Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wykorzystać?

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads i jak je wykorzystać?


Rozszerzenia Google Ads to jeden z najlepszych sposobów, aby zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych w Google. Tworząc nowe reklamy w Google Ads, oprócz samej reklamy, można skonfigurować rozszerzenia reklam. Dzięki temu przy reklamie pojawią się dodatkowe informacje, które zachęcają użytkowników do kliknięcia w reklamę i sprawdzenia oferty Twojej marki. Wykorzystanie różnych rozszerzeń reklam pomaga w zwiększeniu klikalności reklam, co automatycznie zwiększa liczbę potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się zatem dostępnym rozszerzeniom reklam Google oraz temu, jak je skutecznie wykorzystać.

Czym są rozszerzenia reklam Google Ads?

Rozszerzenia reklam Google Ads to dodatkowe informacje/elementy, które wyświetlają się pod reklamą w sieci wyszukiwania lub na stronach uczestniczących w sieci reklamowej. Głównymi zaletami wykorzystywania rozszerzeń reklamowych jest możliwość zainteresowania internautów dodatkowymi informacjami oraz poprawa współczynnika kliknięć reklamy. W systemie reklamowym Google Ads dostępne są takie rozszerzenia reklamowe jak np. rozszerzenie linku do podstrony, rozszerzenie informacji w witrynie, rozszerzenie objaśnień, rozszerzenie cen, rozszerzenie graficzne oraz rozszerzenie lokalizacji. Wykorzystanie poszczególnych rozszerzeń może być wykorzystywane w bardzo odmienny sposób – niektóre z nich dostarczają użytkownikom dodatkowe informacje o usłudze lub sprzedawanych produktach, podczas gdy inne dostępne opcje ułatwiają szybki kontakt z firmą.

Rozszerzenia mogą być dodane dla całego konta, poszczególnej kampanii reklamowej lub grupy reklam. Samo dodanie rozszerzeń jest bezpłatne. Reklamodawca ponosi koszty dopiero w momencie, kiedy użytkownik kliknie w rozszerzenie. Cena takiego kliknięcia wynosi tyle, co koszt kliknięcia w reklamę. Istnieją 2 typy rozszerzeń reklam: ręczne i automatyczne. Rozszerzenia ręczne ustawia się za pomocą dodatkowej konfiguracji, natomiast rozszerzenia automatyczne są dodawane automatycznie, na podstawie obliczeń wykonanych przez algorytmy Google.

Dlaczego warto wykorzystać i jakie są rozszerzenia reklam?

Wszystkie rozszerzenia reklam mają ten sam cel: sprawić, aby reklamy bardziej przyciągały wzrok i uwagę potencjalnych klientów. Dzięki rozszerzeniom reklamy zajmują więcej miejsca w wynikach wyszukiwania i wyróżniają się na tle konwencjonalnych reklam tekstowych i displayowych. W konsekwencji oznacza to, że rozszerzenia Google Ads zazwyczaj znajdują się na wyższych pozycjach i zwiększają zainteresowanie użytkowników, co sprawia, że internauci z większym prawdopodobieństwem klikną na reklamę firmy. Wyświetlanie reklam z rozszerzeniami nie jest droższe niż wyświetlanie prostych reklam (bez rozszerzeń).

W przypadku wykorzystywania rozszerzeń koszty są ponoszone również tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę lub rozszerzenie. Rozszerzenia reklam to także wiele dodatkowych informacji dla użytkowników, dlatego można oczekiwać, że reklama zainteresuje przede wszystkim osoby zainteresowane ofertą. Skutecznie zaprojektowane rozszerzenia reklam w Google to bardzo skuteczny sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć swoje zyski osiągane dzięki reklamom Google.

Rozszerzenie linku do podstrony

Linki do podstron to dodatkowe linki pod reklamą tekstową. Rozszerzenie linków do podstron umożliwia dodanie odnośników do różnych podstron serwisu, które będą się znajdować pod reklamą, co sprawia, że użytkownik może bezpośrednio kliknąć na link prowadzący do podstrony znajdującej się w rozszerzeniu. Oprócz faktycznego linku do strony docelowej, linki do podstron mogą być używane do reklamowania innych kategorii, podkategorii, produktów lub innych ważnych podstron na witrynie. Rozszerzenie może zawierać 6 linków do podstron w przypadku wyświetlenia reklamy na komputerze, natomiast w przypadku reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych w rozszerzeniu może pojawić się nawet 8 linków. Dodatkowo w rozszerzeniu mogą znajdować się krótkie opisy linków i tego, co się pod nimi znajduje.

