Czym jest i jak stworzyć Sklep na Facebooku?

Czym jest i jak stworzyć Sklep na Facebooku?


Media społecznościowe – co mamy na myśli, widząc to sformułowanie? Przede wszystkim kojarzy się z pewnym skupiskiem osób, zgromadzonych na wspólnej platformie internetowej. Medium pozwala na wymianę poglądów, myśli czy konwersowanie ze sobą. W social mediach możemy zobaczyć zdjęcia naszych najbliższych znajomych, a także za pomocą wyszukiwarki poznamy nowe osoby. Wraz z rozwojem Internetu media społecznościowe zaczęły się zmieniać. Dziś to już nie tylko miejsce, w którym przeczytamy lokalne wiadomości czy wymienimy fotografie z najbliższymi.

Czym jest sklep na Faceboku?

To przede wszystkim potężna platforma, umożliwiająca prowadzenie skutecznego i intensywnego handlu. Facebook, oprócz swojej społecznościowej roli, stał się także internetowym hubem handlowym. Możemy na nim reklamować swoje produkty, przeprowadzać kampanie reklamowe czy wdrażać nowe pomysły biznesowe.

Social media są częścią świata sprzedaży i z pewnością na wiele lat nią pozostaną. Na Facebooku możemy utworzyć swój własny sklep cyfrowy, który będzie doskonale widoczny na dedykowanych aplikacjach amerykańskiego przedsiębiorstwa. Dlaczego taki rodzaj sprzedaży zyskuje na popularności i jak w ogóle zacząć prowadzić handel za pośrednictwem Facebooka? Chcesz założyć e-sklep na Facebooku? Podpowiadamy, jak to zrobić.

Sklepy na Facebooku jako innowacyjna możliwość prowadzenia sprzedaży

Sklep na Facebooku to jedna z użytecznych funkcji, dzięki której możemy podpiąć do portalu swój własny sklep internetowy (przypominamy, że to nie to samo co dodawanie towarów do marketplace).

Opcja umożliwia wystawienie produktów na sprzedaż za pomocą wygodnych funkcjonalności serwisu. Tworząc własny sklep na Facebooku dodajemy do niego poszczególnie towary, uzupełniając m.in. cenę i zdjęcie przedstawiające produkt.

Co ważne, klient może finalizować transakcję nie tylko klikając odnośnik do zewnętrznej witryny internetowej, ale także bezpośrednio na Facebooku. Dla niezdecydowanych portal przygotował jeszcze jedną możliwość: e-sklepowy okres próbny. Chcesz wiedzieć, czego oczekiwać po takim sklepie?

Funkcjonowanie e-sklepu na Facebooku. Czy to dobra chwila, by założyć sklep online?

Facebook udostępnił dedykowaną opcję zakładania sklepu na platformie społecznościowej. Służy do tego Menedżer sprzedaży, który jest dostępny dla każdego użytkownika, prowadzącego stronę firmową na platformie Facebook.

Menedżer sprzedaży to rozbudowana aplikacja, która pomaga przebrnąć przez proces tworzenia sklepu na Facebook. Można w nim edytować kolekcje, tworzyć nowe grupy produktów, uzupełniać zdjęcia, opisy i cenniki poszczególnych towarów.

Dodatkową funkcją jest możliwość zgrupowania kilku produktów w jeden obszar – dzięki temu klienci szybciej odnajdą się na platformie i znajdą konkretną rzecz do zakupu. Dostępność i globalność takiego sklepu jest nieporównywalna z innymi formami sprzedaży.

Czym charakteryzuje się funkcja sklep na Facebooku? Jak założyć sklep, który zafunkcjonuje?

To opcja dostępna w aplikacji Facebooka, dzięki której użytkownik może dostosować i zoptymalizować własny sklep internetowy, który będzie widoczny na platformie.

