Jak skonfigurować i prowadzić Sklep na Instagramie?

Aktualnie Instagram cieszy się ogromną popularnością. Z aplikacji tej korzystają ludzie z całego świata. Dawniej portal ten służył wyłącznie do pokazywania swojego codziennego życia za pomocą zdjęć, jednak współcześnie nazwać go można także mianem sklepu internetowego, gdyż opublikować możemy na nim także katalog, stworzyć konto firmowe, a oznaczanie produktów wpływa na wzrost zysków danej osoby. Jak założyć i prowadzić sklep internetowy na Instagramie? Jak pozyskać nowych klientów i promować swoją markę?

Co to jest Instagram?

Aplikacja o nazwie Instagram to portal umożliwiający na dziele się swoim życiem za pomoc zdjęć na Stories lub w Aktualnościach. Dawniej największą popularnością cieszył się Facebook, jednak portale te dziś konkurują, jeżeli chodzi o popularność. Chociaż dawniej kojarzył się on z portalem społecznościowym, dziś może pełnić także funkcję Twojego sklepu. Karty produktów mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Aby stworzyć sklep, należy jednak mieć na uwadze kilka kwestii, do którego zaliczyć można utworzenie katalogu produktów, czy to, aby odpowiednio oznaczyć dany produkt. Dzięki usłudze zakupy Twój sklep może znacznie zwiększyć swój przychód. Wszystko to oferuje oczywiście instagram. Sklep może powstać już w zaledwie kilka dni. Musi jednak przejść pomyślny proces weryfikacji.

Czy warto założyć sklep na Instagramie?

Dawniej popularnością cieszyły się duże portale aukcyjne, na których sprzedawcy prezentowali oferowane produkty. Następnie korzystali z funkcji zakupy, aby umieścić produkt w koszyku, dokonać opłaty i oczekiwać na przesyłkę. Obecnie jednak sposobem na pozyskanie nowych klientów okazuje się także popularny serwis Instagram. To jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi content marketingu, gdyż z aplikacji tej korzystają zarówno osoby młodsze, jak i starsze.

Sprzedaż wielokanałowa stała się aktualnie jednym z najchętniej wykorzystywanych sposobów zarobku przez sprzedawców, gdyż działania marketingowe potęgują zyski. Co ciekawe, zakupy możliwe są aktualnie bez konieczności opuszczania aplikacji, która działa w tle.

Jak założyć sklep na Instagramie?

Zanim przejdziemy do kwestii złożonych z tym, w jaki sposób założyć sklep na Instagramie, musimy sprawdzić kilka kwestii, które należy spełnić, aby włączyć możliwość oznaczania asortymentu w tym serwisie. Wyróżnić należy tutaj 7 kroków, aby włączyć możliwość tagowania produktów dostępnych w naszym asortymencie. Aby stworzyć sklep na Instagramie, warto przestrzegać poniższych kroków. Sprawdź, o czym musisz pamiętać!

Krok 1- Weryfikacja, czy funkcja „zakupy” jest dostępna w danym kraju

Pierwszym krokiem, jest oczywiście sprawdzenie, czy funkcja zakupy jest w ogóle dostępna w naszym kraju. Bardzo dobrą wiadomością jest fakt, iż od 2018 roku na liście dostępnych krajów znajduje się także Polska, dlatego, jeżeli zamierzasz założyć sklep na Instagramie, możesz śmiało zająć się katalogiem towarów, które zamierzasz sprzedawać w swoim sklepie. Inne kraje, które mogą także korzystać z tej funkcji w serwisie to Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Stany Zjednoczone, Hiszpania i wiele innych.

Krok 2- Aktualizacja najnowszej wersji aplikacji Instagrama

Bez względu na to, czy z aplikacji tej korzystasz codziennie, czy też raz na jakiś czas, przed założeniem sklepu ważne jest pobranie najnowszej wersji tej aplikacji. Można dokonać tego na poziomie sklepu z aplikacjami lub w ustawieniach telefonu.

Krok 3- Korzystanie z konta firmowego

Do największych atutów konta firmowego na Instagramie można zaliczyć fakt, iż istnieje możliwość stworzenie na nim swojego sklepu, dlatego, jeżeli jeszcze w pełni nie wykorzystujesz potencjału swojego konta, przejdź na konto biznesowe.