Rozszerzenie objaśnień

Rozszerzenia objaśnień wyświetlają się zaraz pod linkiem i nagłówkiem reklamy. Z ich pomocą można wyszczególnić najważniejsze elementy oferty lub podkreślić zalety firmy oraz korzyści z usługi. To rozszerzenie, którego w odróżnieniu od linków, nie można kliknąć, oferuje kilkadziesiąt znaków, które pojawią się pod reklamą testową w przeglądarce. Ten rodzaj rozszerzeń najlepiej wykorzystać do tego, aby już przy pierwszym kontakcie potencjalnego klienta z ofertą firmy pokazać mu, dlaczego powinien zdecydować się na konkretną ofertę. Można to osiągnąć np. przez poinformowanie internautów o darmowej dostawie, dodatkowych udogodnieniach lub szybkiej dostawie. Rozszerzenia objaśnień mogą się pojawić na wszystkich urządzeniach, przy czym na urządzeniach mobilnych można wyświetlić nieco dłuższy tekst.

Rozszerzenie informacji w witrynie

Podobnie jak rozszerzenia objaśnień, rozszerzenia informacji w witrynie zapewniają dodatkowe informacje o określonych produktach lub usługach w reklamach w wyszukiwarce. Dzięki temu rozszerzeniu można poinformować internautów o szczególnych aspektach i charakterystyce oferowanych produktów lub usług. Co ważne, fragmenty wykorzystywane w tym rozszerzeniu nie mogą zawierać bezpośrednich treści reklamowych. Zamiast tego rozszerzenie informacji w witrynie wykorzystuje się w celu uszczegółowienia oferty i tym samym zwiększenia zainteresowania potencjalnych klientów. Obecnie do stworzenia reklamy można wykorzystać następujące nagłówki: kierunki studiów, polecane hotele, marki, okolice, kursy, miejsca docelowe, programy, ubezpieczenia, typy, style, usługi oraz udogodnienia. Bardzo ważne jest to, aby wyszczególnione nagłówki w rozszerzeniu naprawdę odpowiadały treści na stronie.

Rozszerzenie graficzne

Rozszerzenie graficzne w Google Ads daje reklamodawcom możliwość, aby dodać grafikę do swojej reklamy tekstowej. Różnorodne i bardzo ciekawe elementy wizualne to jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy. Dzięki dodaniu rozszerzenia graficznego można bardzo szybko poprawić skuteczność reklamy tekstowej i zwiększyć współczynnik klikalności. Po stworzeniu reklamy z rozszerzeniem graficznym internauci zobaczą link do strony lub produktu oferowane przez firmę wraz z nagłówkiem, tekstem reklamy, adresem URL i zdjęciem.

Rozszerzenie połączenia

Rozszerzenie połączeń to bardzo skuteczne rozwiązanie dla firm, które chcą zachęcić potencjalnego klienta do wykonania telefonu. Jeśli osoba przygotowująca reklamy w Google Ads zdecyduje się na zastosowanie rozszerzenia połączenia, może wyświetlić pod reklamą dodatkowe pole z numerem telefonu. Rozszerzenie reklamy jest zaprojektowane w taki sposób, aby móc kliknąć w ukazany numer i połączyć się z nim. Użytkownik widzący reklamę może również oczywiście przejść na stronę, która jest reklamowana bez wykonywania telefonu. Jeśli jednak celem jest przede wszystkim zachęcenie internautę do nawiązania szybkiego telefonu do firmy, to rozszerzenie połączenia jest jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego.  Reklamodawca może również podać informację dotyczącą tego, w jakich godzinach firma jest dostępna pod danym numerem.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych

Innym sposobem na zachęcenie internauty do nawiązania bezpośredniego kontaktu z firmą jest wykorzystanie rozszerzenia formularzy kontaktowych. Dzięki stworzeniu rozszerzenia formularzy kontaktowych można sprawić, że użytkownik, który zobaczył reklamę w wyszukiwarce internetowej Google, pozostawi swoje dane, co umożliwi nawiązanie z nim kontaktu. Głównymi danymi, które mogą być zdobyte dzięki reklamie,f są m.in. imię, adres e-mail, kod pocztowy lub numer telefonu. Co ważne, nie każda firma może wykorzystywać ten rodzaj rozszerzenia. Szczególnie dotyczy to firm funkcjonujących w branżach, które są uważane za kontrowersyjne jak np. farmakologia, zdrowie i alkohole.

