Kampanie produktowe Google PLA w Google Ads – co warto o nich wiedzieć?

Prowadząc biznes online, warto wiedzieć, które narzędzia mogą pomóc nam widocznie zwiększyć zyski. Sięgając po nieograniczone możliwości, jakie zapewniają najpopularniejsze wyszukiwarki, można zyskać zdecydowanie więcej. Jeśli posiadasz sklep internetowy i chcesz pozytywnie wpłynąć na sprzedaż, koniecznie skuteczne kampanie produktowe PLA w Google Ads. Czym się charakteryzują oraz jakie korzyści pozwalają uzyskać?

Kampanie produktowe Google PLA

Na rynku reklam Google znajdziemy wiele interesujących pozycji. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje reklama produktowa Google Ads o nazwie PLA. Obecnie prawie wszystkie sklepy internetowe bazują na organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki którym mogą trafić ze swoją ofertą do klienta.

PLA to skrót od Product listing ads, będącym jednym z bardziej innowacyjnych formatów, zapewniający skuteczną reklamę online, w wygodnej formie rozliczeń za kliknięcia CPC. Dodatkowo rozwiązanie to zapewnia możliwość konfiguracji oraz nakierowanie działania na określony sektor- sprzedaż, klientów i ruch w witrynie. Dzięki temu podejmowane działania mają szansę zapewnić określone rezultaty.

Google PLA wyświetlane są bowiem w trzech konfiguracjach:

  • w wyszukiwarce,
  • w witrynach partnerskich,
  • w sieci reklamowej oraz w sekcji Zakupy Google.

Dzięki temu można je zlokalizować w bardzo prosty sposób. To wpływa na widoczność oferty wśród klientów, którzy po wejściu w wyniki wyszukiwania mogą zobaczyć ofertę. Na korzyść tego rodzaju kampanii produktowych wpływa fakt, iż przedstawiają one najważniejsze dla użytkownika informacje podczas wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jest to- zdjęcie produktu, tytuł, cena oraz nazwa sklepu. To pozytywnie wpływa na sprzedaż oraz ruch na stronie, ponieważ klient uzyskuje wszystkie istotne informacje w bardzo prostej i przystępnej formie. Wystarczy jedno kliknięcie, aby przejść do wymarzonego produktu i zdecydować się na zakup. Dlatego też odbiorcy chętnie korzystają z tych reklam, szukając określonych produktów w sieci.

Ile możesz zyskać dzięki kampaniom produktowym PLA?

Do najważniejszych czynników wpływających na wyniki osiągane przez kampanie jest zdecydowanie ich widoczność oraz przejrzystość. Aspekty wizualne związane z obrazem oraz proste przedstawienie oferty z pewnością korzystnie wpłynie na odczucia osób kupujących. Dzięki temu właśnie te odnośniki tak chętnie się klikają.

Przedsiębiorcy wykorzystujący możliwości kampanii PLA zauważają, jak dużą ilość ruchu są one w stanie wygenerować. Jeśli tak nie jest, inwestujący nic nie traci. Jest to bowiem platforma rozliczana za kliknięcia. Stąd też osiągnięte w ten sposób wyniki dają naprawdę zadowalające rezultaty. Strategie te gwarantują naprawdę duży potencjał, który pozwala zwiększyć zysk oraz popularność witryny. Dlatego też firmy działające w branży e-commerce chętnie po nie sięgają.

Jak tworzyć kampanie Product Listing Ads?

Aby móc stworzyć w PLA należy w pierwszej kolejności założyć konto w Google Merchant Center, które jest niezbędne do zarządzania produktami poprzez pliki ale nie tylko.

Następnie konieczne jest posiadanie pliku produktowego, który zawiera w sobie spis produktów wraz z ich parametrami. Plik produktowy to odpowiedni zbiór danych doyczących nazwy produktu, jego opisu, stanu, ceny, zdjęć, promocji i innych informacji. Najczęściej tworzony jest on przez specjalistę IT. Po jego opracowaniu należy przesłać go do GMC i skonfigurować. Ważne jest, aby przesyłać plik z aktualnymi danymi przynajmniej raz na miesiąc ze swojego konta. Ostatnimi etapami w tworzeniu jest konfiguracja danej wiadomości. Obejmuje ona między innymi wpisanie nazwy kampanii, określenie stawek CPC, strategii i dziennego budżetu. Mamy możliwość ustawienia dowolnych parametrów oraz ich modyfikację w sytuacji, w której posiadamy więcej niż jedną reklamę.

Aby utworzyć kampanię produktową w Google Ads należy wybrać kategorię kampanii i wybrać odpowiednią pozycję. Ważne jest określenie celu prowadzonych działań, którymi są- sprzedaż, potencjalni klienci oraz ruch w witrynie. W przypadku sklepów internetowych najlepiej jest wybrać pierwszą opcję, która pomoże zwiększyć zyski. Jednak kwestie te można dopasować również indywidualnie, w zależności od potrzeb i oczekiwań.

