Czy warto założyć sklep internetowy oparty o Magento?

Sprzedaż internetowa w ostatnich latach notuje skokowe wzrosty. Na zakupy online w 2020 roku w Polsce zdecydowało się prawie 3/4 internautów. To znacząca zwyżka ilościowa, biorąc pod uwagę wcześniejsze okresy statystyczne. Tendencja dotycząca intensyfikacji sprzedaży online rokrocznie rośnie.

Ze względu na uwarunkowania pandemiczne z zakupów online w 2021 roku skorzystało jeszcze więcej osób. Jak uczynić handel internetowy dobrze prosperującym biznesem? Przede wszystkim należy ulokować e-sklep na sprawdzonej i wiarygodnej platformie sprzedażowej. Wskazujemy, jakimi cechami charakteryzuje się jedna z nich – Magento.

Co to jest Magento?

Magento to jedna z najczęściej wykorzystywanych platform do handlu internetowego. Stanowi funkcjonalny i użyteczny system e-commerce, który jest oparty na technologii Open Source. Magento wspiera sprzedaż w kanałach internetowych zarówno dla niewielkich, jak i średnich przedsiębiorstw działających w branży e-commerce.

Platforma w standardowej wersji jest bezpłatna i nie wymaga od użytkownika ponoszenia jakichkolwiek opłat za użytkowanie licencji. Możliwości związane z darmowym użytkowaniem są naprawdę szerokie. Dla najbardziej wymagających biznesów stworzono także płatną alternatywę, figurującą pod nazwą Magento Commerce. Pozwala ona na efektywne i funkcjonalne przeprowadzanie skomplikowanych procesów sprzedażowych.

Magento 2. Początki funkcjonowania

Dziś Magento jest już rozpoznawalną marką na rynku systemów e-commerce. Początki działalności Magento sięgają roku 2007. Kilkanaście miesięcy później została wydana pierwsza oficjalna wersja systemu, nazwana jako Magento 1.0. Po upływie kilku lat rozpoczęto prace nad nowym systemem, odpowiadającym zmieniającym się potrzebom sprzedaży internetowej.

Handel online stał się globalny i intensywny, wobec czego należało wypracować nowe, bardziej użyteczne funkcjonalności platformy. Tak powstała Magento 2, która od 2015 roku stanowi prężnie działającą platformę do kreowania systemów e-commerce. Duży sukces marki związany jest także z nabyciem jej przez renomowaną firmę Adobe, która trzyma pieczę nad rozwojem Magento.

Platforma Magento i jej cechy

Użytkownicy Magento doceniają platformę za jej olbrzymią uniwersalność. Stanowi ona bowiem wsparcie zarówno dla niewielkich e-biznesów, jak i dużych sieci sprzedażowych.

Warunkiem do wykorzystania jej potencjału jest konieczność posiadania rozbudowanych umiejętności programistycznych. Warto zwrócić uwagę na pięć podstawowych cech, determinujących jej standardowe funkcje.

  1. Magento Open Source. Platforma w wersji podstawowej działa w oparciu o w pełni elastyczną architekturę Open Source, dzięki czemu nad rozwojem Magento czuwają doświadczeni programiści, którzy sami korzystają z jej funkcji. Użytkownik dostaje dostęp do rozbudowanych platform sprzedażowych bez konieczności ponoszenia kosztów licencyjnych.
  2. Różnorodne opcje funkcjonalne. Magento 2 posiada wiele funkcjonalności, z możliwością dostosowywania gadżetów i modułów do osobistych preferencji użytkownika. Korzystający może korzystać z gotowych modułów, bądź spersonalizować istniejące, dostosowując je do własnych możliwości.
  3. Dostosowanie do różnych urządzeń, także w wersji mobilnej. Magento 2 działa nie tylko na desktopach, ale jest zoptymalizowana do urządzeń mobilnych. Dzięki temu klienci mogą wygodnie dokonywać zakupów online za pomocą własnego smartfona. Opcja ta ułatwia sprzedaż klientom mobilnym, których odsetek wśród kupujących systematycznie rośnie.
  4. Możliwość połączenia platformy z innymi systemami. Magento może współgrać z różnorodnymi systemami typu ERP i CRM. Platforma umożliwia integrację sklepu z największymi portalami społecznościowymi czy portalami z porównywarkami cenowymi i jego wyróżnienie. Oferuje elastyczność i dopasowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych.
  5. Statystyka i raportowanie. Użytkownik uzyskuje dostęp do wartościowych danych analitycznych, dzięki czemu może monitorować działania dotyczące np. potencjału sprzedaży. Istnieje także możliwość integracji Magento z zewnętrznymi narzędziami do analizy. Rozbudowana analityka pozwala na dokładne śledzenie m.in. skonkretyzowanych zachowań użytkowników.

