Czym jest Marketing internetowy i co musisz o nim wiedzieć?

Marketing internetowy jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych form promowania swojego biznesu, a także oferowanych produktów. Jak łatwo można się domyślić, na pojęcie marketingu internetowego składa się wiele istotnych elementów, o których nie można zapominać. Jeśli zatem jesteś zainteresowany tym tematem i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób przeprowadzić kampanie reklamowe, by były one efektywne oraz skuteczne, z pewnością ucieszy Cię fakt, że specjalnie z myślą o osobach takich jak Ty, powstał ten krótki tekst, dzięki któremu poznasz tajniki marketingu internetowego. Jeśli zatem jesteś zainteresowany, nie czekaj ani chwili dłużej i już teraz przejdź do dalszej lektury.

Wszystko, co musisz wiedzieć o marketingu internetowym

Zanim przejdziemy do szczegółowych informacji na temat reklamy internetowej, warto odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie, czyli ,,co to jest marketing internetowy”. Otóż mianem marketingu internetowego określa się działania mające na celu rozpromowanie za pomocą strony www (World Wide Web) danej treści, która ma pomóc w pozyskaniu potencjalnych klientów. Jest to oczywiście bardzo duże uproszczenia tego, czym dokładnie zajmuje się e-marketing, jednak definicja ta tłumaczy główne założenie tej formy reklamy. Najbardziej popularnymi przykładami, które doskonale obrazują to, czym zajmuje się marketing internetowy, są między innymi:

  • Reklamy banerowe
  • Reklamy pojawiające się w social mediach (często w formie postów)
  • Mail marketing (reklamy przesyłane automatycznie na skrzynkę pocztową potencjalnych klientów)
  • SEO (Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie strony internetowej)
  • SEM (Search Engine Marketing, czyli strategie reklamowe opierające się na działaniach w wyszukiwarkach).

Czym różni się klasyczny marketing od marketingu internetowego?

Klasyczny marketing obejmuje wszelkie działania, które mają na celu wspieranie oraz promowanie sprzedaży usług lub produktów, a także kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Każda marka powinna posiadać swój schemat tworzenia atrakcyjnych treści, które będą trafiać do określonej grupy odbiorców, którzy mają realną szansę na zostanie potencjalnymi klientami.

Ogromną rolą marketingu jest również budowanie świadomości marki i jej pozycji na rynku. Choć tradycyjny marketing jest niezbędny do tego, by firma się rozwijała, warto jasno zaznaczyć, że marketing internetowy jest jednym z najbardziej istotnych, a zarazem dochodowym odłamów klasycznego marketing. Z roku na rok marketing internetowy staje się coraz popularniejszą formą reklamy oraz budowania świadomości marki. Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego, ponieważ w porównaniu do klasycznych form promowania swoich usług lub produktów, ten rodzaj reklamy jest znacznie tańszy, a także bardziej opłacalny dla marki.

Internet oraz elektronika należą do jednych z najszybciej rozwijających się branż. Mając to na uwadze, korzystanie z zasobów sieci oraz tworzenie reklam na mediach społecznościowych, oraz stronach internetowych, może okazać się niezwykle dochodowe. Na dobrze poprowadzony marketing internetowy składa się wiele istotnych elementów, o których dowiesz się w dalszej części tego artykułu.

Jakie korzyści wiążą się ze stosowaniem marketingu internetowego?

Marketing internetowy daje obecnie wiele możliwości zarówno dla reklamodawcy, jak i osób, które są zainteresowane danym produktem bądź też usługą. To, co wyróżnia marketing internetowy od tradycyjnych akcji promocyjnych to fakt, że treści reklamowe, na które się zdecydujesz, charakteryzują się elastycznością oraz umożliwiają Ci ciągłe zmiany. W praktyce oznacza to, że w dowolnej chwili możesz dodać, edytować bądź całkowicie usunąć swoją reklamę.

Reklamy internetowe w porównaniu do klasycznych ulotek bądź plakatów, są również znacznie bardziej ekonomicznym rozwiązaniem, które dodatkowo ma szansę dotrzeć do wybranej przez Ciebie grupy docelowej. Decydując się na zamieszczenie reklamy w internecie, możesz osobiście wyznaczyć grupę jej odbiorców na postawie lokalizacji, ich wieku, zainteresowań czy nawet płci. Ma to bardzo duże znaczenie szczególnie dla firm, które chcą trafić do osób, które będą najbardziej skłonne do skorzystania z ich usług bądź zakupu ich produktów.

