Jak angażować fanów i zwiększać zasięgi przez Posty na Facebooku?

Jak angażować fanów i zwiększać zasięgi przez Posty na Facebooku?


Facebook znany jest jako jeden z najczęściej używanych serwisów społecznościowych w Internecie. Korzystają z niego praktycznie wszyscy, dlatego coraz więcej osób zakłada własne strony na Facebooku, a dodawane przez nich posty, oscylują w konkretnej branży. Jest to świetny sposób na rozkręcenie własnego biznesu, zdobycie wielu fanów i popularności. Niestety, tylko z pozoru wydaje się to tak łatwe – w rzeczywistości algorytmy Facebooka utrudnić mogą zwiększanie zasięgów. Jak więc zaistnieć w mediach społecznościowych i co zrobić, aby publikowane posty przyciągały coraz więcej odbiorców?

Jak pisać posty w zgodzie z algorytmem?

Aby móc owocnie współpracować z algorytmem Facebooka, przede wszystkim należy go zrozumieć. Narzędzie to decyduje bowiem o tym, czy Twój post zostanie wyświetlony na tablicy obserwatora lub znajomego. Czynników, składających się na częstotliwość wyświetleń Twoich treści jest mnóstwo, dlatego przydatne okazać się mogą wskazówki, dzięki którym algorytm Facebooka z większą przychylnością „spojrzy” na Twoje najnowsze wpisy i pomoże przyciągnąć nowych odbiorców.

Przede wszystkim warto wymienić podstawowe i najbardziej kluczowe działania, które sprawiają, iż algorytm częściej wyświetla posty odbiorcom. Za najważniejsze z operacji uznać należy każdą z interakcji, jaką zostawiają na twojej stronie użytkownicy. Jeżeli wiemy już, że zaangażowanie odbiorców jest kluczową kwestią, należy postarać się, aby na stronie pojawiały się interesujące posty, dotyczące Twojej branży, zawierające wartościowe treści, lecz przede wszystkim, przyciągające odbiorcę i wzbudzające w nim chęć zaangażowania.

Jak pisać posty aby zdobyć nowych fanów?

Jak już wiemy, chcąc właściwie promować swoją stronę na Facebooku, przede wszystkim należy publikować posty które wzbudzą duże zaangażowanie użytkowników. Nowe komentarze, reakcje, polubienia oraz ilość udostępnień przyciągną nowych odbiorców, a posty zaczną pokazywać się w większej częstotliwości. Co więc możesz zrobić, aby tworzyć posty zawierające treści, które w szczególny sposób zapadną w pamięć innych użytkowników?

Warto zadbać o komunikatywność. Nie wymaga to wielu poświęceń, a wzbudzi u Twoich odbiorców zaufanie, tym samym w prosty sposób zyskasz u swoich fanów i klientów lojalność oraz przywiązanie. Dodając posty na Facebooku, czytaj nowe komentarze, odpowiadaj na zadawane pytania, dziękuj za miłe przyjęcie posta, jednym słowem – wchodź w interakcje z użytkownikami. Tym samym zachęcisz ich do pisania kolejnych komentarzy, a pamiętaj; im więcej reakcji pod publikacją, tym większa możliwość zainteresowania twoimi treściami nowych fanów.

Odbiorca chętniej będzie chciał dowiadywać się o nowym produkcie, jeżeli zainteresuje się Twoją branżą, lub po prostu zyskasz jego lojalność. Dlatego należy skupić się na prowadzeniu działań, dzięki którym możesz zyskać stałych, wiernych fanów.

Grafika, czyli ciekawe posty na Facebooka

Kolejnym sposobem na ciekawe posty, jest urozmaicenie swoich wpisów. Jednym z najbardziej efektownych pomysłów jest wykorzystanie infografiki, która nawet trudny temat przekaże odbiorcom w prosty sposób. Warto pokusić się też o dodanie ciekawostki na temat twojej branży, która zainteresuje klientów, przyciągnie ich uwagę i wywoła pytania. Innym sposobem na przyciągnięcie wzroku jest dodanie grafiki nawiązującej do branży.

Galeria zdjęć również uatrakcyjni posty na Facebooku, dlatego warto dbać o jakość i trafność zamieszczanych obrazów. Jest to ciekawy sposób aby przyciągnąć uwagę każdego użytkownika, ponieważ gdy zapragniemy dodać na Facebooku więcej niż 4 zdjęcia, to aby zobaczyć resztę obrazów, które pozostają ukryte, odbiorca zmuszony będzie do kliknięcia na nasz post.