Dla kogo skierowana jest oferta Magento 2?

Magento Open Source to darmowy system wsparcia dla sklepów internetowych, który działa na zasadach otwartego kodu źródłowego. Wersja jest systematycznie wspierana przez aktywnych użytkowników, tworzących nowe gadżety, moduły i praktyczne rozwiązania dostępne dla ogółu społeczności.

Wersja biznesowa Magento Commerce skierowana jest dla dużych przedsiębiorców, potrzebujących konkretnych odpowiedzi na globalne pomysły. Magento 2 to platforma wspierająca działania e marketingowe dla:

  • podmiotów prywatnych, sprzedających swoje towary;
  • firm, działających jako e-sklepy;
  • sieci sprzedażowych, oferujących szerokie spektrum towarów;
  • podmioty, dla których istotny jest e-procurement;
  • podmioty, chcące znaleźć optymalne oprogramowanie obniżające koszty obsługi sklepu.

Konfiguracja i działanie Magento. Sklep internetowy w oparciu o rozwiązania platformy

Platforma Magento stanowi ważny aspekt w kontekście wdrożenia systemów marketing automation, ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci. Osiągnięcie zadowalających rezultatów jest jednak możliwe w wyniku dywersyfikacji działań marketingowych.

W naszej ofercie znajduje się nie tylko wdrożenie systemu Magento do sklepu internetowego, ale także optymalizacja stron sklepu czy zastosowanie działań wsparcia. W kontekście zwiększenia rentowności podmiotu e-commerce ważna jest także profesjonalna optymalizacja konwersji czy dbałość o prawidłowe pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania.

Czym wyróżnia się Magento na tle konkurencji?

Wdrożenie platformy Magento skutkuje zwiększeniem elastyczności w kontekście dotarcia do określonej grupy docelowej. Praca z wieloma narzędziami analitycznymi pozwala na skuteczne planowanie i realizowanie działań sprzedażowych. Rozbudowane funkcjonalności platformy oddziałują na przyciągnięcie uwagi klientów. Przyjazne środowisko sprzedaży niejako zachęca odwiedzających do pozostania na witrynie, a co za tym idzie, dokonania finalizacji sprzedaży. Można stwierdzić, że Magento 2 przenosi e-sprzedaż na inny poziom, zwiększając konkurencyjność firmy.

Wieloletnie doświadczenie i bezpieczeństwo użytkowania

Z funkcjonalności platformy Magento 2 korzysta ponad 200 tysięcy firm z całego świata. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie Magento stała się wiodącym systemem na rynku platform e commerce. Globalna dostępność platformy i jej popularność zaświadcza o jej wysokiej pozycji w branży.

Nieustanny rozwój marki

Magento 2 oparta jest o rozwiązanie otwartego kodu źródłowego. To sprawia, że usługi wspierające i techniczne są szeroko dostępne dla użytkowników platformy. Dzięki swojej uniwersalności i przystępności marka jest nieustannie rozwijana w wielu wersjach językowych.

Minimalizacja czasu potrzebnego do budowy sklepów internetowych

Darmowa opcja Open Source, dzięki możliwości skorzystania z licznych zestawień, umożliwia szybkie i odpowiednie dostosowanie działalności sklepu w jak najkrótszym czasie.