Dużym plusem płynącym ze stosowania e marketingu oraz reklam online jest to, że reklamodawca posiada ciągłą kontrolę nad treściami, które widnieją w internecie. W prosty sposób możesz sprawdzić liczbę wyświetleń, ilość kliknięć w Twoją reklamę, współczynnik konwersji, CTR (współczynnik kliknięć, click-trough rate, czyli procenowa iloraz kliknięć w wyświetloną reklamę w stosunku do liczby jej wyświetleń), CPC (koszt za jedno kliknięcie w reklamę), CPM (koszt tysiąca wyświetleń, cost per mille, czyli drugi sposób na obliczanie kosztu za kliknięcia w Twoją reklamę), a także ogólną liczbę nawiązanych transakcji oraz ich łączną wartość. Dzięki tej opcji możesz ma bieżąco sprawdzić opłacalność swojej reklamy.

Jak obecnie wygląda marketing internetowy?

Aktualnie najpopularniejszą oraz najbardziej efektywną metodą reklamy jest marketing oparty na wyszukiwarkach internetowych. W praktyce oznacza to, że duże znaczenie ma proces SEO. Search Engine Optimization, to działania, które mają na celu poprawienie jakości strony internetowej oraz polepszenie tak zwanej ,,klikalności”, na którą bezpośredni wpływ ma wynik wyszukiwania w Google lub w innej przeglądarki internetowej. To, o czym warto pamiętać, mówiąc o SEO to fakt, że jest to złożony proces, który należy regularnie powtarzać. Dzięki odpowiedniej optymalizacji treści, Twoja strona jest w stanie przyciągać znacznie większą liczbę odbiorców, co z kolei może wiązać się ze znacznym zyskiem dla Twojej marki.

Ważną rolę w promowaniu treści oraz informacji ma obecnie również SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach. Choć na to określenie składa się wiele złożonych pojęć, należy podkreślić, że marketing w wyszukiwarkach jest niezwykle istotny przede wszystkim ze względu na to, że przyciąga on odbiorców oraz zachęca użytkowników internetu do zaznajomienia się z daną stroną internetową. W skład SEM wchodzą wszystkie reklamy, które pojawiają się w wyszukiwarce, a także inne elementy, które mają na celu polepszenie widoczności danego serwisu.

Jak powinna wyglądać idealna reklama w social mediach?

Dobrze poprowadzona reklama internetowa pozwala na zwiększenia widoczności firmy oraz budowanie rozpoznawalności marki. Reklama internetowa powinna charakteryzować się przede wszystkim przejrzystością, dobrą grafiką oraz odpowiednio skrojone treścią, która skłoni odbiorcę do kliknięcia w komunikat oraz zainteresowanie się Twoją marką.

To, co pełni szczególnie ważną funkcję w reklamie internetowej umieszczanej w różnego rodzaju mediach społecznościowych to przede wszystkim grafika. Serwisy społecznościowe takie jak Facebook lub Instagram opierają się przede wszystkim na warstwie wizualnej, mając to na uwadze, należy postarać się o to, by grafika reklamowa przyciągała wzrok oraz zatrzymywała użytkownika na dłużej.

Social media marketing – jak zacząć?

Social media marketing zapewnia reklamodawcy bardzo szerokie możliwości na pozyskiwanie klientów. Istotnym elementem w marketingu internetowym są działania video marketingowe, które w dużej mierze opierają się na promowaniu danych dóbr za pomocą filmów na stronach internetowych oraz platformach takich jak YouTube, Instagram czy Facebook. Przygodę z marketingiem internetowym warto zacząć od założenia oficjalnych kont społecznościowych marki oraz tradycyjnych reklam banerowych.

Dobrym pomysłem będzie też nawiązanie współpracy z influencerami, osobami publicznymi oraz YouTube marketing. Marketing społecznościowy przestał być już tylko treściami typowo reklamowymi, które mają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, ale stał się również źródłem informacji, dla osób, które cenią sobie możliwość pozyskiwania wiedzy na social mediach. Aby mieć pewność co do tego, że działania promocyjne w social mediach Twojej marki się powiodą, postaw na reklamę w formie postów na Facebooku bądź Instagramie.

Warto rozważyć rownież influencer marketing, który polega przede wszystkim na promowaniu swoich produktów oraz usług za pomocą znanych osobowości, oraz kont społecznościowych osób, którzy posiadają stałe grono odbiorców. Dzięki tej metodzie Twoje treści trafią do szerokiego grona odbiorców. Decydując się na ten rodzaj reklamy internetowej, warto przeprowadzić research, który pozwoli na określenie zainteresowań oraz grupy wiekowej obserwatorów danego konta. Mając takie informacje, można zdecydowanie lepiej dopasować treści pod potencjalnych odbiorców.

