Kampanie Performance Max – co warto o nich wiedzieć oraz jak je tworzyć?

Performance Max to najnowsza propozycja Google, która zastąpić ma kampanie Smart Shopping Campaigns. Jest to rozwiązanie wykorzystujące automatyzację oraz sztuczną inteligencję, dlatego też budzi ono zarówno zaciekawienie, jak i również pewne obawy ze strony przedsiębiorców. Warto więc bliżej przyjrzeć się tym rozwiązaniom i sprawdzić, co możemy dzięki nim uzyskać.

Kampania Performance Max – nowość w Google Ads

Performance Max to rodzaj inteligentnej kampanii produktowej, która na podstawie przekazanych danych i informacji dąży do realizacji wybranego celu. Zgodnie z oczekiwaniami ma być to skuteczne uzupełnienie kampanii aktualnie prowadzonych w Google Ads, które pozwoli dotrzeć do większej liczby klientów, wykorzystując do tego wiele różnych kanałów dystrybucji, takich jak:

  • wyszukiwarka Google,
  • reklamy produktowe,
  • YouTube,
  • Google Discover,
  • Google Maps.

Jest to rodzaj kampanii łączącej w sobie wszystkie możliwości i cechy obecnych na rynku produktów. Warto podkreślić, iż ze względu na zasięg kampanie te docierają do najszerszego grona klientów, niż standardowe rozwiązania. Dlatego też doskonale sprawdzą się między innymi do maksymalizacji liczby konwersji. Cele i założenia reklamy Performance Max są jednak zdecydowanie bardziej zróżnicowane.

Cele i założenia kampanii Performance Max

Performance Max ma określone cele konwersji do wyboru. Jest to odpowiednio:

  • maksymalizacja wartości konwersji,
  • maksymalizacja liczby konwersji.

Inteligentne kampanie produktowe pozwalają uzyskać zdecydowanie więcej korzyści, przy mniejszym zaangażowaniu ze strony reklamodawcy. Dzięki możliwościom optymalizacji i dopasowywania danych zgodnie z algorytmami jest to bardzo komfortowe i pomocne rozwiązanie.

Performance Max to zupełnie nowy typ kampanii Google obecny na rynku od czerwa 2022 roku. Dzięki niemu wszelkie prowadzone strategie Google możesz wygodnie połączyć w ramach jednej kampanii. Jeśli jednak nie podejmiesz się tego do 30 września 2022 roku, to i tak wszystkie aktualne strategie zostaną przeniesione po tej dacie w sposób automatyczny, zgodnie z ustalonymi parametrami, budżetem oraz celami.

Tworząc kampanie Performance Max, warto zastosować wiele różnych plików, nie tylko tych tekstowych i graficznych, ale również wideo, dzięki czemu będzie możliwe dotarcie do większej liczby klientów, wykorzystując różne kanały dystrybucji. To zupełnie nowe rozwiązanie, które świetnie sprawdzi się celach reklamowych, marketingowych i sprzedażowych.

Czym charakteryzuje się Performance Max?

Kampanie Performance Max, choć są najnowszą propozycją ze strony Google Ads, to nie bazują na zupełnie nowych rozwiązaniach. Możliwości, jakie oferują nam Smart kampanie, pozwalają tworzyć automatycznie zoptymalizowane reklamy, zgodnie z oczekiwaniami reklamodawców. Z tymi rozwiązaniami spotkać możemy się w przypadku innych inteligentnych kampanii produktowych Google Ads, takich jak PLA. Niemniej jednak w przypadku Performance Max możliwa jest optymalizacja reklam i zaprezentowanie ich na wielu kanałach. Ma to stanowić uzupełnienie kampanii z wykorzystaniem wyszukiwarki Google oraz innych zasobów. Jednak szeroki zasięg tych rozwiązań nie jest jedyną korzyścią. Kampania Performance Max łączy w sobie bowiem tradycyjne reklamy tekstowe, kampanie w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania, a także możliwości kampanii lokalnych. To naprawdę wiele korzyści, które warto sprawdzić.

Dzięki Performance Max możliwa jest realizacja dowolnych celów w pełni zgodnych z oczekiwaniami oraz prowadzoną działalnością. To kompleksowe rozwiązanie tworzenia kampanii reklamowych o szerokim zasięgu. Można wykorzystać je do celów konwersji, działań marketingowych, a także do pozyskania leadów. W opcji wyświetleń reklam w Mapach Google będzie to świetne rozwinięcie promocji sklepów fizycznych.