Jest to rozwiązane polecane zarówno dla osób potrzebujących szybkich rozwiązań na konkurencyjnym rynku, jak i dla przedsiębiorców pragnących w pełni wykorzystać mnogość opcji i ułatwień ułatwiających sprawne zarządzanie e sklepem.

Magento B2B i B2C

Usługi proponowane w ramach Magento 2 dopasowane są do potrzeb danego rynku, wzmacniając tym samym konkurencyjność podmiotu. Dzięki intuicyjnej obsłudze możliwe jest prowadzenie sprzedaży B2B, co w znacznym stopniu ułatwiają możliwości dostosowane do specyfiki takiej działalności.

W ramach B2B Magento posiada spersonalizowane katalogi, opcję tworzenia zamówień na podstawie już istniejących czy wysyłanie plików CSV.

Czym się różni Magento Open Source od Magento Commerce?

Wersja darmowa

Magento 2 Open Source przeznaczone jest dla małych i średnich firm, realizujących swoje działania w ramach e-commerce. Korzystanie z platformy w ramach tej funkcjonalności jest dla tego typu podmiotów w pełni darmowe. Otwarty kod źródłowy zapewnia stabilne wsparcie społeczności. Magento w wersji darmowej jest sukcesywnie aktualizowana. Szeroka dostępność modułów i rozszerzeń możliwa jest z poziomu jednego panelu zarządzającego.

Wersja płatna

Z kolei Magento 2 Commerce to opcja dla dużych podmiotów, chcących realizować swoją sprzedaż na całym świecie. Opłata za użytkowanie platformy jest ustalana indywidualnie. Koreluje ona z przychodem firmy, stanowiąc procentową wartość prowizyjną. Użytkownicy Commerce uzyskują całodobowe wsparcie techniczne i dodatkową ochronę, związaną z licznymi systemami e płatności.

Sklepy wykorzystujące funkcję Commerce mogą korzystać z obsługi wielu baz danych, co pozwala na równoczesne prowadzenie rozbudowanych biznesów online. Funkcja Commerce umożliwia klientom działania Multistore, zapewniając ich efektywną obsługę ze spersonalizowanego panelu zarządzającego.

Jakie działania marketingowe są możliwe do realizacji?

Sklep internetowy i podział obowiązków

Platforma Magento 2 jest ogromną bazą logistyczną, dającą spore możliwości właścicielom e-sklepu. W ramach Magento można dokonać podziału ról użytkowników, dzięki czemu każdy członek zespołu otrzyma skonkretyzowane zadania do realizacji. Administrator może dowolnie nadawać i odbierać użytkownikom uprawnienia do poszczególnych ról. Poszczególni użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do konkretnych zadań, dzięki czemu sprawne zarządzanie e-sklepem staje się znacznie prostsze. Wbudowana opcja Approval Rules informuje użytkownika o działaniach (zakupach) do zatwierdzenia przed końcową realizacją zamówienia.

Zarządzanie towarami dla potrzeb twojego biznesu

Aby sklep mógł efektywnie funkcjonować, jego asortyment powinien być dostosowany do potrzeb rynku. Kompleksowa obsługa sklepów w ramach Magento 2 obejmuje możliwość hurtowego dodawania produktów do platformy, bez narzuconych limitów ilościowych.

Zarządzanie katalogami polega na wdrażaniu nowych produktów, usuwaniu tych, których już nie ma na stanie i określaniu zestawu cech, przypasowanych do danego towaru. Proces zarządzania produktami obejmuje także możliwość wystawiania opinii przez użytkowników, czy kontrolowania stanów magazynowych za pomocą serwisu.

Ciekawą funkcjonalnością jest opcja cyklicznych zakupów, która definiuje ustandaryzowany koszyk, dzięki czemu użytkownik jest w stanie szybko wykonać identyczną transakcję. Oprócz tego, odwiedzający mogą sortować produkty według wcześniej ustalonych kryteriów.