Czym PLA różni się od innych rodzajów reklam?

W porównaniu do innych rodzajów reklam, kampania produktowa PLA wypada korzystnie, jednak związane są z nią znaczne ograniczenia. Pozwala ona wybrać odpowiedni produkt, stworzony na podstawie pliku przesłanego do Merchant Center. Oprócz tego ustalane są między innymi stawki, ogólny budżet i inne istotne kwestie. Jeśli jednak chodzi o czynniki związane z pozycjonowaniem SEO, to są one w pełni zależne od systemu Google. Dobierane są one w sposób automatyczny, nie ma tu możliwości wprowadzania zmian czy modyfikacji. Możemy jednak określone te słowa kluczowe, które nie pasują do prowadzonej kampanii produktowej.

Kampanie PLA i ich rodzaje

Google PLA w ogólnym ujęciu dzieli się na dwa rodzaje. Jest to standardowa kampania produktowa oraz inteligentna. Pomiędzy nimi widoczne są istotne różnice, obejmujące między innymi zakres wykonywanych działań, a także możliwości czy udogodnienia.

Standardowa kampania PLA

Standardowa kampania to najczęściej wybierany rodzaj strategii. Często typowany w momencie, w którym dany podmiot dopiero rozpoczyna swoje działania na rynku, lub też nie ma odpowiedniej ilości informacji i danych niezbędnych do stworzenia inteligentnej kampanii.

Ten rodzaj zapewnia zdecydowanie szersze możliwości w sprawnej konfiguracji. Obejmuje wiele kwestii, takich jak:

  • Grupy reklam, które mogą być dowolnie segmentowane, bez żadnych ograniczeń. Dzięki temu możemy podzielić reklamy ze względu na markę czy rodzaj produktu, dzięki czemu cała strategia będzie nie tylko bardziej przejrzysta, ale również o wiele lepiej zoptymalizowana. W razie potrzeb istnieje również możliwość stworzenia spersonalizowanych grup, między innymi z uwzględnieniem etykiet dla produktów i nie tylko.
  • Wykluczające słowa kluczowe, które w Twojej ocenie nie pasują do prowadzonej strategii. Nie mamy jednak wpływu na to, jakie faktycznie słowa wyświetlają się podczas kampanii , jednak możemy w niewielkim stopniu je modyfikować.
  • Dopasowanie stawek do odbiorców czy rodzaju urządzeń, w przypadku których klikane są reklamy.
  • Harmonogram reklam oraz ustalenie priorytetów dla kampanii produktowej i wiele innych.

Inteligentna kampania Google PLA

Inteligentna kampania produktowa sprawdzi się o wiele lepiej przypadku firm dobrze prosperujących na rynku e-commerce, doświadczonych i zaznajomionych z tematyką. Cała koncepcja łączy w sobie tradycyjną reklamę PLA wraz z kampanią remarketingową. Dodatkowo wszelkie działania w tej kwestii wspomagane są, jak sama nazwa wskazuje, przez sztuczną inteligencję, która poprzez swoje działania pomaga uzyskać jak najwyższy współczynnik konwersji.

W przypadku kampanii produktowej typu SMART możliwa jest konfiguracja oraz śledzenie konwersji, zastosowanie pliku produktowego i przesyłanie go do Google Merchant Center, oraz wiele dodatkowych możliwości. Jednak aby było możliwe jej skonfigurowanie, konieczne jest zebranie jak największej ilości danych, informacji oraz konwersji. Niemniej jednak możliwości sztucznej inteligencji w tworzeniu starannie opracowanych kampanii reklamowych są nie do przecenienia.

Kampanie produktowe PLA standardowe i automatyczne- które wybrać?

Wybierając standardową kampanię produktową oraz automatyczną uzyskamy wiele podobnych korzyści, w tym wpłyniemy pozytywnie na osiągane zyski oraz wygenerowany ruch na stronie dzięki wyszukiwarce Google. Nie ma w tym przypadku jednej słusznej opcji, wybór ten należy dostosować w zależności od indywidualnych czynników, w sytuacji, w której sprawdzi się najlepiej.

Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z PLA warto w pierwszej kolejności zdecydować się na standardową kampanię produktową, a dopiero po uzyskaniu odpowiedniej liczby konwersji (minimalnie niech będzie ich 20) wdrożyć kampanię automatyczną. Jednak kwestie te są w pełni umowne i należy dopasować je odpowiednio do danej sytuacji.

Podczas wybierania odpowiedniej strategii warto mieć na uwadze czynniki indywidualne, takie jak między innymi sezon czy okazja, i odpowiednio wcześniej przygotować właściwie opracowaną reklamę.