To użyteczna możliwość, biorąc pod uwagę ilość czasu spędzaną przez społeczność w mediach społecznościowych. Wejście na Facebooka ze sprzedażą własnych produktów jest znakomitą szansą na poszerzenie grona odbiorców, a co za tym idzie, zwiększenia wskaźnika sprzedaży.

Jak rozpocząć sprzedaż za pośrednictwem Facebooka?

Pierwszym krokiem do sukcesu jest poprawna konfiguracja sklepu. W Menadżerze sprzedaży wyszukujemy opcji „utwórz sklep”. Następnie dokonujemy zmiany parametrów dotyczących kanałów sprzedażowych, metod finalizacyjnych, a następnie podążamy za wskazówkami przekazywanymi przez formularz.

Kolejnym krokiem jest weryfikacja sklepu przez dział techniczny Facebooka. W niektórych przypadkach sprawdzanie może potrwać nawet kilkanaście dni. Po ok. dwóch tygodniach sklep powinien być widoczny w menedżerze firmy dostępnym z interfejsu użytkownika.

Mobilność jest w cenie. Szybkie ładowanie sklepu internetowego

Konfiguracja sklepu na Facebooku jest prosta i nie powinna być skomplikowana nawet dla nieopierzonych sprzedawców. Sklep, który jest osadzony bezpośrednio na globalnej witrynie, nie wymaga dokonywania dodatkowych przekierowywań.

Oznacza to, że oferta sprzedażowa ładuje się w mgnieniu oka, znacznie szybciej niż każda inna strona internetowa. Dużym plusem sklepów na Facebook jest kompatybilność i czytelność treści na zróżnicowanych urządzeniach. Ofertę można swobodnie przeglądać na komputerach osobistych, laptopach, smartfonach czy tabletach.

Wszędzie pojawi się zunifikowana, dobrze dopasowana oferta, ładująca się w mgnieniu oka. To sprawia, że sprzedaż produktów może być realizowana niezwykle sprawnie.

Jak założyć sklep na Facebooku?

Sprzedaż za pomocą Facebooka polega na uruchomieniu opcji „Sklep na Facebooku” z poziomu widoczności w swoim fanpage-u. Domyślnie opcja sklepu jest ukryta.

Nie jest to żadna złośliwość ze strony amerykańskiego hegemona social mediów, lecz czysty pragmatyzm. Całkowita liczba stron fanowskich jest tak duża, że wprowadzanie opcji sprzedażowej do każdej z nich byłoby po prostu nielogiczne.

Aby uruchomić swój własny sklep na Facebooku, musimy skorzystać z opcji „Ustawienia”. Po prawej stronie będą widoczne kolejne zakładki. Dół strony to stopka i przyciski nawigacyjne. Następnie przechodzimy do pola „Edytuj stronę”.

Spoglądamy na dostępne zakładki. Wyszukujemy, zjeżdżając coraz niżej (wybieramy zakładkę „Dodaj kartę”). Powinna nam się wyświetlić lista z dostępnymi opcjonalnymi zakładkami. Klikamy zakładkę sklep. Po kliknięciu „Dodaj kartę” zostaje on dodany do naszej strony na Facebooku.

Jest ona widoczna po lewej stronie, patrząc na witrynę główną naszego profilu firmowego.

Zarządzanie sklepem internetowym na Facebooku. Jak otworzyć sklep FB?

Proces opieki nad sklepem nie powinien stanowić trudności. Obsługa własnego sklepu internetowego na FB polega m.in. na sortowaniu zakładek, widocznych w lewej części menu fanpage’u. Od sposobu segregacji będzie zależeć, jaką funkcję w pierwszej kolejności zobaczą odwiedzający stronę. Jeśli zależy nam na wyeksponowaniu na samą górę naszego sklepu – zróbmy to. Jeśli jednak sklep jest czymś zupełnie pobocznym, ustępującym np. wydarzeniom, to wówczas zmieńmy hierarchię wyświetlania w jeszcze inny sposób.

Sprawdzamy opcję dodawania produktów do sklepu internetowego FB. Czy jest trudno?