Transakcje, dostawy i różnorodne funkcje e-commerce. Jak wygląda wdrożenie platformy Magento?

Zarządzanie promocjami

Platforma posiada opcję dodawania do sklepów internetowych spersonalizowanych promocji, które np. będą aktywne przez jedną godzinę, w konkretnych dniach w miesiącu. Promocje cenowe dostosowane są do indywidualnych potrzeb sprzedawcy, który dzięki temu może efektywniej kontrolować stany magazynowe.

Prace nad treścią (CMS)

Zarządzanie treściami wspiera optymalizację stron sklepu dzięki przystosowaniu przyjaznego contentu dla wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Magento 2 umożliwia przypisanie do sklepu bloga, który przyczyni się do efektywniejszego zarządzania treścią w ramach Magento.

Raportowanie

Platforma posiada funkcjonalności sprawdzające bieżące monitorowanie ruchu. Działania wykraczają poza zwykłe sprawdzanie ruchu na stronie – platforma współpracuje z popularnymi porównywarkami cenowymi. Pozyskane dane pomagają w analizie sprzedaży czy ruchu na stornie, tym samym korzystnie wpływają na optymalizację sklepu.

Multijęzyczność

Usługi hostingowe dostępne w wielu językach. Działalność platformy gwarantowana międzynarodowo. Dedykowane sklepy internetowe funkcjonują zarówno w sferze lokalnej (krajowej), jak i globalnej (sieci sprzedażowe).

Innowacyjny Marketing

Działania SEO, wdrożenie newsletterów i marketingu na skrzynki email, ankiety, cross-selling (np. wyświetlanie produktów powiązanych), moduły ostatnio przeglądanych artykułów i najlepiej sprzedających się towarów.

Akcje promocyjne i gratisy

Internauci mogą zostać wciągnięci w grono stałych klientów za pomocą sprawdzonych technik sprzedażowych. W Magento 2 można przeprowadzać szerokie akcje promocyjne, czy możliwość uzyskania gratisu przy sfinalizowaniu transakcji na określoną kwotę.

Personalizacja SKU

Kody SKU pomagają w wyszukiwaniu towarów. Wspiera to proces zarządzania kartoteką produktową, tworząc unikatowe i zrozumiałe ciągi liczb. Tworzenie SKU może zostać oparte o skonkretyzowane symbole, dzięki czemu poszczególni administratorzy w szybki sposób zorientują się co do właściwości i przeznaczenia produktu.

Szeroka integracja

Magento 2 współpracuje nie tylko z systemami CRM czy ERP, ale także z różnorodnymi narzędziami analitycznymi, umożliwiającymi sprawniejsze orientowanie się w raportach okresowych. Magento 2 współdziała z porównywarkami cen, marketplace’ami i usługami Google, w tym Google Merchant Center.

Płatności dostosowane do potrzeb każdego klienta

Magento 2 udostępnia płatności w ramach m.in. PayU, Tpay, Bitcoin, Przelewy24. Współpracuje także z firmami przewozowymi, udostępniając usługi kurierskie InPost, DPD, DHL, Poczta Polska.

Minusy korzystania z Magento 2

Magento 2 jest platformą ulegającą nieustannym zmianom. Ilość implementacji, gadżetów, opcji i dodawanych widżetów może być zbyt duża dla początkującego użytkownika. Warto zatem korzystać ze wsparcia doświadczonych programistów, którzy pozwolą usystematyzować pracę w ramach serwisu. Magento 2 ma również dosyć duże wymagania serwerowe, jeśli mogą o skomplikowanych i zróżnicowanych funkcjonalnościach sklepu. Osoby, które nie są przekonane do korzystania z funkcji Magento mogą skorzystać z próbnej wersji demonstracyjnej, dzięki której można skonfrontować się z większością funkcji serwisu.

Platformy Magento – czy warto?

Korzystanie z Magento 2 nie jest pozbawione wad, w szczególności w wersji Open Source. Nie oznacza to jednak, że doświadczenia z platformą są negatywne – wręcz przeciwnie. Magento 2 pozwala na holistyczne wsparcie wszystkich elementów początkującego biznesu online.

