Czym jest i jak zrobić najlepszy Landing Page?

Sprzedaż w internecie to skomplikowany proces. Na szczęście możesz wykorzystać liczne skuteczne sposoby na docieranie do potencjalnych klientów i zachęcenie ich do podjęcia pożądanych działań. Jednym z nich jest kierowanie ruchu na landing page, czyli stronę docelową. Jak stworzyć landing page, który będziesz sprzedawać? Dlaczego konwersja na landing page ma tak duże znaczenie i jak ją zwiększyć?

Czym jest Landing Page,czyli strona docelowa?

Landing page (często nazywany również stroną docelową) jest szczególną i bardzo ważną odmianą strony internetowej. Landing page to przede wszystkim miejsce, na które kierowany jest internauta po kliknięciu w reklamę lub w link prowadzący do oferty. Strony docelowe stosuje się w celu przyciągnięcia uwagi użytkowników, przedstawienia informacji o produkcie lub ofercie i zebrania leadu, czyli zachęcenia potencjalnego klienta do podjęcia konkretnego działania. Standardowa strona internetowa pełni wiele różnych funkcji.

Landing page tworzy się z kolei dla realizacji jednego lub maksymalnie kilku ściśle określonych celów. Może to być np. zapisanie się do newslettera lub na webinar, zakup produktu, otrzymanie zniżki lub pobranie ebooka. Dokładne określenie celu i stworzenie landing page pod ten konkretny cel sprawia, że strony docelowe cechują się stosunkowo wysoką konwersją. Landing page wykorzystuje się często dla tego, aby sprowadzić na niego ruch z innych źródeł. Jego skuteczność zależy jednak od wielu elementów jak np. content, design oraz przycisk call to action (CTA), czyli zachęcenie do działania. Do czego przyda Ci się strona lądowania?

Dlaczego potrzebujesz landing page? Jak wykorzystać stronę docelową?

Landing page to bardzo popularny termin, który powszechnie używa się w marketingu internetowym. W odróżnieniu od strony internetowej mającej bardzo szeroki zakres opcji landing page to przede wszystkim narzędzie do efektywnego kolekcjonowania leadów i sprzedaży.

Na stronie docelowej znajduje się zazwyczaj znacznie mniej danych niż na całej stronie internetowej. Nie ma również tradycyjnego menu. Jest z kolei bardzo dokładnie przedstawiona oferta, zwięzły tekst, atrakcyjna grafika i call to action (CTA), czyli wezwanie do działania.

Landing page są bardzo często wykorzystywane w ramach kampanii marketingowych, w celu zaprezentowania nowej wersji produktu. Strona docelowa może być również traktowana jak narzedzie do zdobywania wielu leadów i danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Landing page przydaje się więc w sytuacji, kiedy celem jest zachęcenie internauty do wypełnienia formularza. Landing page to również ważny element praktycznie każdej kampanii mailingowej. Możesz wykorzystać landing page, aby zaprosić użytkowników do wzięcia udziału w webinarze, szkoleniu lub kursie.

Dzięki landing page doprowadzisz również do pobrania e-booka. Najpowszechniejszym zastosowaniem stron docelowych jest jednak bezpośrednia sprzedaż. Atrakcyjne przedstawienie produktu lub oferty sprawia, że wielu klientów od razu decyduje się na finalizację zakupu. Co wpływa na to, jaką konwersję ma strona docelowa?

Strona lądowania a konwersja

W marketingu internetowym słowo konwersja wykorzystuje się dla opisania aktywności wykonanej przez użytkownika, która miała miejsce pod wpływem działań marketingowych firmy. W przypadku landing page konwersja jest postrzegana jako wykonanie przez odbiorcę określonej czynności na stronie internetowej, która jest zaplanowana z punktu widzenia firmy i twórcy strony docelowej.

Celem konwersji może być sprzedaż produktu, jednak bardzo często landing page wykorzystuje się również w innych celach. Należą do nich m.in. rejestracja konta, zapisanie się do newslettera, pozostawienie danych kontaktowych i numeru telefonu, kliknięcie w baner reklamowy na stronie, wypełnienie formularza, wzięcie udziału w webinarze lub kursie, ściągnięcie pliku lub przejście na inną stronę.

