracujący przy projekcie, dzięki czemu gwarantujemy ciągłość optymalizacji i najwyższą jakość obsługi.
Jak pracujemy?
Rozwiewamy wątpliwości
Wyróżniamy szereg czynników mających wpływ na wyniki kampanii reklamowych. Te, które możemy kontrolować, to:
- integracje techniczne z kontem reklamowym,
- strategię konta reklamowego,
- wybór odpowiednich urządzeń, typów kampanii, typów reklam,
- wybór odpowiednich grup docelowych,
- rozdysponowanie budżetu,
- podział na grupy reklam,
- kreacje reklamowe oraz ich spójność,
- i wiele innych.
Poza czynnikami zależnymi od jakości pracy ekspertów, prowadzących działania na koncie reklamowym, wyróżniamy również szereg elementów, na które jako Space Ads nie mamy bezpośredniego wpływu. Doradzamy jednak, co zrobić, aby działały na korzyść marki. Są to m.in.:
- znajomość marki,
- oferta, konkurencyjność i strategia cenowa,
- możliwość przyjaznego poruszania się użytkowników po stronie internetowej (UX),
- dostępność informacji istotnych z perspektywy klienta (np. koszty dostawy, sposoby płatności, polityka zwrotów, rekomendacje produktowe itd.).
Wymagana jest stała opieka, analiza danych i działania optymalizacyjne, które systematycznie realizujemy na prowadzonych przez nas kontach.
Proponujemy umowę na okres nieoznaczony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia skutecznym na koniec miesiąca. Dla większych projektów wymagających kompleksowego zaangażowania zespołu okres wypowiedzenia rośnie do 3 miesięcy. Jesteśmy również otwarci na niestandardowe zapisy i z góry określony czas. Wolimy przywiązywać naszych klientów kosmicznymi wynikami i sprawną współpracą niż długoterminowymi umowami.
Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie, wiemy, że niemożliwe jest udzielenie jednakowej rekomendacji budżetowej dla wszystkich. Z każdym klientem indywidualnie ustalamy miesięczne wydatki. Podczas estymacji uwzględniamy optymalny podział na dotarcie do nowych użytkowników i kampanie remarketingowe oraz liczbę kampanii i celów reklamowych. Z tego względu budżet marek, które już są rozpoznawalne i posiadają dużą bazę użytkowników, powinien być znacznie większy niż początkujących biznesów.
Pracujemy zarówno dla początkujących marek z niewielkim budżetem reklamowym, jak i dla największych – wymagających operowania budżetem miesięcznym powyżej 250 tys. zł.
Skontaktuj się z nami, żebyśmy mogli wspólnie ustalić optymalny budżet.
Wartość konwersji z kampanii Facebook Ads jest zwykle mierzona w atrybucji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu reklamy. Oznacza to, że jeżeli przykładowo dziś użytkownik zobaczy reklamę na urządzeniu mobilnym (ale nawet niekoniecznie w nią kliknie), a następnego dnia wejdzie bezpośrednio na stronę sklepu z laptopa i dokona konwersji – system zaliczy taką transakcję. W Google Analytics ustawionym w atrybucji „ostatnie kliknięcie” taki zakup zostanie przypisany jako wejście direct.
Można zmienić domyślne ustawienie atrybucji z „7+1” na, np. „1+1” – (1 dzień po kliknięciu, 1 dzień po wyświetleniu), „7” – (7 dni po kliknięciu) lub „1” – (1 dzień po kliknięciu). Atrybucję ustawiamy pod określony, wybrany z klientem cel.
Wyniki kampanii Google Ads są natomiast z reguły mierzone jako „last-click” i nie działa tutaj model „cross-device”. To oznacza, że nawet klikając w reklamę na urządzeniu mobilnym, a dokonując zakupu tego samego dnia z innego urządzenia, system nie przypisze jej w swoim źródle.
Przy analizie wyników nie należy z reguły porównywać Facebook Ads do Google Ads. Są to dwa osobne źródła, dlatego warto je rozpatrywać osobno. Porównanie może doprowadzić do błędnych wniosków.
Zdarzają się sytuacje, gdzie Facebook Ads sprawdza się dużo lepiej od Google Ads. Wszelkie wyniki należy interpretować indywidualnie dla każdej marki.