Zaawansowani użytkownicy, którzy potrzebują maksymalnej automatyzacji procesów i wydajnej integracji w ramach innych systemów (np. ERP) również nie będą zawiedzeni. Co ważne:

  • Z Magento 2 można korzystać samemu, bez korzystania z pomocy innych.
  • W Magento 2 nie ma limitów dotyczących liczy sprzedawanych produktów.
  • W ramach serwisu można zarządzać kilkoma sklepami jednocześnie.
  • Magento 2 dysponuje profesjonalnym serwisem doradczym i technicznym.

Podsumowanie

Z Magento 2 korzysta obecnie przeszło 200 tysięcy firm na całym świecie. Korzyści płynące z wykorzystania Magento zasługują na wyróżnienie tej opcji dla firm prowadzących sprzedaż.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszych usług? Skontaktuj się ze mną! 

Rafał Chojnacki
Digital Marketing Strategist
Bezpłatna konsultacja
[email protected]

Wypełnij brief, żeby od razu otrzymać dedykowaną ofertę. 

    [step title "W czym możemy Ci pomóc?"]

    [group group-adres-url]
    Adres sklepu lub strony internetowej:

    [/group]

    [group group-google-ads]
    Miesięczny budżet Google Ads:

    Cele kampanii Google Ads:

    [/group]

    [group group-facebook-ads]
    Miesięczny budżet Facebook Ads:

    Cele kampanii Facebook Ads:

    [/group]

    [group group-tiktok-ads]
    Nazwa konta na TikToku:

    Miesięczny budżet TikTok Ads:

    Cele kampanii TikTok Ads:

    [/group]

    [group group-allegro-ads]
    Nazwa konta na Allegro:

    Miesięczny budżet Allegro Ads:

    Cele kampanii Allegro Ads:

    [/group]

    [group group-seo]
    Cele kampanii SEO:

    [/group]

    [group group-marketing-automation-kanaly]
    Jakie kanały Marketing Automation są dla Ciebie istotne?

    [/group]

    [group group-marketing-automation]
    Jakie są Twoje cele Marketing Automation?

    [/group]

    [group group-social-media]
    Które kanały Social Media Ciebie interesują?

    [/group]

    [group group-social-media-facebook]
    Nazwa konta na Facebooku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-instagram]
    Nazwa konta na Instagramie lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-tiktok]
    Nazwa konta na TikToku lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-youtube]
    Nazwa konta na YouTube lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-twitter]
    Nazwa konta na Twitterze lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-pinterest]
    Nazwa konta na Pintereście lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-linkedin]
    Nazwa konta na LinkedIn lub adres URL:

    [/group]

    [group group-social-media-cele]
    Jaki są cele współpracy w zakresie obsługi Social Media?

    [/group]

    [group group-audyt]
    Wybierz zakres audytu:

    [/group]

    [group group-audyt-cele]
    Jaki jest cel audytu (np. na co mamy zwrócić szczególną uwagę, jakie cele miały być realizowane)?

    [/group]

    [group group-audyt-inne]
    Opisz zakres audytu:

    [/group]

    [step title "Jak możemy się skontaktować?"]

    Imię *

    Firmowy adres email *

    Numer telefonu *

    Pełna nazwa firmy *

    Dane podane przez Ciebie w powyższym formularzu kontaktowym oraz w dalszej komunikacji przetwarzane są przez Rafała Chojnackiego (firma: SPACE ADS RAFAŁ CHOJNACKI; adres: Plac Bankowy 2; 00-095 Warszawa; NIP: 6182171399; „SPACE ADS”) w celu dostarczenia Ci bezpłatnej wyceny Twojego projektu lub też informacji na temat usług SPACE ADS. SPACE ADS przetwarza je od momentu wyrażenia przez Ciebie zgody poprzez naciśnięcie buttona „Wyślij” do momentu przedstawienia Tobie dopasowanej oferty handlowej.