Czym jest digital marketing i dlaczego jest ważny?

Digital marketing, czyli marketing cyfrowy obejmuje swoimi działaniami urządzenia cyfrowe, a także internet. To zatem pojęcie o szerszym znaczeniu niż marketing internetowy. Postaw na digital marketing, ale ze świadomością, na czym polega i jakie korzyści może Ci przynieść. Przeczytaj dalszą część artykułu i dowiedz się, co możesz uzyskać dzięki digital marketingowi.

Co to jest digital marketing?

Digital marketing jest działalnością reklamową, która opiera się na formatach cyfrowych. Wykorzystuje on cyfrowe kanały komunikacji z potencjalnymi klientami, a także klientami. Reklama z wykorzystaniem marketingu cyfrowego nie jest nakierowana wyłącznie na zwiększenie sprzedaży. Chodzi również o zbudowanie bazy stałych klientów, wzmocnienie pozycji marki na rynku, zwiększenie rozpoznawalności i wykreowanie wizerunku eksperta. Aby cyfrowy marketing mógł realizować wymienione wyżej cele, specjaliści wykorzystują różne cyfrowe kanały. Wymienić można zatem:

  • content marketing,
  • SEO (ang. Search Engine Optimization),
  • płatne kampanie reklamowe Google Ads,
  • e-mail marketing,
  • social media,
  • aplikacje mobilne,
  • marketing automation.

Jak zatem widzisz w ramach digital marketingu prowadzonych jest sporo działań marketingu internetowego.

Czym jest content marketing?

Kluczowy dla relacji z odbiorcami jest odpowiedni content. Warto zainwestować zatem w marketing treści. Pozwala on nie tylko budować relacje, ale również dzielić się z potencjalnymi oraz aktualnymi klientami wartościową wiedzą. Działania marketingowe tego typu polegają zatem na tworzeniu treści, a także jej dystrybucji oraz promocji marki. Odpowiednio prowadzone działania reklamowe z zakresu content marketingu mają bardzo duży wpływ na poziom sprzedaży. Dla przykładu użytkownicy wyszukiwarki internetowej bardzo często poszukują rzetelnych źródeł wiedzy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pośród wysokiej jakości treści umieścić również polecenie konkretnego usługodawcy lub sprzedawcy. Ponadto samo dostarczenie wysokiej jakości contentu to doskonała reklama firmy w przypadku, gdy dzieje się to na jej witrynie. Działania reklamowe w postaci marketingu treści przybierają często formę:

  • artykułów,
  • filmików,
  • prezentacji multimedialnych,
  • webinarów,
  • wykresów,
  • grafik.

Digital marketing to działania wielopłaszczyznowe i oczywiście nie ogranicza się on jedynie do content marketingu. Zdecydowanym atutem marketingu treści jest fakt, że buduje on markę, angażuje użytkowników oraz edukuje.

Co to jest SEO?

Aby grupy docelowe mogły dotrzeć do twojego produktu lub usługi, konieczne jest również osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Cyfrowy marketing polega zatem również na działaniach SEO (ang. Search Engine Optimization). To inaczej pozycjonowanie stron internetowych.

Opisywana forma digital marketingu dzieli się na działania:

  • SEO On Site oraz
  • SEO Off Site.

W tym pierwszym przypadku digital marketing pozwala na optymalizację strony internetowej, działając w jej obrębie. W związku z tym brane są pod uwagę między innymi aspekty takie jak: jakość kodu źródłowego, treści na stronie, wydajność (szybkość ładowania się witryny), responsywność (dostosowanie do ekranów urządzeń mobilnych), rozmiar witryny i multimediów, odpowiednie adresy URL i wiele więcej.

Z kolei SEO Off Site to działania, które wykonywane są poza witryną klienta. Przede wszystkim jest to pozyskiwanie linków. Odpowiadają one bowiem za wiarygodność strony internetowej. Spora ilość wartościowych linków jest traktowana przez algorytm wyszukiwarki jako pewnego rodzaju rekomendacje.