Pamiętaj, że aby tworzyć ciekawe posty, nie należy kłaść nacisku na ilość tekstu, lecz postawić na działania marketingowe, przynoszące faktyczne zaangażowanie u odbiorców. W przypadku tworzenia ciekawych treści jawi się duże pole do popisu – jeżeli możesz, warto dodawać do postów nawet materiały wideo, gdzie znajdą się np. odpowiedzi na problemy dotyczące twojej działalności, wyjaśnienia rozwiewające wątpliwości klientów, rozmowy na trudny temat dotyczący twojej branży czy po prostu publikacje wideo staną się uzupełnieniem twojego posta na Facebooku.

Kiedy publikować posty na Facebooku?

Aby twoje posty na fb przyciągnęły większą ilość użytkowników, należy posiadać stały harmonogram dodawania nowych treści. Informując fanów, w jakich dniach i o jakich porach na twojej stronie pojawi się nowy materiał, sprawisz, że w momencie gdy zostanie opublikowany, stali obserwatorzy będą o tym wiedzieć i od razu pod postem pojawią się wpisy użytkowników, zwiększające jego popularność.

Pamiętaj, że aby nie tracić swoich fanów, konieczna jest systematyczność w dodawaniu postów. Dowiedz się także, jakie są ich potrzeby, czyli w jakich godzinach pojawia się największa aktywność pod postami; osiągniesz wtedy większe zasięgi.

Angażujące posty

Angażujące posty to nic innego, jak treści, mające wywołać u odbiorcy konkretne działanie. Jak wiemy, jest to jeden z głównych celów, dzięki któremu post zaczyna wyświetlać się większej ilości użytkowników i pomaga zdobywać zasięgi. Odbiorcy lubią zagadki, quizy, możesz też poprosić aby zadawali trudne pytania, na które odpowiesz pod kolejnym postem.

Jednym słowem, angażujące posty mają na celu skłonienie fanów do wykonania pożądanej czynności, która sprowadza się do skomentowania, polubienia i ogólnej aktywności pod postami. W sprytny sposób możesz zachęcić fanów do tego, aby pytali, odnosząc się do twojej branży – niech będą to informacje na temat tego, jak wygląda praca w twojej dziedzinie, twoje porady dla początkujących czy ciekawe opowieści.

Powszechnie zauważonym zjawiskiem jest również fakt, że „zabawy” inicjowane przez twórców, w znaczny sposób nie tylko pomagają zebrać nowe grono fanów na swojej stronie, ale także sprawiają, że odbiorcy czują większą więź z autorem, jednocześnie częściej reagując na jego nowy wpis, samodzielnie tworząc fanpage czy ekspresywniej przyjmując jego posty.

Najciekawsze sposoby na angażujące posty

Jest wiele różnych sposobów, które wykorzystać możesz aby stworzyć angażujące posty. Jednym z najbardziej popularnych zabiegów jest zadawanie pytań obserwatorom. W zależności od tego, jak ułożysz pytania, możesz uzyskać różnorodne wyniki – dowiedzieć się więcej na temat preferencji potencjalnych klientów, stworzyć z nimi większą więź i niejako „wymusić” na nich zaangażowanie lub po prostu zabawić ciekawymi i kreatywnymi pytaniami.

W poście warto umieścić także ankietę, gdzie zadać możesz pytania o swojej branży – dzięki temu w ciekawy sposób sprawdzisz wiedzę użytkowników, jednocześnie zbierając pomocne informacje.

Jeżeli brak Ci pomysłów na posty na Facebooka i zwyczajnie nie wiesz o czym pisać, zawsze pozostaje łatwy sposób na podtrzymanie aktywności; głosowanie reakcjami. Wystarczy że w swoim poście umieścisz dwie różne grafiki, przedstawiające odmienne opcje, a następnie poprosisz, aby użytkownicy Facebooka wybrali, która wydaje im się bardziej ciekawa, wybierając przypisaną jej reakcję. Jeśli chodzi o działania marketingowe, jest to jedna z lepszych opcji, można bowiem zauważyć, że posty na fb cieszące się największą popularnością, dotyczą właśnie takich zabaw.

W mediach społecznościowych bardzo ważne jest wyrobienie sobie dobrej marki, dlatego angażujące posty są dużą szansą na wzbudzenie zaangażowania i jednocześnie lojalności u obserwatorów.

