Czy warto założyć sklep WordPress z WooCommerce?

WooCommerce to darmowa wtyczka dostępna dla właścicieli biznesów e-commerce. Plugin typu open source został stworzony, aby bezproblemowo zintegrować się z WordPressem.

W branży handlu internetowego ogromna liczba witryn jest oparta o ten system, a poradniki WooCommerce cieszą się sporym zainteresowaniem.Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy, koniecznie zapoznaj się z informacjami na temat WooCommerce.

Najważniejsze aspekty WooCommerce. Jaki mają wpływ na sklep internetowy?

Wtyczka WooCommerce pozwala na prostą, a także intuicyjną obsługę sklepów internetowych na platformie WordPress. Nawet osoby bez doświadczenia szybko opanowują zarówno podstawy WordPressa, jak i podstawy wtyczki WooCommerce.

Wymieniając ważne aspekty opisywanego systemu do obsługi stron e-commerce, warto wspomnieć o:

  • uniwersalności WooCommerce,
  • przystosowaniu do SEO,
  • szerokich możliwościach personalizacji i konfiguracji w WooCommerce,
  • cały czas rozwijanym i aktualizowanym systemie,
  • pełnym bezpieczeństwie sklepu opartego o WooCommerce i stosowaniu szyfrowania SSL, a także,
  • przeznaczeniu dla małych i średnich sklepów.

Uniwersalność sklepu internetowego WooCommerce

Każdy właściciel sklepu internetowego może skonfigurować wtyczkę WooCommerce zgodnie ze swoimi oczekiwaniami dotyczącymi budowania i utrzymania sklepu.

Przy pomocy wtyczki WooCommerce możliwe jest stworzenie niemal każdego sklepu internetowego. Dla przykładu system jest niezawodny, gdy chcesz prowadzić:

  • sklep internetowy, który sprzedaje i wysyła fizyczne produkty,
  • dystrybucję produktów wirtualnych – na przykład szkoleń na wideo,
  • system dystrybucji i rezerwacji biletów,
  • system dystrybucji subskrypcji – na przykład jakiejś usługi
  • system rezerwacji usług stacjonarnych – na przykład rezerwacji wizyt u masażysty.

Jeżeli w trakcie tworzenia sklepu internetowego opartego o WooCommerce dojdziesz do wniosku, że brakuje Ci funkcjonalności pluginu, możesz spokojnie wesprzeć się innymi wtyczkami. Możliwość niemalże dowolnego dostosowania ogromnej liczby wtyczek do WooCommerce i WordPressa skutecznie usprawnia wszystkie procesy prowadzenia sprzedaży.

Jeżeli chodzi o rozmaite wtyczki, rozszerzenia oraz aktualizacje do WordPressa, nowe wersje wychodzą bardzo często i regularnie. Dostępne są zarówno bezpłatne, jak i odpłatne modyfikacje. Koszty oprogramowania nie muszą być duże, abyś mógł skutecznie generować zyski w niemal każdej branży e-commerce.

Wtyczka WooCommerce gwarantuje zatem prawdziwą uniwersalność i bardzo wiele możliwości tworzenia sklepów internetowych.

Sklep internetowy Woocommerce i jego przystosowanie do SEO

WordPress i WooCommerce to połączenie bardzo przyjazne wszelkim działaniom związanym z pozycjonowaniem stron internetowych.

WooCommerce zdecydowanie „lubi się” z algorytmami wyszukiwarki Google, a co za tym idzie uruchomienie sklepu WooCommerce, można zrobić z przytupem, to znaczy względnie szybko znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania organicznego.

WooCommerce jest także wtyczką responsywną. Oznacza to, że strony internetowe dopasowują się do wielkości ekranów o bardzo zróżnicowanych rozmiarach. Fakt, że WooCommerce daje możliwość wyświetlania Twojego sklepu na każdym typie urządzenia, sprawia, że algorytmy Google doceniają nowoczesność i użyteczność witryny.

W Twoim sklepie WooCommerce obecne będą zabezpieczenia w postaci protokołu SSL, co sprawi, że Twoi klienci nie będą się martwić o bezpieczeństwo swoich danych. Często aktualizując WordPress i WooCommerce, znacząco podniesiesz bezpieczeństwo swojego sklepu. Dzięki zaangażowaniu użytkowników błędy są bardzo szybko naprawiane. Aktualizowanie plików WordPressa, WooCommerce i innych ważnych wtyczek sprawia, że sklep internetowy nie jest podatny na przykład na działanie hakerów.

Szerokie możliwości personalizacji w WooCommerce

Dzięki budowaniu sklepu internetowego w oparciu o WooCommerce możliwe jest uzyskanie dostępu do ogromnej liczby pluginów, opcji konfiguracyjnych, a także na przykład motywów graficznych. Sklepy internetowe mogą zatem sprzedawać dowolny rodzaj produktów.

Firmy e-commerce mogą specjalizować się na przykład w sprzedaży produktów na wymiar. W takiej sytuacji ogromne możliwości personalizacji i konfiguracji pozwalają klientom dokonać satysfakcjonujących zakupów. Klient odwiedzając Twój sklep internetowy, może krok po kroku skonfigurować zamawiane produkty, a następnie otrzymać przesyłkę wybranym kurierem.