Wciąż masz wątpliwości i chciałbyś porozmawiać szerzej o atrybucji? Skontaktuj się z nami!
Oczywiście! Pod skrzydłami naszej agencji mamy wielu klientów, którzy zdecydowali się na zmianę partnera biznesowego.
Prawdopodobnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że obecnie na rynku funkcjonuje wiele agencji marketingowych. Jedne dostarczają swoim klientom doskonałe wyniki, inne jedynie pobierają wysokie wynagrodzenie, oferując mierne efekty. Jeśli Twoja firma trafiła na ten drugi typ, skontaktuj się z nami! Pokażemy Ci, co można poprawić, aby Twoja marka mogła rozwijać się jeszcze szybciej. Poznasz nową perspektywę promocji na Facebooku i Instagramie, a ostateczną decyzję odnośnie zmiany agencji i tak podejmiesz Ty!
A może sądzisz, że Twoja agencja marketingowa lub wewnętrzny zespół całkiem nieźle radzą sobie z reklamą na Facebooku i Instagramie? Bardzo możliwe, że tak właśnie jest! Niemniej jednak na rynku usług zawsze jest pole do poprawy. Agencje marketingowe to nie księgowi, których efekty pracy zazwyczaj są podobne. Tutaj z bardzo dobrych wyników zawsze można przejść na ponadprzeciętne efekty. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co można zrobić lepiej, napisz do nas wiadomość, zadzwoń lub zamów rozmowę.
Wszystkie reklamy, jakie przygotujemy, wysyłamy zawsze do finalnej akceptacji. W przypadku uwag wprowadzamy odpowiednie poprawki. Na życzenie klienta wykorzystujemy także dostarczone przez niego materiały, dzięki czemu kreacje graficzne są w 100% zgodne z wizją marki.
Współpraca na sprawdzonych schematach sprawia, że nasi klienci zawsze mają pełną kontrolę nad wizerunkiem marki. Działamy skutecznie, a przypadku uwag wprowadzamy odpowiednie modyfikacje. Nie robimy tego jednak bezmyślnie. Wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym powoduje, że klienci cenią nasze zdanie, którym chętnie się dzielimy w różnego rodzaju wątpliwościach.
Każdy klient agencji reklamowej powinien mieć dostęp „do odczytu” danych z systemu reklamowego, żeby móc systematycznie weryfikować jakość świadczonych usług. To minimum. W Space Ads podeszliśmy do tematu bardziej transparentnie. Uważamy, że konto reklamowe powinno zawsze należeć do klienta, a nasza agencja w ramach świadczenia usług jedynie otrzymuje do niego dostęp, żeby móc na nim pracować. W Space Ads klienci mają pełną kontrolę nad kontem reklamowym i po zakończeniu współpracy mogą odebrać nam do niego dostęp. Jesteśmy również otwarci na inne modele zarządzania kontami reklamowymi.
Podczas prowadzenia kampanii reklamowych głównie pracujemy na koncie reklamowym oraz narzędziach analitycznych. Na sukces kampanii ma jednak wpływ wiele czynników. Systematycznie dostarczamy więc naszym klientom wskazówki optymalizacyjne dotyczące strony internetowej i propozycje dodatkowych działań. Wprowadzenie rekomendacji wpływa pozytywnie na polepszenie efektów, a ich brak może ograniczyć potencjał kampanii.
Prawa ręka Twojej marki
W Space Ads mamy doświadczenie ze wszystkimi możliwymi strategiami reklamowania się na Facebooku i Instagramie. Zatrudniamy specjalistów, którzy wiedzą, jak realizować założone cele reklamowe. Z tego powodu wybierzemy odpowiednią strategię, dostosowaną do Twojej marki i oczekiwanych efektów, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Podczas trwania kampanii stale monitorujemy kluczowe wskaźniki i wprowadzamy optymalizacje. Dbamy o to, aby efektem naszej współpracy były działania reklamowe, dostosowane do przekazu marketingowego całego Twojego biznesu.
W efekcie zyskasz spójny wizerunek marki dostosowanej do podboju przestrzeni kosmicznych i nowych rynków!