Krok 4- Sprzedaż wyłącznie produktów fizycznych

Aktualnie konto na Instagramie zobowiązane jest do sprzedaży wyłącznie towarów materialnych. Sklep musi więc oferować wyłącznie towary materialne. Instagram wciąż testuje rozbudowę oferty, jednak na sprzedaż innych usług będziemy musieli niestety jeszcze poczekać.

Krok 5- Upewnienie się, że konto spełnia warunki umowy handlowej oraz zasad handlowych

Umowa handlowa to bardzo szczegółowy zapis, który dotyczy sprzedaży produktów na Facebooku oraz na Instagramie. Zasady handlowe mają głównie odniesienie do umiejscowień Marketplace, zakupów na Instagramie oraz grup kupna i sprzedaży. Wśród zapisów znajdziemy między innymi informacje, które produkty w żadnym wypadku nie mogą być sprzedawane za pomocą wspomnianych powyżej portali. Wśród produktów, których nie może sprzedawać sklep wymienić można przede wszystkim:

  • Alkohol,
  • produkty zdrowotne,
  • suplementy diety.

Krok 6- Połączenie konta Instagram i Facebooka

Kolejnym koniecznym warunkiem, który musi mieć każdy sklep na Instagramie, okazuje się sparowanie konta Instagram i Facebook. Dokonać można tego z poziomu Facebooka i Instagrama.

Krok 7- Połączenie katalogu ofert z kontem firmowym

Konto firmowe powinno być połączone z katalogiem produktów na Facebooku. Funkcją katalog można zarządzać w zakładce menadżer katalogów lub też menedżerze firmy na Facebooku. Produkty można dodawać przy użyciu zestawienia danych, piksela Facebooka, czy przy użyciu formularza. Jeżeli korzystasz z jakiejkolwiek platformy e-commerce (np. Magento, Shopify). Platformę tę można połączyć ze stroną na Facebooku, po czym automatycznie importować produkty.

Krok 8- Dodanie katalogu produktów

Zakupy poprzez Instagrama obsługiwane są przede wszystkim przez katalog produktów przypisany do sklepu. Wymienić można jednak dwa sposoby połączenia naszego katalogu z kontem firmowym w aplikacji Instagram:

  • Menadżer katalogów – To metoda typu „zrób to sam” w obszarze menadżera firmy na Facebooku,
  • Partner handlowy elektronicznego handlu – To nic innego, niż integracja do handlu elektronicznego z użyciem jednej z zalecanych i certyfikowanych przez Instagram platform.

Krok 9- Zweryfikowanie konta

Kolejnym krokiem w trakcie tworzenia sklepu internetowego jest weryfikacja konta przez Instagram. Po połączeniu katalogu produktów oraz dodaniu ofert do katalogu konieczne jest przesłanie naszego sklepu do weryfikacji. Zazwyczaj proces ten może trwać kilka dni, jednak może się on nieznacznie wydłużyć.

Krok 10- Włączenie funkcji zakupów

Po zatwierdzeniu naszego sklepu, można włączyć funkcję „zakupy”. Jeżeli funkcja ta nie jest widoczna, prawdopodobnie trwa jeszcze proces weryfikacji i konto nie zostało jeszcze zatwierdzone do sprzedaży w serwisie. Dzięki usłudze zakupy klient może dokonać szybkiego i prostego zakupu.

Krok 11- Odpowiednie oznaczanie

Jeżeli nasz sklep został zweryfikowany i włączyliśmy już funkcję zakupy, możemy już korzystać z funkcji znaczników danego produktu na zdjęciu. Znaczników używać można zarówno na Stories, jak i w Aktualnościach. W celu oznaczenia produktu na zdjęciu w aplikacji należy przesłać zdjęcie, które chce się dodać zupełnie tak, jak zwykle. Następnie oczywiście dodajemy opis oraz oznaczamy produkty. Na koniec fotografię lub Stories udostępniamy.

Zanim założyć sklep na Instagramie, sprawdź, czy spełniasz wszystkie warunki

Aby stworzyć sklep na Instagramie trzeba mieć na uwadze kilka kwestii. Przed założeniem sklepu w aplikacji Instagram należy upewnić się, czy spełnia się wszystkie warunki przedstawione poniżej. Oto one:

  • Konto założone zostało w kraju, w którym możliwe jest dokonywanie zakupów na Instagramie,
  • Aplikacja Instagram została zaktualizowana do najnowszej wersji,
  • Kontro na Instagramie jest firmowe,
  • W sklepie internetowych sprzedawane są wyłącznie towary fizyczne,
  • konto spełnia wszelkie warunki umowy handlowej oraz zasad handlowych,
  • Konta Facebook i Instagram są ze sobą połączone,
  • Konto firmowe zostało połączone z funkcją katalog produktów na Facebooku.