Na czym polega współpraca barterowa?

Decydując się na współpracę z osobą publiczną, należy operować pojęciem takim jak barter. Otóż współpraca barterowa polega na bezgotówkowe wymianie towarów bądź usług. W serwisach społecznościowych barter najczęściej odbywa się na zasadzie wręczenia wybranej firmie bądź osobie publicznej konkretnego produktu w zamian za reklamę w postaci recenzji, postu, filmiku lub popularnego ostatnio InstaStories. Dokładne warunki współpracy powinny zostać uzgodnione pomiędzy stronami.

Rodzaje marketingu internetowego

Rodzajów reklamy internetowej obecnie jest bardzo wiele. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że formy reklamy internetowej mogą znacznie od siebie odbiegać, a czasem być nawet trudno rozpoznawalne. Do najpopularniejszych rodzajów marketingu internetowego należą:

  • E mail marketing
  • Video marketing
  • Affiliate marketing
  • Reklama interaktywna
  • Reklama za pomocą aplikacji mobilnych
  • Optymalizacja stron (SEO)
  • Content marketing
  • Marketing poprzez banery reklamowe
  • Promowanie treści znajdujących się na oficjalnej stronie internetowej marki
  • Promowanie strony poprzez działania marketingu w wyszukiwarkach (SEM).

Co należy wiedzieć o content marketingu?

Content marketing to pewien odłam e marketingu, który polega na regularnym tworzeniu treści informacyjnych takich jak filmy, podcasty, grafiki, artykuły sponsorowane, poradniki, a nawet piosenki. Dzięki tej metodzie marketingu odbiorca zyskuje rzetelne oraz zgodne z prawdą informację, a dana marka umieszcza treści reklamowe, które docierają do potencjalnych klientów zdecydowanie lepiej niż tradycyjna forma reklamy. W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, w przypadku content marketingu, mamy do czynienia z budowaniem długotrwałych powiązań z odbiorcą.

Czy marketing internetowy jest konieczny, by rozpromować swoje usługi oraz produkty

Marketing internetowy pełni coraz większe znaczenie w promowaniu różnego rodzaju działalności firmy. Za pomocą oficjalnej strony internetowej można przekazać najbardziej istotne informacje na temat marki takie jak historia założenia, główne cele oraz dostępne produkty lub usługi, jednak to właśnie dzięki szeroko rozumianemu marketingowi online firma zdobywa rozgłos, uznanie oraz stałe grono klientów. Reklamy w social mediach, content marketing oraz regularnie dodawane wpisy są kluczem do tego, by osiągnąć sukces.

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Pozycjonowanie strony internetowej to nic innego jak optymalizacja treści danego artykułu bądź wpisu blogowego w ten sposób, by łatwiej było go znaleźć w wyszukiwarkach internetowych. Podczas tworzenia wpisów pod pozycjonowanie strony internetowej, duże znaczenie ma przygotowanie słów kluczowych, które będą odpowiadały preferencji algorytmu wyszukiwarki. Dzięki temu Twoja strona internetowa ma znacznie większe szanse na pokazanie się w wynikach wyszukiwania Google na wysokiej pozycji.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    [step title "W czym możemy Ci pomóc?"]

    [group group-adres-url]
    Adres sklepu lub strony internetowej:

    [/group]

    [group group-google-ads]
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    [/group]

    [group group-facebook-ads]
    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    [/group]

    [group group-tiktok-ads]
    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    [/group]

    [group group-allegro-ads]
    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    [/group]

    [group group-seo]
    Cele kampanii SEO:

    [/group]

    [group group-marketing-automation-kanaly]
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?

    [/group]

    [group group-marketing-automation]
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?

    [/group]

    [group group-social-media]
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?

    [/group]

    [group group-social-media-facebook]
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-instagram]
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-tiktok]
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-youtube]
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-twitter]
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-pinterest]
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-linkedin]
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-cele]
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?

    [/group]

    [group group-audyt]
    Wybierz zakres audytu:

    [/group]

    [group group-audyt-cele]
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?

    [/group]

    [group group-audyt-inne]
    Opisz zakres audytu:

    [/group]

    [step title "Jak możemy się skontaktować?"]

    Imię *

    Firmowy adres email *

    Numer telefonu *

    Pełna nazwa firmy *

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.