Konwersję na stronie docelowej można zmierzyć za pomocą integracji fragmentu kodu z Google Analytics. Oblicza się ją za pomocą następującego wzoru: Konwersji = (ilość wykonywanych pożądanych czynności na landing page/ ilość odwiedzin na stronie) x 100%. Wysokość konwersji to najlepszy wskaźnik, żeby określić, czy strona docelowa jest skuteczna.

Jak stworzyć skuteczny landing page z wysoką konwersją?

Głównym celem każdego landing page jest osiągnięcie wysokiej konwersji, niezależnie od tego, co dokładnie chcesz osiągnąć. Przed rozpoczęciem pracy nad landing page musisz zastanowić się, kto jest głównym odbiorcą Twojego landing page’a? Do kogo zamierzasz się zwrócić podczas kampanii reklamowej? Dlaczego tworzysz landing page’a? Następnie powinieneś dokładnie przemyśleć, co może najlepiej zachęcić Twoich odbiorców do podjęcia pożądanych działań. W ten sposób możesz zdecydować, jaka treść i opis znajdzie się na stronie docelowej. Musisz przy tym pamiętać, że bardzo ważną cechą landing page’y jest prostota.

Zaplanuj, jaka grafika najlepiej przedstawi Twój produkt lub ofertę i przygotuj swój tekst. Treść na stronie docelowej powinna być napisana językiem korzyści. Możesz również podkreślić wartość swojej oferty poprez zastosowanie tzw. social proof, czyli dowodu społecznego. Przyjrzyjmy się teraz temu, jakie elementy powinna zawierać strona docelowa.

Najważniejsze elementy landing pages

Konwersja osiągna przez landing page zależy od wielu czynników. Najważniejsze jest jednak stworzenie strony docelowej w taki sposób, aby zachęcić internautów do podjęcia pożądanego działania.

Do głównych elementów landing page, o których nie możesz zapomnieć przy tworzeniu swojej strony docelowej, należą m.in. atrakcyjny design i szata graficzna, grafika/wideo prezentujące produkt, formularz, nagłówek przyciągający uwagę, opis produktu lub oferty, kod remarketingowy oraz Call to Action. Strona lądowania (landing page), która będzie zaprojektowana w przedstawiony przez nas sposób, z pewnością pozwoli Ci na osiągnięcie wysokiego wskaźnika konwersji.

Atrakcyjny design i szata graficzna

Jeśli stworzyłeś już w swojej głowie koncepcję landing page, możesz przystąpić do przygotowania szaty graficznej Twojej strony docelowej. Celem landingu jest konwersja, dlatego musisz pamiętać, że design powinien być jednocześnie prosty i estetyczny.

Unikaj przy tym zbyt dużej ilości kreacji i elementów, które mogą „stłamsić” ofertę. Najlepiej wykorzystać gotowe szablony, które są dostępne w internecie. Wykorzystanie gotowego szablonu pozwoli Ci na łatwe rozmieszczenie najważniejszych elementów na stronie docelowej. Strona lądowania musi wyglądać atrakcyjnie, ponieważ to od designu zlaeży pierwsze wrażenie potencjalnego klienta.

Nagłówek przyciągający uwagę

Nagłówek, lub hasło przewodnie to bardzo ważny element każdej strony docelowej. Jest to pierwsza część treści, którą zobaczy Twój potencjalny klient. Powinieneś zrobić wszystko, aby od razu zachęcić czytelnika do podjęcia pożądanego działania. Skuteczny nagłówek to krótkie zdanie, które sprawi, że użytkownik przeczyta Twoją ofertę lub opis produktu. Z drugiej strony, strona docelowa ze zbyt długim nagłówkiem może sprawić wrażenie zbyt nachalnej reklamy.

Grafika/wideo prezentujące produkt

Landing pages cechują się prostotą i mało skomplikowanym designem. Nie oznacza to jednak, że elementy graficzne nie mają znaczenia. Wręcz przeciwnie. W przypadku sprzedaży w e-commerce zdjęcia lub wideo z produktem mają kluczowe znaczenie. Możesz w ten sposób przedstawić wygląd produktu oraz jego wykorzystanie.