Prowadzone działania bardzo często poprzedzone są audytem SEO. Dzięki audytowi specjaliści wiedzą, jakie są słabe oraz mocne punkty witryny. Z kolei na podstawie sporządzonego raportu możliwe jest opracowanie długofalowej strategii pozycjonowania. Możesz być pewien, że specjaliści z dobrej agencji, wykonując dla Twojej marki działania SEO, sprawią, że uzyskasz długofalowe efekty tej usługi.

Kampanie Google Ads

Digital marketing to również wykorzystanie kampanii Google Ads (dawniej Google Adwords). Tym sposobem możliwe jest wyświetlenie reklamy tekstowej lub produktowej w wyszukiwarce. Za pomocą tego typu kampanii możliwe jest również eksponowanie reklam graficznych (banerów) w sieci reklamowej Google Display Network. Do Google Ads trzeba zaliczyć również reklamy wideo w portalu YouTube.

W sytuacji, gdy decydujesz się na reklamę w wyszukiwarce, Twoja strona www będzie wyświetlać się na pierwszej, drugiej, trzeciej albo czwartej pozycji wszystkich wyników w Google i zostanie oznaczona hasłem „Reklama”. Jeżeli zdecydujesz się promować swoją witrynę za pomocą tekstowych reklam, będą one również oznaczane jako „linki sponsorowane w Google” oraz „reklama płatna w Google”. Reklama Twojej strony www będzie wyświetlać się pod konkretne słowa kluczowe. Dla przykładu, jeżeli prowadzisz sklep internetowy z odzieżą damską, link do niego może pojawiać się u góry wyników wyszukiwania po wpisaniu przez użytkowników „odzież damska”.

Aby możliwe było osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w tym zakresie digital marketingu, warto skorzystać z usług specjalistycznej agencji. Podobnie zresztą jak w przypadku pozostałych wymienionych tutaj elementów digital marketingu.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest jedną z form digital marketingu. Wykorzystuje on do promocji skrzynki pocztowe. Są one także nośnikami komunikatów, które przekazuje Twoja marka. Dzięki e-mail marketingowi możliwe jest zbudowanie długofalowej relacji. Koniecznie jednak trzeba zadbać o to, aby reklamy kierowane za pomocą tego kanału były w odpowiedni sposób skonstruowane. Jeżeli chcesz, aby przekaz reklamowy od Twojej marki docierał do grupy odbiorców właśnie za pomocą e-mail marketingu, szybko docenisz go za:

  • bezpośredni kontakt,
  • potencjał sprzedażowy,
  • mierzalność rezultatów,
  • interaktywność.

Specjaliści z agencji digital marketingowej doskonale wiedzą, w jaki sposób prowadzić działania za pomocą wiadomości e-mail, aby Twoja marka zanotowała jak największe korzyści. Sporym atutem skorzystania z usług specjalisty jest również dostęp do szczegółowych i jasnych analiz wyników kampanii.

Social media marketing

Grupa działań marketingowych, których celem jest między innymi wygenerowanie ruchu na stronie www to tak zwany social media marketing. W jego ramach specjaliści z agencji wykorzystują między innymi następujące media społecznościowe:

  • Facebook,
  • LinkedIn,
  • Twitter,
  • YouTube,
  • Instagram,
  • TikTok.
  • Snapchat.

Bardzo często marketing na portalach społecznościowych polega na dobrze opracowanej strategii marketingu wirusowego. Przy wsparciu specjalistów z zakresu digital marketingu wdrożenie jakichkolwiek działań na tej płaszczyźnie zawsze jest oparte na przemyślanej analizie i rozplanowaniu. Platforma Facebook lub na przykład LinkedIn wymaga prowadzenia profili z uwzględnieniem każdego aspektu. Social media marketing to zatem również odpowiadanie na pytania oraz komentarze, a także pokazywanie, że Twojej marce naprawdę zależy na jej odbiorcach.

Reklama aplikacji

Reklamy, które promują instalacje aplikacji mobilnych, zawierają link do aplikacji w Google Play albo Apple App Store. Mogą być one wyświetlane zarówno w sieci wyszukiwania, jak i w sieci reklamowej Google oraz w YouTube. Najczęściej taka forma przekazu reklamowego pozwala na instalowanie aplikacji bezpośrednio z reklamy. Dwa podstawowe typy opisywanych reklam to:

  • promowanie instalacji aplikacji,
  • reklamy, które angażują użytkowników.