Sklep WooCommerce pozwala także na dowolną modyfikację wyglądu. Popularność WooCommerce wynika między innymi z tego, że korzystając z ogromnych możliwości konfiguracji, właściciel może w stu procentach zadbać o wygląd sklepu. Atrakcyjny wygląd witryny oznacza także podniesienie poziomu User Experience.

Jeżeli zatem zdecydujesz się na sklep internetowy WooCommerce, przyciągniesz klientów nie tylko bogatą ofertą, ale również własną domeną – łatwą do zapamiętania -oraz ogromnymi możliwościami konfiguracji i personalizacji produktów.

Jeżeli zastanawiasz się, czy koszty uruchomienia sklepu nie będą zbyt wysokie lub czy wraz z zawarciem podstawowych wtyczek na stronie e-commerce, otrzymasz możliwości konfiguracji na wystarczająco wysokim poziomie, możesz skorzystać z porad specjalistów np. na forach.

Wsparcia może udzielić Ci również pomoc techniczna WooCommerce. W przypadku WooCommerce pomoc znajdziesz wszędzie. Warto o tym pamiętać porównując wtyczki do e-commerce i rozglądając się za innymi systemami.

Cały czas rozwijany i aktualizowany system WooCommerce

Dzięki pracy ekspertów WordPressa, a także specjalistów od WooCommerce, zarówno wtyczki darmowe, jak i wtyczki komercyjne bazują na bardzo praktycznych i sprawdzonych rozwiązaniach. Deweloperzy bardzo często mają wieloletnie doświadczenie w tworzeniu rozszerzeń tego typu.

Liczba dodatków do WooCommerce jest naprawdę ogromna. Stale aktualizowane wtyczki komercyjne sprawiają, że liczba odnowień poszczególnych licencji jest imponująca i stanowi to źródło dużego dochodu dla osób odpowiedzialnych za produkcję i dystrybucję pluginów.

Setki rozszerzeń WordPressa i WooCommerce sprawiają, że nie brakuje osób, które chcą przenieść swoją sprzedaż do opisywanego pluginu typu open source zintegrowanego z WordPressem.

Najnowsze wersje wtyczek nie tylko dodają nowe funkcje przydatne w procesie prowadzenia sklepu, ale również naprawiają błędy oraz znalezione przez użytkowników luki bezpieczeństwa. Charakter WooCommerce determinuje nastawienie na ciągły rozwój, a szeroka dostępność wtyczek darmowych pozwala tanio uruchomić sklep internetowy.

To ile kosztuje uruchomienie sklepu WooCommerce, zależy jednak też od wybranego hostingu. Być może korzystanie z niektórych platform abonamentowych byłoby tańsze dla osoby, która chce prowadzić sklep internetowy, jednak instalacja WooCommerce sprowadza ogromne możliwości do Twojego biznesu. WooCommerce posiada setki rozszerzeń, a wszystkie z nich są na bieżąco aktualizowane, ulepszane i rozwijane.

Dedykowane wsparcie techniczne osób, które tworzą dodatki do WooCommerce, sprawia, że stworzenie sklepu może być ucieleśnieniem nawet najbardziej zaawansowanych pomysłów na biznes. Na stronie internetowej WP Desk jest możliwość skorzystania z bardzo wielu wtyczek dla sklepu WooCommerce.

Pełne bezpieczeństwo gwarantowane przez sklep WooCommerce

Odpowiedzialny proces budowania sklepu to między innymi: instalacja najnowszego WordPressa, instalacja WooCommerce i regularne aktualizowanie tej wtyczki, wybór odpowiedniego serwera FTP, a także zapewnienie protokołu SSL.

Aby nie doszło do negatywnych zdarzeń, takich jak na przykład kradzież wrażliwych danych przez osoby trzecie, wszystkie realizowane w ramach prowadzenia sklepu pomysły powinny być odpowiedzialne i przemyślane.

Warto zmieniać co jakiś czas hasło do WordPressa, na serwer FTP oraz na pocztę elektroniczną, aby zapobiegać próbom włamań do internetowego sklepu WooCommerce. Inwestycja finansowa, taka jak otworzenie sklepu internetowego wymaga korzystania z niezawodnych rozwiązań. Opisywana wtyczka WooCommerce jest jednym z nich.

Do uruchomienia sklepu internetowego musimy użyć systemu zarządzania treścią, wtyczek i rozszerzeń, które chronią nasz sklep i prywatność użytkowników. W tym wypadku hosting, który gwarantuje stabilne działanie, również jest ważny.

Przeznaczenie WooCommerce dla małych i średnich sklepów

Z bardzo wielu powodów WooCommerce jest świetnym pluginem dla małych, a także średnich sklepów internetowych. Opisywany system jest także bardzo ciekawą opcją dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę w branży handlu internetowego.

Dlaczego WooCommerce jest świetny dla nowych osób w branży?