Tworzenie kampanii Performance Max

Kampanie Performance Max tworzone są w sposób podobny do innych tego typu produktów oferowanych przez Google Ads. Ich strategie oparte są na podobnych celach, oraz oscylują w takim samym zakresie. Dzięki tej nowości możemy kierować reklamy do miejsc, w których osiągną najlepsze rezultaty. Wszystko to tworzone jest na podstawie odpowiednich algorytmów.

Aby móc stworzyć własną kampanię Performance Max, konieczne jest określenie, na czym chcemy bazować- czy ma to być CPA, czy ROAS. Podczas tworzenia w kreatorze możemy dodać odpowiednie parametry i materiały, w tym również sugerowany czas trwania kampanii, obowiązujący budżet czy zasięg reklam oraz grupę docelowych odbiorców (potencjalnych klientów).

Podczas tworzenia kampanii Performance Max niezbędne będzie przygotowanie elementów, takich jak:

  • logo, nagłówki i opisy do reklam tekstowych i Display,
  • materiały graficzne do stworzenia reklam w serwisie YouTube, Discover i Display,
  • feed produktowyGoogle Merchant Center,
  • wideo do tworzenia reklamy wizualnej YouTube (można skorzystać również z dostępnego w panelu kreatora).

Aby utworzyć kampanię Performance Max, konieczne jest zapewnienie wszystkich przedstawionych zasobów reklamowych. Dzięki temu tworzone w ten sposób reklamy mają szansę trafić do zdecydowanie większej grupy klientów docelowych. Wybierając daną grupę zasobów, możliwe jest dopasowanie kampanii zgodnie z indywidualnymi potrzebami reklamodawcy.

Cele i typy kampanii Performance Max

Tworzenie kampanii Performance Max wymaga określenia dokładnego celu działań. Do wyboru mamy trzy opcje- jest to Sprzedaż, Potencjalni klienci i Ruch w witrynie. Dotyczą one czynników, na których chcemy się skupić. Czy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, na pozyskaniu klientów a może na zwiększeniu ruchu i popularności na stronie? Warto dobrze zastanowić się nad tym i wybrać interesującą nas opcję.

Następnie konieczne jest określenie celu konwersji, który będzie brany pod uwagę podczas optymalizacji. Zazwyczaj system zasugeruje najodpowiedniejszy z nich, jednak można zdecydować się również na inną opcję. Można dodać je dowolnie, zgodnie z założeniami reklamodawcy a w razie potrzeb zmienić. Niemniej jednak już na początku warto zadbać o odpowiednie uzupełnienie informacji w ustawieniach kampanii, ponieważ ma to duże znaczenie dla osiągniętych przez nie wyników.

Kluczowym etapem jest wybór odpowiedniego konta Google Merchant Center do danej kampanii. Informacje na ten temat znajdziesz w Ustawieniach, w których możesz również sprawdzić ID konta GMC.

W Performance Max mamy do wyboru cele, które realizowane będą podczas trwania kampanii. Jest to:

  • CPA, czyli docelowy koszt działania, obecny podczas opcji maksymalizacja liczby konwersji,
  • ROAS, czyli docelowy zwrot z nakładów na reklamę, w przypadku wyboru maksymalizacja wartości konwersji.

Wybór odpowiedniej opcji w zasadzie zależy od indywidualnych oczekiwań czy możliwości. Decydując się na daną opcję na początku, warto pominąć kwestie ustawienia wartości CPA i ROAS i obserwować osiągnięte wyniki przez dłuższy okres.

Ustawienia w koncie Google Ads

Istotne są również ustawienia, obejmujące kwestie znane ze standardowych kampanii produktowych. Są to między innymi:

  • Lokalizacja- a więc wszelkie obszary o różnym zasięgu, w obrębie których prowadzone będą działania reklamowe.
  • Języki- dotyczy języków używanych przez użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową,
  • Rozwinięcie końcowego adresu URL- jest to opcja umożliwiająca znalezienie adresu URL, na które reklamy będą kierowane. Są to w dużym skrócie- Opcje adresu URL, Harmonogram reklam, który dotyczący pory wyświetlania reklam oraz Data rozpoczęcia i zakończenia kampanii, o ile jest ona znana.

Kampanie Performance Max charakteryzuje wysoki poziom automatyzacji działań, dzięki którym większość parametrów i ustawień dopasowywanych jest przez algorytmy i sztuczną inteligencję. Do wyboru i optymalizacji mamy niewiele opcji, jednak czy to znaczy, że jest to mniej skuteczne rozwiązanie? Otóż nie, możliwości kampanii Performance Max są zdecydowanie większe, a zakres prowadzonych działań obejmuje wszystkie najważniejsze produkty Google. Dzięki temu jest to świetna opcja dla prowadzenia wydajnych kampanii produktowych z odpowiednimi wynikami.