Wybierając smart kampanie PLA warto mieć na uwadze fakt, iż aby zauważyć pozytywne rezultaty, musi upłynąć odpowiednia doza czas. Najczęściej jest to około 2 tygodni, podczas których Google zbiera niezbędne informacje. Warto również jak najlepiej przygotować plik produktowy, który ma ogromne znaczenie niezależnie od wybranego rozwiązania

Jeśli decydujemy się na dwie kampanie PLA w Google Ads warto wiedzieć o tym, iż smart kampania ma priorytet wyższy niż standardowa, dlatego też jeśli obie są aktywne na danym koncie i obejmują takie same kategorie produktów, to warto wstrzymać standardowe projekty, aby uzyskać najlepsze rezultaty działań automatycznych.

Jakie rezultaty możesz uzyskać wybierając kampanię PLA?

Pewnie zastanawiasz się, jak prezentują się te kwestie w praktyce? To bardzo proste. Potencjalni klienci wpisują daną frazę w wyszukiwarkę Google po to, aby zobaczyć dostępne wyniki. Wśród nich widoczna jest reklama produktowa łącząca sobie obraz z tekstem dla największej widoczności. Jako przedsiębiorca korzystający z tych możliwości możesz sprawdzić osiągnięte wyniki oraz statystyki dla danych reklam. Dzięki nim możesz poznać te pozycje, które sprzedają się najlepiej oraz te, nad którymi warto jeszcze popracować.

W ramce reklamy znajdują się najważniejsze informacje takie jak zdjęcie, nazwę sklepu oraz najważniejsze informacje- cenę, rozmiar, kolor itd. Dzięki temu oglądający je użytkownik ma prosty wgląd w zawartość, co znacznie usprawnia proces zakupowy. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, z pewnością docenisz możliwości, które zyskasz, wybierając właśnie te rozwiązania. Dodatkowo dzięki wielu opcjom diagnostycznym możesz analizować uzyskane rezultaty i modyfikować je.

Jaki rodzaj kampanii produktowej sprawdzi się najlepiej?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i chcesz zaprezentować swoją ofertę klientom, to tego typu rozwiązania sprawdzą się najlepiej. Konieczne będzie również zorientowanie się, jaki rodzaj kampanii wybrać. Na początek najlepiej będzie wybrać kampanię standardową. Jest ona bardzo skuteczna. Jednak decydując się na nią, konieczne będzie poświęcenie większej ilości czasu podczas wszelkich niezbędnych ustawień oraz optymalizacji niż w przypadku rozwiązań smart. Jednak mając możliwość ręcznych zmian w zakresie kampanii, możesz uzyskać o wiele lepsze rezultaty, dopasowane do indywidualnych czynników, czyli zupełnie inaczej niż w przypadku inteligentnej kampanii.

Jakie są główne cele kampanii produktowej?

Do głównych celów reklamy Google PLA należy sprzedaż, a dokładnie uzyskanie jak największego zbytu dla produktów . Oprócz tego wpływamy pozytywnie na popularność witryny, wygenerowany ruch na stronie oraz znajomość marki. Dzięki temu potencjalni klienci chętniej do nas wracają i wykazują zainteresowanie oferowanymi produktami. To bardzo wiele korzyści, które z pewnością pozwolą Ci sprawnie rozwijać swój sukces oraz sprawdzić uzyskane rezultaty.

Po odpowiednim przygotowaniu pliku produktowego, oraz dopasowanym parametrom i finansom, tego rodzaju rozwiązania będą jednymi z najbardziej skutecznych sposobów na rozwój i zwiększenie zysku ze sklepu internetowego, ale nie tylko. Sprawdzą się one świetnie w każdym biznesie bazującym na rynku e-commerce.

Czy warto inwestować w reklamę produktową Google PLA?

Wyświetlając swoją ofertę w Google Ads, możesz zyskać naprawdę wiele, między innymi wpłynąć pozytywnie na osiągane zyski i sprzedaż, a także wygenerować większy ruch na stronie. Nie ma znaczenia, którą strategię wybierzesz, każda z nich zapewni Ci miarodajne rezultaty. Jeśli sprzedajesz produkty lub usługi, musisz odpowiednio zareklamować swój biznes w sieci. Optymalizacja i raportowanie na temat osiągniętych wyników będą bardzo pomocne oraz niezbędne podczas rozwoju marki. Możesz dowolnie zmienić prowadzone działania oraz masz wpływ na ich zakres i rodzaj. Dlatego też jest to jeden z bardziej skutecznych rozwiązań w dziedzinie reklamy produktowej, który zdecydowanie warto wdrożyć.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    W czym możemy Ci pomóc?

    Adres sklepu lub strony internetowej:
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    Cele kampanii SEO:
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?
    Wybierz zakres audytu:
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?
    Opisz zakres audytu:
    Jak możemy się skontaktować?

    Imię*

    Firmowy adres email*

    Numer telefonu*

    Pełna nazwa firmy*

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.