Fakty na temat zakupów na Instagramie

Fakt 1

W poście w jednym zdjęciu otagować można jedynie 5 ofert. W poście, w którym znajduje się kilka zdjęć, jest to aż 20 produktów, natomiast w relacji tylko 1 produkt. Warto mieć to więc na uwadze, kiedy np. dodając jedno zdjęcie prezentujące stylizację, chcemy oznaczyć kilka rzeczy.

Fakt 2

Według raportów Deutsche Bank dochody pochodzące z zakupów na Instagramie w 2021 roku mogą sięgać nawet 10 miliardów dolarów.

Fakt 3

Aż 60% nowych klientów sklepów dowiaduje się o produkcie za pomocą tej aplikacji. Dzięki oznaczeniu produktu mogą oni szybko przejść na stronę oraz dokonać zakupów. To szybka i wygodna forma sprzedaży, gdyż jak wiadomo, wiele rzeczy nie prezentuje się tak dobrze na zdjęciach na stronie, jak w innym, być może bardziej atrakcyjnym otoczeniu.

Fakt 4

Co ciekawe, aż 1/3 zakupów na Instagramie dokonywana jest za pomocą urządzenia mobilnego, czyli telefonu lub tabletu.

Jakie korzyści przynosi prowadzenie sklepu na Instagramie?

Produkty oferowane w katalogu można oznaczać zarówno na Stories, jak i w Aktualnościach. Oznaczany produkt ma specjalną ikonę po kliknięciu, której kliknięcie przenosi nas na stronę danego produktu. Widoczna jest oczywiście także cena oraz opcja „kup teraz”. Dzięki temu dany klient przechodzi bezpośrednio na stronę danego sklepu. Fakt ten znacznie skraca cały proces zakupowy niż przeglądanie wszystkich dostępnych stylizacji na danej stronie internetowej.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż w poszukiwaniu inspiracji, każdego dnia aplikację tą przeglądają miliony osób. Często produkty pojawiają się spontanicznie nawet wtedy, kiedy osoba nie ma zamiaru dokonać zakupu.

Co warto wiedzieć o sprzedaży na Instagramie?

W sklepie internetowym na Instagramie mogą być sprzedawane wyłącznie produkty fizyczne. Potencjalnych klientów można pozyskać dzięki reklamom na innych, być może bardziej znanych profilach, które polecą nasz sklep i dzięki usłudze zakupu dokonają kupna. Dzięki funkcji zakupy mamy szansę przeniesienia się na konkretną stronę z ofertami.

Założenie sklepu może potrwać kilka dni, jednak warto mieć na uwadze potencjał instagrama i to, że klient może szybko sfinalizować transakcję. Najczęściej proces ten nie kończy się na zakupie jednego produktu. Media społecznościowe dają nam szerokie możliwości wyjścia poza utarte schematy.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    [step title "W czym możemy Ci pomóc?"]

    [group group-adres-url]
    Adres sklepu lub strony internetowej:

    [/group]

    [group group-google-ads]
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    [/group]

    [group group-facebook-ads]
    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    [/group]

    [group group-tiktok-ads]
    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    [/group]

    [group group-allegro-ads]
    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    [/group]

    [group group-seo]
    Cele kampanii SEO:

    [/group]

    [group group-marketing-automation-kanaly]
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?

    [/group]

    [group group-marketing-automation]
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?

    [/group]

    [group group-social-media]
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?

    [/group]

    [group group-social-media-facebook]
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-instagram]
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-tiktok]
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-youtube]
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-twitter]
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-pinterest]
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-linkedin]
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-cele]
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?

    [/group]

    [group group-audyt]
    Wybierz zakres audytu:

    [/group]

    [group group-audyt-cele]
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?

    [/group]

    [group group-audyt-inne]
    Opisz zakres audytu:

    [/group]

    [step title "Jak możemy się skontaktować?"]

    Imię *

    Firmowy adres email *

    Numer telefonu *

    Pełna nazwa firmy *

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.