Real time marketing

Kolejnym sposobem na zbudowanie dobrego wizerunku w mediach społecznościowych jest wykorzystanie real time marketing. Zabieg ten nie jest niczym innym, jak odpowiedzią na aktualne wydarzenia kulturowe, sportowe czy muzyczne, które mają miejsce nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, jednocześnie przemycając w poście aktualności branżowe. Dzięki real time marketing, możliwe jest wejście w interakcję z odbiorcami, przyciągnięcie ich uwagi i wybicie swojej marki na tle innych.

Samo założenie tego sposobu marketingu jest dosyć proste – znacznie bardziej skomplikowane okazuje się zastosowanie go w rzeczywistości. Osoby, zadające sobie pytanie, co trzeba zrobić, żeby wpis z zastosowaniem rtm okazał się sukcesem, muszą wiedzieć jedno – trzeba być szybkim. W końcu cała koncepcja real time marketing opiera się na odniesieniach do aktualnych zdarzeń, dlatego niemalże natychmiast trzeba uruchomić swoją kreatywność i dowcipność, aby stworzyć post na facebooka, który celnie trafi w upodobania klientów.

Post konkursowy

Świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania wśród Twoich obserwatorów jest zorganizowanie konkursu. Zmotywujesz tym użytkowników do zostawiania wielu reakcji, dzięki czemu Twój post odznaczać się będzie większymi zasięgami i wyświetleniami. Jednocześnie dobrym chwytem marketingowym może być ustalenie własnych reguł konkursu, czyli przykładowo wymaganie oznaczenia Twojego konta na profilach odbiorców.

Jako nagrodę zaoferować możesz swoje produkty, a zwycięzca konkursu, szczęśliwy z powodu wygranej, na pewno pozytywnie odniesie się do Twojej marki.

Tworząc post konkursowy, nie zapomnij o innych zasadach, jakich należy przestrzegać.

Kalendarz świąt nietypowych

Tworząc posty na facebooka, należy zadać sobie pytanie; „co najbardziej przyciąga uwagę użytkowników?”. Z pewnością szybko zdasz sobie sprawę z tego, że ciężko wyróżnić się na tle tysięcy innych postów, a właśnie niecodzienność jest jedną z najbardziej pożądanych cech, pomagających tworzyć duże zasięgi. Dlatego właśnie należy szukać coraz to nowszych sposobów na przyciągnięcie uwagi i jak najczęściej wykorzystywać swoją kreatywność.

Jednym z przykładów zastosowania niecodziennego rozwiązania, jest kalendarz świąt nietypowych. Nieznane praktycznie nikomu święta, mogą stać się dobrym pretekstem do zareklamowania czy przedstawienia czegoś, co dotyczy danego dnia w kalendarzu i jednocześnie wpasowuje się w tematykę twojej marki. Przykładowo, jeśli Twój fanpage odnosi się do cukiernictwa, a 7 lipca obchodzony jest dzień czekolady, dobrym pomysłem będzie stworzenie specjalnego posta, traktującego o tym wydarzeniu i ukazującego najlepsze czekolady, jakie masz w sprzedaży.

Facebook Ads, czyli zasięgi płatne

Nawet jeżeli tworzysz posty na Facebooka z pełnym zaangażowaniem, przestrzegając wszelkich zasad i znanych Ci porad, często mimo tego niemożliwe jest przebicie się przez konkurencję, a każdy Twój post otrzymuje niewiele reakcji i komentarzy.

Jeśli zadajesz sobie pytanie, co robisz nie tak, spróbuj skorzystać z pomocy specjalistów, zdając się na facebook ads. Jest to nic innego, jak reklamy na Facebooku, które w efektywny sposób zaprezentują odbiorcom treści, jakie reprezentuje nasz konkretny post. Menadżer reklam na Facebooku jest bardzo precyzyjnym narzędziem, pozwalającym na dostosowanie reklam do użytkowników. Znajdziesz tam inne ciekawe opcje, jak np. wyświetlanie reklam tym klientom, którzy włożyli Twój produkt do koszyka, lecz nie sfinalizowali transakcji. W tym przypadku ponowne wyświetlanie Twoich postów, może zachęcić potencjalnego nabywcę do pozyskania produktu.

Reklama płatna zwiększy częstotliwość wyświetlania Twoich postów, a w dodatku pokazywać się one będą użytkownikom, którzy mają duże szanse zostać Twoimi klientami lub stałymi obserwatorami.