Rozszerzenie lokalizacji

Lokalizacja to w wielu przypadkach najważniejsza informacja, której potrzebują potencjalni klienci przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z oferty. Rozszerzenie lokalizacji pozwala więc na pokazanie szeregu informacji o firmie obok treści reklamy. Głównymi informacjami, które można wyświetlić dzięki rozszerzeniu lokalizacji, są m.in. adres firmy i lokalizacja na mapie, numer telefonu oraz odległość użytkownika (internauty) od firmy. Jest to zdecydowanie jedno z najlepszych rozszerzeń reklam Google Ads, ponieważ umożliwia publikację bardzo kompleksowych danych. Rozszerzenie lokalizacji to również świetny sposób, aby zachęcić do nawiązania współpracy użytkowników, którzy znajdują się w pobliżu placówki firmy. Aby móc korzystać z tego rozszerzenia, konieczne jest wcześniejsze założenie wizytówki w Google Moja Firma.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji to rozszerzenie, które bardzo przypomina rozszerzenie lokalizacji. Najważniejsza różnica polega jednak na tym, że dzięki rozszerzeniu powiązanej lokalizacji można wskazać użytkowników, w jakich miejscach może kupić produkt konkretnego producenta. Z Rozszerzenie powiązanej lokalizacji najlepiej skorzystają więc producenci wielu różnych produktów. Niestety ten rodzaj rozszerzenia nie jest jeszcze zbyt dobrze rozszerzony w Polsce.

Rozszerzenie cen

Rozszerzenie cen pozwala na publikację informacji o cenie usługi lub produktu, które są reklamowane za pomocą Google Ads. Za pomocą rozszerzenia cen poszczególne produkty lub usługi mogą być prezentowane bezpośrednio pod reklamą tekstową. Rozszerzenie cen może zawierać maksymalnie 8 elementów. Rozszerzenie funkcjonuje w taki sposób, żeby po kliknięciu na konkretny produkt, użytkownik zostaje przeniesiony na podstronę danego produktu. Karty produktowe składają się z nagłówka i opisu, który może zawierać maksymalnie 25 znaków.

Rozszerzenie aplikacji

Dzięki rozszerzeniom w reklamach Google Ads można również promować swoją aplikację. Rozszerzenie aplikacji pozwala umieścić w reklamie tekstowej linka do oferowanej aplikacji. Taka forma reklamy wyświetla się jednak tylko na urządzeniach mobilnych. W przypadku kliknięcia na link reklamowy` użytkownik trafi na stronę firmy, natomiast po kliknięciu w pole z linkiem do aplikacji, internauta będzie przekierowany do miejsca, w którym można znaleźć aplikację. Opłaty za kliknięcie w link do witryny i w link do aplikacji są jednakowe.

Rozszerzenie promocji

Reklamy to bardzo skuteczny sposób, aby powiadomić potencjalnych klientów o bardzo atrakcyjnych promocjach. Rozszerzenie promocji umożliwia umieszczenie pod reklamą dokładnej informacji o przeprowadzanej promocji. Szata graficzna rozszerzenia promocji jest zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągać uwagę internautów. Po kliknięciu w informacje o promocji użytkownik jest od razu przekierowywany do przedstawionej oferty. Rozszerzenie promocji to nie tylko przedstawienie produktu na promocji, ale również dokładna informacja o warunkach promocji.

Podsumowując

Rozszerzenia Google Ads to jedno z najbardziej praktycznych narzędzi, które pomagają w poprawie jakości i skuteczności reklam w Google. Zastosowanie ich pomaga nie tylko w poprawie współczynnika klikalności i konwersji, ale również w budowaniu marki firmy – dzięki dodatkowym informacjom można przekonać do siebie wielu potencjalnych klientów.