W naszym facebookowym sklepie internetowym możemy dodawać produkty, których sprzedaż prowadzimy. Proces dodawania produktów do sekcji sklep może przebiegać w dwójnasób (podkreślamy, że dodawanie nie jest trudne).

Korzystamy zarówno z poziomu katalog, dodając ręcznie produkty w tej sekcji, bądź zarządzamy produktami na karcie „sekcja Sklep”. Obie te funkcje wiążą się z tym samym efektem: dodaniem jednego lub wielu produktów do fanpage’u.

Konfiguracja automatyczna. Jak używać katalogów? Automatyczne dodawanie asortymentu do sklepu

Kolejną możliwością jest dodawanie produktów za pomocą katalogu FB. Opcja umożliwia szybki import asortymentu z innych platform online. Obecnie obsługiwanych jest kilkanaście serwisów, z których można pobrać zestaw towarów, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych. Konfigurację przeprowadza się wchodząc w ustawienia katalogu, dokonując zmian w polu dodawania asortymentu do katalogu. Użytkownik ma dwie opcje: może ręcznie przesyłać informacje o produktach bądź zaimportować produkty korzystając z opcji „połącz platformę”.

Automatyczne uzupełnianie asortymentu w sklepie Facebook przyda się osobom, które posiadają przynajmniej kilka witryn internetowych. Ręczne wprowadzanie danych byłoby nie tylko nieintuicyjne, ale również zajmowałoby zbyt wiele czasu. Jeśli posiadamy katalog towarów, sporządzony np. w formacie arkusza kalkulacyjnego, możemy zaimportować te dane korzystając z katalogu Facebooka.

Klikamy opcję prześlij informację o produktach, po czym przechodzimy do uzupełniania pola „kto jest właścicielem katalogu”. Produkty można:

  • dodawać ręcznie,
  • użyć zestawienia danych,
  • połączyć sklep z Facebook Pixel.

Ręczne dodawanie produktów. Na czym polega?

Najszybciej zrobić to za pomocą dedykowanego narzędzia – Managera sprzedaży. To szczególnie polecana możliwość dla użytkowników, którzy wystawiają zaledwie kilkadziesiąt produktów na sprzedaż.

Po wejściu do menedżera należy przejść do katalogu, a następnie wybrać opcję „Przedmioty”. Z rozwijanego menu wybieramy funkcjonalność „Dodaj produkty”, a następnie dodajemy wybrane produkty. Powinniśmy jednocześnie posiadać wyraźne, atrakcyjne zdjęcie produktu, które zostało wykonane na białym tle.

Pamiętamy, by nie przekroczyć maksymalnego rozmiaru zdjęcia. Obecnie jest to 8 megabajtów. Poniżej wprowadzamy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wystawianego przedmiotu. Im precyzyjniej i konkretnej wypiszemy jego cechy do karty produktu, tym lepiej w kontekście promocji.

Opcje dodatkowe. Jak ręcznie skonfigurować sklep na Facebooku?

Niektóre opcje, które zostały udostępnione w sekcji ręcznego dodawania artykułów w sekcji katalog, przeznaczone są dla użytkowników prowadzących sprzedaż produktów wyłącznie w ramach handlu elektronicznego.

Dodatkowe opcje pojawiają się w sekcji „Utwórz warianty”. Opcja służy do modyfikowania interfejsu, który będzie się wyświetlał innym użytkownikom. Oznacza to, że możemy zmienić rozmiar, kolorystykę czy rodzaj konkretnego, wyświetlanego produktu.

Aby poprawnie zakończyć proces ręcznego dodawania produktów do katalogu, należy skorzystać z opcji „Zakończ”, uzupełniając wcześniej wszystkie wymagane pola w formularzu.

Czy warto założyć sklep na Facebooku? Jak działa sklep?

Sklep na Facebooku to znakomita możliwość na poszerzenie kanałów sprzedaży. Korzyści płynące z otworzenia takiego miejsca są niewątpliwe. Możesz nie tylko rozszerzyć zasięg swojej sprzedaży na większe grono odbiorców, ale także zaproponować im atrakcyjny sposób nabywania produktów.

