Jak ukryć FBCLID z adresu URL i dlaczego jest to rzeczywiście ważne?

Jak ukryć FBCLID z adresu URL i dlaczego jest to rzeczywiście ważne?


Od połowy października 2018 r. marketingowcy zaczęli zauważać w swoich raportach Google Analytics, bardzo dziwny parametr zapytania o nazwie „fbclid”.

Oto jak on wygląda:

W wyniku tego tagu, nawet najbardziej uporządkowane raporty dotyczące stron, zaczęły wyglądać na znacznie bardziej chaotyczne. Dzieje się tak, ponieważ ten parametr zawiera długi ciąg niepotrzebnych znaków.

A to tylko wierzchołek góry lodowej.

Ze względu na ten parametr, niektóre adresy URL wyglądają tak, jakby były duplikowane, co bardzo utrudnia marketingowcom przeprowadzenie skutecznej analizy witryny.

Pytanie brzmi: „O co właściwie chodzi w parametrze fbclid?”

Ponadto, „Jakie korki należy podjąć, aby ukryć to przed adresami URL, w raporcie Google Analytics?”

W tym poście pomożemy Ci zrozumieć, co oznacza ten parametr oraz przedstawimy Ci dokładne rozwiązanie, jak go usunąć z adresu URL Twojej witryny.

Parametr FBCLID: Oto, co musisz wiedzieć

Facebook Click ID, powszechnie znany jako „fbclid”, to parametr, który Facebook zaczął dodawać do linków wychodzących, udostępnianych na platformie. Po opublikowaniu linku na FB, gdy jedna osoba z Twojej grupy docelowej kliknie w niego, aby odwiedzić Twoją witrynę, zostanie dodany do niego parametr. Możesz sprawdzić to w raportach Google Analytics.

Facebook nie opublikował jeszcze oficjalnej dokumentacji, określającej przeznaczenie parametru. Dlatego nie posiadamy żadnych konkretnych informacji na temat parametru fbclid.

Jeśli słyszałeś o Google Click Identifier lub GCLID być może już wiesz, że jest to parametr używany do wymiany danych między Google AdSens i Google Analytics. Jedną z możliwości jest używanie tego parametru do wymiany danych z Facebook Analytics.

Marketingowcy i eksperci z całego świata stworzyli wiele teorii na ten temat. Jednym z założeń jest to, że tego parametru używa się do omijania inteligentnego systemu śledzenia Apple 2.0. Jego celem może być też blokowanie śledzących plików cookies z innych firm.

Z czasem się tego dowiemy.

Główną kwestię, którą powinniśmy rozważyć jest to, że ten parametr stał się ogromny obciążeniem dla marketingowców. Zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za śledzenie danych analitycznych, ponieważ sprawia, że adresy URL są o wiele bardziej chaotyczne, ostatecznie psując raporty Google Analytics.

Skutkuje to tym, że marketingowcy nie są w stanie zdobyć naprawdę znaczących danych, których mogą użyć do poprawy wydajności swoich kampanii i zwiększenia współczynników konwersji.

Załóżmy, że przygotowałeś specjalną ofertę dla Twoich docelowych odbiorców i udostępniłeś link na Facebooku oraz na różnych innych platformach. Po zakończeniu kampanii, patrząc na wskaźniki, zauważyłeś, że Twoja strona uzyskała 10 000 wyświetleń, z czego 4 000 zostało przekierowanych z Facebooka. W takim przypadku, raport Google Analytics będzie zawierał przynajmniej 4001 różnych adresów URL dla tej samej pojedynczej strony. Wyobraź sobie, że masz do czynienia z ponad 4000 różnych linków, łącznie z parametrem fbclid, co sprawia, że dane wyglądają nie tylko chaotycznie, ale także obciążają oko.

Teraz może się okazać, że będziesz musiał utworzyć filtry i segmenty dla każdego adresu URL w witrynie, aby lepiej zrozumieć raport strony, co może kosztować Cię stratą cennego czasu.

Aby pozbyć się parametru fbclid, opracowaliśmy rzeczywiste, sensowne rozwiązanie, które możesz natychmiastowo wdrożyć. Gdy już to zrobisz, nie zobaczysz tego parametru, który psuje raporty Google Analytics.

Przyjrzyjmy się temu!

Jak ukryć parametr FBCLID z adresów URL?

Wykonaj następujące kroki, aby pozbyć się parametru fbclid:

  • Odwiedź Google Analytics
  • Przejdź do sekcji „Wyświetl ustawienia”.

  • Tutaj zobaczysz opcjonalną kartę „Wyklucz parametry zapytania URL”, gdzie możesz wykluczyć parametry zapytania URL, które zakłócają Twoje raporty, tak jak w przypadku fbclid.

Tutaj dodaliśmy „fbclid” i „smclient”, gdzie smclient to parametr dla kampanii z SALESmanago.

I gotowe! Wykonanie wyżej wymienionych czynności sprawi, że nigdy nie będziesz musiał zajmować i martwić się parametrem fbclid w swoich raportach Google Analytics, co pomoże zachować Ci porządek i czystość.

Główne obawy dotyczące parametru FBCLID

Facebook, bez wcześniejszego powiadomienia, zaczął dodawać parametr fbclid do adresów URL. Co więcej, nie ma oficjalnej dokumentacji, która wskazałaby cel jego działań.

Nasi eksperci z Space Ads przeszukując sieć WWW, aby zrozumieć, o co tak naprawdę chodzi w tym parametrze. Gdy tylko zdobędziemy cenne informację, będziemy o tym informować!

Do tego czasu, aby upewnić się, że raporty Google Analytics wyglądają czysto i schludnie, wykonaj powyższe kroki. Gdy skończysz, natychmiast pozbędziesz się fbclid!