Ten pierwszy rodzaj omówiliśmy powyżej, natomiast reklamy, które angażują użytkowników, mają za zadanie zachęcenie ich do powrotu do aplikacji, a także wykonania pożądanych działań. Promowanie instalacji aplikacji jest znacznie częściej pojawiającą się w internecie reklamą.

Marketing cyfrowy — marketing automation

Marketing automation to usługa, która polega na zautomatyzowaniu działań, takich jak między innymi:

  • przygotowywanie propozycji,
  • polecanie materiałów,
  • przypominanie o wydarzeniach,
  • przekierowywanie na witryny.

System marketing automation wykorzystuje w swoim działaniu między innymi następujące kanały:

  • e-mail,
  • web push, mobile push,
  • www,
  • aplikacje mobilne,
  • media społecznościowe,
  • komuikatory.

Dzięki tej usłudze możliwe jest pozbycie się między innymi problemów związanych z porzuconymi koszykami w sklepie internetowym. To jednak tylko niewielka część całego potencjału tego elementu digital marketingu.

Jakie zalety ma marketing cyfrowy?

Zalety digital marketingu to między innymi wiele kanałów oddziaływania na odbiorców, a także budowa profesjonalnego wizerunku. Opisaliśmy powyżej tylko niektóre dostępne online metody. Jak jednak wspomnieliśmy, marketing cyfrowy to również działania poza Internetem. Prowadzone spójnie kampanie docierają do odbiorców z każdej strony. Są jednak na tyle subtelne i stonowane, że potencjalni klienci nie traktują ich jako natrętne.

Dzięki digital marketingowi możliwe jest nie tylko przyciągnięcie klientów, ale również zadbanie o jak najlepszy obraz marki. Spójnie prowadzone kampanie content marketingowe, reklama w social mediach oraz SEO sprawiają, że kształtuje się wizerunek firmy wiarygodnej oraz fachowej.

Zdecydowaną zaletą opisywanych działań jest również mierzalność efektów. W związku z tym możesz otrzymywać informacje na temat każdego aspektu usług. Narzędzia analityczne pozwalają także planować dalsze kampanie marketingu cyfrowego. Dzięki temu wiesz, że specjaliści nie działają „po omacku”. W ten sposób eksperci z agencji dowiadują się, co jeszcze mogą zrobić dla zwiększenia zasięgu, a także przekonania konsumentów do zakupu konkretnych produktów lub usług. Szczegółowe analizy są aktualnie podstawą wszystkich elementów digital marketingu.

Warto również pamiętać o tym, że wykorzystanie opisywanej formy marketingu daje możliwość personalizacji przekazu reklamowego. W związku z tym skuteczne targetowanie jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Twoja marka dociera właśnie tam, gdzie powinna dotrzeć. Różne wersje reklam i przypisywane do nich inne stawki to bardzo często spotykana praktyka także w marketingu cyfrowym. Ma to oczywiście związek z odpowiednią analizą i segmentacją grup odbiorców.

Czym jest digital marketing — podsumowanie

Marketing tradycyjny jest zastępowany przez nowoczesne technologie. Biznes ewoluuje razem z postępem technologicznym, a w związku z tym konieczne staje się wykorzystanie nowoczesnych form reklamy. Dzięki cyfrowemu marketingowi możliwe jest dotarcie do szczegółowo wybranej grupy odbiorców. Odpowiednio ukierunkowana reklama pociąga za sobą ogromne zyski. Prowadzenie działań w opisywanym zakresie wymaga jednak ogromnej praktyki, wiedzy i umiejętności. Na szczęście Twoją markę może w tym wesprzeć specjalistyczna agencja digital marketingu. Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem z oferty, koniecznie skontaktuj się z nami! W sytuacji, gdy masz jakieś pytania dotyczące naszych usług, również zachęcamy do kontaktu!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    W czym możemy Ci pomóc?

    Adres sklepu lub strony internetowej:
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    Cele kampanii SEO:
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?
    Wybierz zakres audytu:
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?
    Opisz zakres audytu:
    Jak możemy się skontaktować?

    Imię*

    Firmowy adres email*

    Numer telefonu*

    Pełna nazwa firmy*

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.