Internauci mogą dokonać zakupu nie opuszczając mediów społecznościowych. Jeśli reklama zaciekawi użytkownika, będzie mógł on za pomocą kilkunastu kliknięć zamówić produkt, który niezwłocznie znajdzie się pod wprowadzonym adresem.

Zalety prowadzenia sprzedaży z wykorzystaniem Facebooka

  • Możemy zmodyfikować ręcznie opis produktu, dzięki czemu zwięzły tekst zachęci przeglądających do poznania nowej oferty naszej firmy;
  • Karta sklepu umożliwia dowolną modyfikację katalogu produktów. To sprawia, że jesteśmy w stanie edytować asortyment sklepu w czasie rzeczywistym.
  • Zwykły sklep internetowy jest toporny w działaniu. Odświeżając stronę internetową musimy nierzadko czekać kilkanaście sekund, aż zostanie ona prawidłowo załadowana. W przypadku Facebooka wszystko odbywa się w mgnieniu oka. To za sprawą nowoczesnych serwerów, zapewniających maksymalną przepustowość danych.
  • W sklepie internetowym, umiejscowionym na innej witrynie, nie wszystko będzie wyświetlać się w sposób prawidłowy. Poszczególne produkty (i ich zdjęcia) mogą wczytywać się dosyć długo, co zniechęci potencjalnych odbiorców. Facebook jest gwarancją prawidłowego funkcjonowania, bez znaczenia z jakich urządzeń korzystamy.
  • Sklepy na FB cieszą się niegasnącą, największą popularnością online. To oznacza, że w sklepie możesz umieścić dokładnie te same produkty i cieszyć się z ich zintensyfikowanej sprzedaży.

Prowadzenie sklepu online. Co jeszcze warto wiedzieć?

Sklep może zostać skonfigurowany tak, aby przyjmował płatności bezpośrednio z poziomu Facebook lub Instagram. Opcja jest określona jako „funkcja przejścia do kasy”, dzięki której odwiedzający mogą dokonać finalizacji transakcji bez przekierowania do oficjalnej strony internetowej sklepu.

Dodatkowo, możemy modyfikować walutę transakcyjną. Wybór waluty dokonuje się z poziomu Ustawień Pay.

Czy warto założyć sklep na Facebooku? Produkt, który znajdzie swojego odbiorcę.

Według nas: tak. To niezwykle użyteczna funkcja sprzedażowa, dzięki której rozszerzymy zasięg oddziaływania naszej firmy.

W utworzeniu sklepu pomoże nam intuicyjny formularz, dzięki któremu ustanowimy odpowiednie oznaczanie produktów. Reklamowane produkty będą pojawiać się między publikowanymi postami. To zaś sprawi, że reklama nie będzie dla naszych przyszłych klientów zbyt natarczywa.

Reklamując swoją stronę sprzedażową klientom pamiętaj, aby używać języka korzyści i w jak największym stopniu zachęcać do skorzystania z usługi.

Prowadzenie sklepu na Facebooku. Jak usunąć sklep?

W aspekcie funkcjonowania samego sklepu dużą rolę spełnia regulamin handlowy. Zgodnie z zapisami dokumentu, możemy zrezygnować z prowadzenia sklepu na Facebooku w każdym momencie.

Odpowiedni opcja anulowania sprzedaży znajduje się bezpośrednio w menedżerze firmy. W razie problemów związanych ze sprawami nietypowymi do usług użytkownika pozostaje serwis FB.

Podsumowanie. Możesz stworzyć fanpage z korzyściami dla klientów i dla samego siebie

Usługi tworzenia sklepów z aplikacjami FB biją rekordy popularności. Jeśli chcesz wypromować swój sklep, nie wydając grubych tysięcy na reklamy, sam Facebook może okazać się w pełni wystarczający.