Większość internautów kupuje pod wpływem emocji, dlatego Twoim celem przy przygotowaniu landing page powinno być wzbudzenie pozytywnych emocji w internautach.

Opis produktu lub oferty

Treść to kluczowy element strony docelowej. Przedstawiając swój produkt lub ofertę, musisz pamiętać o tym, aby pisać językiem korzyści. Dlaczego Twój potencjalny klient powinien skorzystać z Twojej oferty? Jak Twój produkt może mu ułatwić życie? Co sprawia, że Twoja oferta jest lepsza niż oferta konkurencji? W zależności od branży i rodzaju produktu możesz również przedstawić jego właściwości.

Content na landing page ma zachęcać do skorzystania z oferty, jednak nie powinien być nachalną reklamą.

Formularz

Jeśli nie wykorzystujesz landing page bezpośrednio do sprzedaży, tylko starasz się zebrać dane kontaktowe od klientów lub zachęcić ich np. do wzięcia udziału w webinarze, powinieneś stworzyć odpowiedni formularz. Jednym z największych dylematów jest długość formularza. Ile informacji o potencjalnym klienci potrzebujesz?

Czasem wystarczy poprosić internautę o imię i nazwisko oraz o e-mail. Niekiedy warto jednak zapytać o dodatkowe informacje, które mogą Ci pomóc w dostosowaniu oferty – w końcu landing page jest od tego, aby dowiedzieć się jak najwięcej o potencjalnym kliencie.

Call to Action

Call to Action, czyli zachęcenie do działania to element landing page, który ma wpłynąć na odbiorcę, aby podał swoje dane, pobrał e-book lub dokonać zakupu. Call to Action stosuje się w formie przycisku z pewną treścią. Zazwyczaj jest to bezpośredni zwrot do odbiorcy.

CTA powinno być bardzo dobrze widocznym elementem na stronie i być ostatnim elementem, który utwierdza potencjalnego klienta w przekonaniu, że podejmuje dobrą decyzję. Bez chwytliwego Call to Action, Twój landing page może osiągnąć znacznie niższą konwersję.

Kody remarketingowe i analityka

Jeszcze jednym ważnym elementem landing page, który jednak nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż, są kody umożliwiające zbieranie danych o zachowaniu użytkowników na stronie. Kody na stronie są również wykorzystywane do tego, aby móc sprawdzić, jaka jest konwersja strony docelowej.

Jak poprawić konwersję na stronie docelowej?

Konwersja to najważniejszy wskaźnik, na podstawie którego ocenia się jakość wykonanego landing page. Co więc możesz zrobić, jeżeli wskaźnik konwersji na Twojej stornie docelowej nie jest satysfakcjonujący? Przede wszystkim powinieneś się upewnić, że Twój landing page odpowiada kryteriom i zawiera elementy, o których pisaliśmy wyżej.

Następnie sprawdź, czy ze swoimi działaniami marketingowymi na pewno docierasz do odpowiedniej grupy docelowej. Następnie możesz zająć się edycją treści na stronie – napisz o korzyściach, które otrzymają internauci po wykonaniu danej akcji. Zwróć również uwagę na design i grafikę przedstawiającą produkt – być może szata graficzna nie pasuje do oferowanego produktu. Bardzo istotnym elementem jest również certyfikat SSL. Jeśli wykorzystujesz landing page do zbierania danych w formularzu, musisz się upewnić, że masz aktywny certyfikat SSL.

Czasem rozwiązaniem problemu niskiej konwersji jest skrócenie formularza kontaktowego. Zwróć również uwagę na czas ładowania strony, ponieważ zbyt wolne landing page zniechęcają użytkowników.

Teraz już wiesz, jak powinny wyglądać landing page, które skutecznie wykorzystuje się do pozyskiwania leadów. Określ więc swoją grupę docelową, stwórz atrakcyjną stronę docelową, zadbaj o ruch na niej i ciesz się wysoką konwersją i zwiększeniem sprzedaży!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    W czym możemy Ci pomóc?

    Adres sklepu lub strony internetowej:
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    Cele kampanii SEO:
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?
    Wybierz zakres audytu:
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?
    Opisz zakres audytu:
    Jak możemy się skontaktować?

    Imię*

    Firmowy adres email*

    Numer telefonu*

    Pełna nazwa firmy*

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.