Grupy zasobów

Raport o zasobach w kampanii Performance Max służy do analizy i porównywania skuteczności w czasie trwania działań, co pomoże podejmować dalsze działania i decyzje odnośnie oferty. Dzięki uzyskanym danym możesz znaleźć istotne informacje, które pomogą Ci tworzyć nowe zasoby w odpowiednim czasie.

Co będzie potrzebne do stworzenia kampanii Performance Max?

Różne typy kampanii bazujące na sieci Google pozwalają wykorzystać wiele strategii i metod. Dzięki Performance Max możliwe jest zrealizowanie ich w ramach jednej kampanii. W tym celu konieczne jest zgromadzenie odpowiednich zasobów reklamowych, które będą mogły być wykorzystane na różnych kanałach- w wyszukiwarce Google, serwisie YouTube, na kartach Discover czy w Mapach Google. Dlatego też potrzebne będą nam różne pliki, takie teksty reklam, grafiki i wideo. Im więcej uda nam się zgromadzić, tym większą skuteczność uzyskamy.

Niezbędne będą również pliki związane z marką, czyli nagłówki reklam oraz logo. Dodatkowo warto dołączyć również listy remarketingowe czy grupy produktów. Natomiast jeśli prowadzisz sklep internetowy, konieczne będzie przesłanie pliku produktowego, na podstawie którego tworzone i wyświetlane będą kampanie produktowe.

Jakie rezultaty uzyskasz, decydując się na kampanie Performance Max?

Wybierając najnowszy typ kampanii Performance Max, zyskasz pełną automatyzację działań, skuteczną optymalizację oraz szeroki zakres dystrybucji treści. Dzięki temu prowadzone reklamy mają szansę trafić do zdecydowanie szerszego grona odbiorców. Według wstępnych szacunków może być to nawet 60% zysku więcej. Stawiając na nieograniczone możliwości zasobów reklamowych Google, możesz pozytywnie wpłynąć na osiągane rezultaty w sposób bardzo prosty i skuteczny. Nie da się ukryć, iż zachowania odbiorców ulegają nieustannym zmianom, dlatego też czasami ciężko jest przewidzieć, w jakim kierunku klienci będą się skłaniać. Dlatego też wybierając różne kanały dystrybucji oraz wiele możliwości reklam możliwy jest wzrost zainteresowania ofertą, niezależnie od obecnych trendów obecnych na rynku. Dzięki temu kampania Performance Max może pomóc Ci zwiększyć zyski w bardzo widoczny sposób. Inteligentne kampanie produktowe w obecnych czasach cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze względu na swoją skuteczność i uzyskane efekty.

Kampanie Performance Max pozwalają uzyskać wiele korzyści, takich jak wyższa skuteczność na podstawie określonych celów, odpowiednia optymalizacja, efektywność i możliwość monitorowania jej wyników w czasie rzeczywistym. Reklamy tego typu mają wyższy priorytet niż standardowe reklamy Google Ads, dzięki czemu wyświetlane są one w pierwszej kolejności. Ich działania w głównej mierze skupiają się na uzyskanych konwersjach, co może być bardzo korzystne. Choć obecnie jest to stosunkowo nowe rozwiązanie, to zgodnie z zapowiedziami Google wdrożenie tych strategii będzie konieczne do końca września, lub zostanie ono wykonane po tym terminie w sposób automatyczny. Dlatego też warto wdrożyć i zapoznać się z tymi kampaniami jeszcze przed określonym czasem na zmianę.

Performance Max – czy warto wdrożyć te rozwiązania??

Biorąc pod uwagę obecne trendy na rynku, jak również nieograniczone możliwości inteligentnych kampanii produktowych, zdecydowanie warto wdrożyć je również w swojej firmie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz własny sklep internetowy, sklep stacjonarny czy każdy inny biznes, jest to z pewnością świetne rozwiązanie dla Twojej firmy. Dzięki temu trafisz do większej liczby klientów i wykorzystasz możliwości różnych typów reklam, obejmujących również kampanie lokalne. To wiele możliwości dotarcia z ofertą do użytkowników, bez żadnych problemów. Wykorzystując automatyczną optymalizację, nie musisz się niczym martwić. Choć jest to stosunkowo nowe rozwiązanie na rynku, to cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem ze strony docelowej. Jeśli Ty również szukasz skutecznego sposobu na rozwój swojej marki w sieci, koniecznie sprawdź te rozwiązania.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    W czym możemy Ci pomóc?

    Adres sklepu lub strony internetowej:
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    Cele kampanii SEO:
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?
    Wybierz zakres audytu:
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?
    Opisz zakres audytu:
    Jak możemy się skontaktować?

    Imię*

    Firmowy adres email*

    Numer telefonu*

    Pełna nazwa firmy*

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.