WooCommerce ma naprawdę łatwą i intuicyjną obsługę. Dzięki temu nowe osoby nie pogubią się, zarządzając swoim biznesem i będą umiały na przykład sprawnie dodawać nowe produkty, kategorie i treści. Z pewnością większa inwestycja finansowa nie jest konieczna, gdy zdecydujemy się na wspomnianą wtyczkę typu open source.

Kolejnym atutem przemawiającym za tym, że WooCommerce jest świetnym systemem dla nowych osób w handlu internetowym, jest fakt, że system ten nie wymaga dużej przestrzeni dyskowej na hostingu. Nie można tego powiedzieć na przykład o PrestaShop lub Magento.

Zarówno WooCommerce, jak i WordPress są darmowe, a zatem nie wymagają inwestowania pieniędzy. Osoba nowa może nie chcieć ryzykować inwestowaniem dużych kwot lub po prostu nie mieć jeszcze środków.

Dlaczego nie polecamy WooCommerce do tworzenia i zarządzania bardzo dużymi sklepami internetowymi?

Uruchomienie na WooCommerce sklepu zawierającego kilkaset lub kilka tysięcy produktów może nie być najlepszym rozwiązaniem. Płynność takiej strony internetowej może bowiem na tym ucierpieć.

Obsługa kilkudziesięciu lub kilkuset zamówień przez panel zarządzania WooCommerce jest naprawdę skomplikowana.

Z wymienionych powodów WooCommerce najlepiej sprawdza się w przypadku małych oraz średnich firm e-commerce.

Na co jeszcze pozwala WooCommerce?

Ogromna liczba opisanych rozszerzeń do WooCommerce sprawia, że możliwości tego systemu są niemal nieograniczone.

Poniższe zestawienie to wtyczki, które można odnaleźć na stronie internetowej WP Desk.

Wtyczki do WooCommerce z WP Desk

  • Allegro WooCommerce,
  • DPD WooCommerce,
  • Ceneo Zaufane Opinie WooCommerce,
  • DotPay WooCommerce,
  • DHL WooCommerce,
  • eNadawca Poczta Polska WooCommerce,
  • Faktury WooCommerce,
  • Freshsmall WooCommerce,
  • Flexibe Shippiing Lokalizacje WooCommerce,
  • Freshsmall WooCommerce,
  • InPost WooCommerce,
  • oraz wiele innych wtyczek.

Możliwość wygodnej integracji z zewnętrznymi stronami internetowymi i usługodawcami jest bardzo pożyteczna. Z pewnością wymienione rozwiązania przyczynią się do poprawy User Experience na stronie internetowej Twojego sklepu, a także pozytywnie wpłyną na decyzje zakupowe.

Podsumowanie informacji na temat założenia sklepu na WooCommerce i WordPressie

Jeżeli zaufasz naszej rekomendacji produktów, takich jak na przykład wtyczka WooCommerce, zwiększysz swoje szanse w rywalizacji z konkurencyjnymi sklepami internetowymi, a także użytkownikami w serwisie aukcyjnym, którzy wystawiają przedmioty na sprzedaż. Dzięki temu Twoje zyski znacząco wzrosną, a niedługo będziesz mógł jeszcze bardziej rozwinąć swój biznes e-commerce.

W procesie prowadzenia sprzedaży bardzo przydatne są rozwiązania oferowane przez WooCommerce. Sam fakt popularności Google Merchant Center oznacza, że ludzie bardzo chętnie zaopatrują się w sklepach internetowych.

Spora liczba sklepów internetowych, które są oparte o bardzo różne systemy, oznacza ogromną konkurencję w prawie każdej branży. Jeżeli chcesz nie tylko utrzymać swój sklep internetowy przy życiu, ale również cieszyć się jego sukcesem, zdecyduj się na WooCommerce.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój biznes oparty o WooCommerce zaczął generować dla Ciebie gigantyczne zyski.

Jeżeli nie planujesz otworzenia ogromnego sklepu internetowego, a raczej chcesz zainwestować w małych lub średnich rozmiarów stronę internetową, połączenie WooCommerce i WordPressa to strzał w dziesiątkę.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    [step title "W czym możemy Ci pomóc?"]

    [group group-adres-url]
    Adres sklepu lub strony internetowej:

    [/group]

    [group group-google-ads]
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    [/group]

    [group group-facebook-ads]
    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    [/group]

    [group group-tiktok-ads]
    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    [/group]

    [group group-allegro-ads]
    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    [/group]

    [group group-seo]
    Cele kampanii SEO:

    [/group]

    [group group-marketing-automation-kanaly]
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?

    [/group]

    [group group-marketing-automation]
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?

    [/group]

    [group group-social-media]
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?

    [/group]

    [group group-social-media-facebook]
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-instagram]
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-tiktok]
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-youtube]
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-twitter]
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-pinterest]
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-linkedin]
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-cele]
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?

    [/group]

    [group group-audyt]
    Wybierz zakres audytu:

    [/group]

    [group group-audyt-cele]
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?

    [/group]

    [group group-audyt-inne]
    Opisz zakres audytu:

    [/group]

    [step title "Jak możemy się skontaktować?"]

    Imię *

    Firmowy adres email *

    Numer telefonu *

    Pełna nazwa firmy *

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.