Odesłania z banków i pośredników płatności w Google Analytics – rozwiązanie

Odesłania z banków i pośredników płatności w Google Analytics – rozwiązanie


Jeśli korzystasz w swoim sklepie z bramek płatności, a zliczanie konwersji jest zintegrowane po dokonaniu procesu płatności, być może zetknąłeś się w swoich raportach Google Analytics ze stronami różnych banków lub pośredników płatności. Z tego artykułu dowiesz się, jak rozwiązać sytuację w taki sposób, by Google Analytics przypisywał transakcje do poprawnych źródeł ruchu.


Lista wykluczeń witryn odsyłających

Rozwiązaniem będzie skorzystanie z opcji Listy wykluczeń witryn odsyłających. Po dodaniu domen pochodzących z bramek płatności, system nie rozdzieli sesji na dwie, dzięki czemu zachowa się prawidłowe źródło ruchu.

  • Przejdź do Administracji oraz w Informacjach o śledzeniu wybierz Lista wykluczeń witryn odsyłających.

  • Dodawaj po kolei domeny pośredników płatności, które obserwujesz w raporcie Źródło (lub źródło/medium). Możesz również skorzystać z gotowej, poniższej listy opartej o kilka sklepów internetowych naszych klientów.

Propozycja listy

  • ssl.dotpay.pl
  • secure.przelewy24.pl
  • go.przelewy24.pl
  • pay.bm.pl
  • paypo.pl
  • online.mbank.pl
  • login.ingbank.pl
  • bankmillennium.pl
  • aliorbank.pl
  • m.mbank.pl
  • e-bank.credit-agricole.pl
  • ebank.db-pbc.pl
  • online.t-mobilebankowe.pl
  • citibankonline.pl
  • secure.getinbank.pl
  • secure.ideabank.pl
  • online.eurobank.pl
  • cloud.ideabank.pl
  • m.online.t-mobilebankowe.pl
  • bosbank24.pl
  • sbe.pbsbank.pl
  • secure.payu.com
  • ipko.pl
  • pekao24.pl
  • pekaobiznes24.pl
  • eblik.pl
  • centrum24.pl
  • platnosci.pl
  • inteligo.pl
  • planet.bgzbnpparibas.pl
  • vpos.polcard.com.pl
  • bankmillennium.pl
  • system.aliorbank.pl
  • ca24.credit-agricole.pl
  • login.nestbank.pl
  • login.ingbank.pl
  • bosbank24.pl
  • 3dsecure.mbank.pl
  • cloud.ideabank.pl
  • plusbank24.pl
  • pbn.paybynet.com.pl

O tym warto pamiętać

Powyższa lista nie jest dostosowana do indywidualnych potrzeb Twojego sklepu internetowego. To jedynie zbiór odesłań od kilku naszych klientów. Być może korzystasz z innej bramki płatności, która nie jest uwzględniona w wykazie. W takiej sytuacji najważniejsza jest analiza ruchu we własnym sklepie i dodawanie odpowiednich wykluczeń witryn odsyłających.

Jeżeli współpracujesz z jedną z powyższych stron internetowych i znajduje się tam link do Twojego sklepu, w wyniku przedstawionych kroków domena zostanie wykluczona (a dokładnie ruch będzie przypisany jako direct – bezpośredni). W takiej sytuacji rozwiązaniem będzie odpowiednie oznaczenie linku wartościami UTM, korzystając z wartości źródła, medium oraz kampanii.

Podsumowując

  1. Dodając odpowiednie Wykluczenie witryny odsyłającej, Google Analytics nie rozdzieli sesji na dwie osobne po powrocie z bramki płatności. Źródło sesji zostanie zachowane.
  2. Jeśli ruch pochodzi od wykluczonej witryny, źródło zostanie przypisane jako direct/none, dlatego ważne jest wykorzystywanie manualnego tagowania przez UTM.